2017-08-13, 04:21
  #32185
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bild?

Här är en bild där fler byggnader är med så kan du jämföra!

http://b-inet.com/intellect/memorial/911/WTC-building-7-9-11-facts.jpg
Citera
2017-08-13, 08:02
  #32186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Finns mer konstigt i detta också. Byggnad 6, inte 7 eller WTC, utan byggnad 6, innan tornen rasade så såg man att byggnadens kärna, själva insidan av huset förutom väggarna var bortsprängt, hur kan det hända? Olustigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Här är en bild där fler byggnader är med så kan du jämföra!

http://b-inet.com/intellect/memorial/911/WTC-building-7-9-11-facts.jpg

Hur menar du att den bilden på något vis skulle styrka ditt första påstående...?

Är bilden tagen före tornens ras menar du...? Är det bara den normala nedskräpningen på gatorna vi ser i bilden....?

Är du säker på att Giuliani inte pratade om WTC7 i intervjun?

Oavsett vilket så är det knappast märkligt att man befarade att det kunde finnas risk att tornen kunde kollapsa/rasa av skadorna, eller om bränderna inte kunde släckas vilket ju var synnerligen svårt att göra då brandbekämpning var i princip omöjlig. Sprinklersystemen slogs ut av krascherna, glest med stegbilar med 300m stegar etc....

Som vanligt lyckas okunniga/korkade konspirationsteoretiker fantisera fram ”märkligheter” där inga märkligheter finns.
Citera
2017-08-13, 11:14
  #32187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Finns mer konstigt i detta också. Byggnad 6, inte 7 eller WTC, utan byggnad 6, innan tornen rasade så såg man att byggnadens kärna, själva insidan av huset förutom väggarna var bortsprängt, hur kan det hända? Olustigt.

Det är ett påstående. Finns inget belägg för det.

Tycker det är mer märkligt att 4 flygplan kan flyga kors och tvärs över landet utan att världes stressigaste arbetare (flygledare) inte har en susning var de är eller vad de skall göra. Om de har samma lön som en städare, visst. Men nu har de mer som en pilot. Hoppas verkligen deras arbetsgivare halverade lönen, de är uppenbarligen inte värda mer.
Citera
2017-08-13, 11:21
  #32188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Här är en bild där fler byggnader är med så kan du jämföra!

http://b-inet.com/intellect/memorial/911/WTC-building-7-9-11-facts.jpg
Jag tänkte mer på en bild som visar skadorna du nämner INNAN tornen exploderar och rasar.

Det hade i så fall utgjort 100% bevis för planterade explosioner.

(Jag är nu övertygad om att tornen togs ner med kontrollerad demolering och att 9/11 var ett inside job.)
Citera
2017-08-13, 11:23
  #32189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Det är ett påstående. Finns inget belägg för det.

Tycker det är mer märkligt att 4 flygplan kan flyga kors och tvärs över landet utan att världes stressigaste arbetare (flygledare) inte har en susning var de är eller vad de skall göra. Om de har samma lön som en städare, visst. Men nu har de mer som en pilot. Hoppas verkligen deras arbetsgivare halverade lönen, de är uppenbarligen inte värda mer.
Du lägger skulden på FAA, inte NORAD?
Citera
2017-08-13, 11:35
  #32190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du lägger skulden på FAA, inte NORAD?

Bägge har skuld i det hela. Hur fördelningen är vet jag dock inte.
Citera
2017-08-13, 11:44
  #32191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Bägge har skuld i det hela. Hur fördelningen är vet jag dock inte.
Företrädare för NORAD har gett 4 sinsemellan motstridiga timelines för sitt agerande under 9/11. Dessutom påstår man att:

1. NORAD endast har radartäckning utanför USA's gränser. Lögn.

2. NORAD först måste få klartecken från FAA innan man skickar upp interceptors. Lögn.

3. NORAD's alla pågående war games den dagen underlättade beredskapen. Lögn.

Trots det här skyller både NORAD, Vita huset och 9/11-kommissionen på FAA?
Citera
2017-08-13, 11:55
  #32192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Trots det här skyller både NORAD, Vita huset och 9/11-kommissionen på FAA?

Ser bättre ut än något militärt. Det är det vanligaste. Internt lär det har varit helt andra tongångar.
Citera
2017-08-13, 14:06
  #32193
Avslutad
Varför folk tror är regeringen/Mossad planterade bomber i WTC te,x har att göra med krigen efteråt, att det fanns "anledning" att gå in i Irak te.x som hade inget att göra med 9/11.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Är du säker på att Giuliani inte pratade om WTC7 i intervjun?

Återkommer när jag grävt lite till.
__________________
Senast redigerad av Gosif 2017-08-13 kl. 14:12.
Citera
2017-08-13, 14:17
  #32194
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Företrädare för NORAD har gett 4 sinsemellan motstridiga timelines för sitt agerande under 9/11. Dessutom påstår man att:

1. NORAD endast har radartäckning utanför USA's gränser. Lögn.

2. NORAD först måste få klartecken från FAA innan man skickar upp interceptors. Lögn.

3. NORAD's alla pågående war games den dagen underlättade beredskapen. Lögn.

Trots det här skyller både NORAD, Vita huset och 9/11-kommissionen på FAA?

Källor på att detta är lögner vore intressant... Då blir det mer än bara tomma ord.
Främst skulle det vara intressant med en källa på att Norad hade täckning och möjlighet att kontinuerligt följa och spåra all civil flygtrafik över amerikanskt luftrum..

(NORAD hade täckning över AA11 och UA175, men endast bråkdelar av AA77 och UA93's flygvägar)..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-08-13 kl. 14:34.
Citera
2017-08-13, 14:33
  #32195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Ser bättre ut än något militärt. Det är det vanligaste. Internt lär det har varit helt andra tongångar.
Absolut. Pentagon finns högre upp i hierarkin än FAA och utgör dessutom en av hörnpelarna i US Deep State som ju ytterst låg bakom händelserna 9/11. Ingen skugga får falla över generalerna, vad som än händer.

Ett synnerligen blodigt vuxendagis.
Citera
2017-08-13, 15:10
  #32196
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Absolut. Pentagon finns högre upp i hierarkin än FAA och utgör dessutom en av hörnpelarna i US Deep State som ju ytterst låg bakom händelserna 9/11. Ingen skugga får falla över generalerna, vad som än händer.

Ett synnerligen blodigt vuxendagis.

Ja vuxendagis kan man verkligen säga att det var, dem blev upptäckta med byxorna nere, totalt haveri och rent ut sagt slarvigt gjort. Bush C:O hade fått information i Maj 2001 ang att Al-Qaida skulle anfalla USA på deras fastland och det viftades bara bort direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in