2017-08-13, 12:34
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det köper jag inte däremot. Tror du är alltför optimistisk. Tänk dig själv scenariot framför dig. Finns inte på kartan.

Skämtar du?
Det är ju en barnlek, jag har byggt kojor som liten och på samma sätt hissat upp allt material i trädet som jag inte orkade bära genom att använda min egen tyngd som motvikt.

Om det fanns rep på båten är det enkelt.
Citera
2017-08-13, 12:34
Medlem
Om vi utgår från att han har gjort sin av med kroppen. Hur vet jag inte, men han har i alla fall haft väldigt mycket tid på sig.
Vad kan det finnas i ubåten som kan bevisa detta? Vilka bevis har vattnet förstört? Vilka bevis kan ha klarat sig?
Citera
2017-08-13, 12:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
I funderingarna kring varför de inte söker med dykare kring piren och dylikt.

Tänker att försvaret har bra koll på hur ubåtar rör sig i bukten. Det har genom tiderna varit stor ubåtstrafik där och ryssarnas snabbaste väg till Nordsjön.
Verkar även vara många privata ubåtar hemmahörande kring Öresund. Kan man utgå ifrån att dessa har teknik med radar osv så kan påvisa hur denna ubåt rört sig?
Att polisen kan teknisk besvisligen utesluta att han skulle droppat av henne vid piren? Att de vet att han ljuger?
Jag tror Madsen innan häktningsframställan frångick storyn med att han släppte av henne vid piren, kanske pga att polisen kunde snabbt presentera bevis på att ubåten aldrig befann sig där. Jag tippar att han påstår att Wall på något sätt ramlat över bord och drunknat, att det rörde sig om en olycka.
Men allt talar mot honom. Varför ljög han först om att han släppte av henne? Varför kontaktade han inte hjälp? Varför sänkte han ubåten?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Sant.
Kan man utesluta att någon som vet att ubåten sjunkit passat på att kidnappa henne, fullt medveten om att alla kommer stirra sig blinda på det faktum att en ubåt sjunkit?

Skulle denne mystiske person ha kidnappat KW mellan 22:30 (då PM säger sig släppt av henne) och 02:30 (pojkvännen anmäler henne försvunnen) med vetskapen att ubåten skulle sjunka sådär 12 till 8 timmar senare?
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Skämtar du?
Det är ju en barnlek, jag har byggt kojor som liten och på samma sätt hissat upp allt material i trädet som jag inte orkade bära genom att använda min egen tyngd som motvikt.

Om det fanns rep på båten är det enkelt.

Ok, vi säger så
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Kanske inte så märkligt ändå.
Det finns ju flera personer som har heltäckande kännedom om den ubåtens funktioner, dessutom loggas nog mycket av manövrarna i dator som kan avläsas i efterhand.
Jo men att det redan nu hunnit med det! Jag menar det var ju inte länge sen, bara nån timme sen som de inte ens hade kommit in i utbåten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Såg nu hur garderade Polisens tekniker var när dom gick in i båten med gasmasker & vad jag noterade vara elektroniska mätinstrument - Det kan tyda på någon slags sådan händelse.

Ett fullt normalt förfarande innan man går in i ett slutet utrymme.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tycker också det är skumt, att hon föddes som en han kanske? Ser så ut på bilderna...
ja det hade ju varit en rolig vändning, att de skulle leta efter en hen eller hum i ställer för en hona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Bra rekat. Någon skrev 6 knops hastighet. Har ingen annan teknisk data.

Jag klurade lite i det igår och hittade info om att maxhastigheten var 9 knop, ca 14.5km/h. Detta kan såklart vara ythastighet.
På 15~ timmar hinner han långt, nästan till Bornholm och tillbaka egentligen.
Om han kört i ytläge vill säga.
Citera
2017-08-13, 12:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Ser inga större problem att få ut en 60kg kropp ur u-båten.
För det första borde det inte vara speciellt svårt att få upp henne ur den främre luckan.
Sen är Madsen troligen relativt stark och vältränad då han byggt u-båten på egen hand.

Givetvis har han tillgång till tampar och rep för förtöjning och med hjälp av detta är det än lättare att "vinscha" upp kroppen. Går dessutom bra att använda motvikten om Madsen inte vill dra 60kg på egen hand.

Framför allt är väl PM uppfinningsrik.

Jag tror tyvärr inte att KW kommer att hittas, någonsin.
Citera
2017-08-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Han sänkte väl inte ubåten förrän han såg att sjöräddningen var i närheten.
Det verkar uppenbarligen som om han väntade in det. Troligen därför platsen blev där den blev då det är alldeles för grunt där. Frågan är varför. Är det för att dölja ett brott eller för att se till att ingen annan får båten (tvisten inom ägargruppen osv)? Trodde han att han kunde komma undan ett eventuellt våldsbrott? Är det egot som sa att han skulle sänka "sin båt"? Är det den massmediala uppmärksamheten och tycker han att det är värt den negativa pressen bara för att bli historisk?
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-13 kl. 12:39.
Citera
2017-08-13, 12:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
ja det hade ju varit en rolig vändning, att de skulle leta efter en hen eller hum i ställer för en hona
Norden, 2017, Kim, journalist, vänster och utseendet. Inte mycket konstigare än en dansk man med ryskt utseende som på egen han svischar runt i en u-båt...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in