2017-08-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Urban själv verkar ha arbetat som lärare i fysik o kemi på högelidsskolan vid tidpunkten för Helenas försvinnande. Kanske nämnts tidigare. Helena gick väl inte där iaf.

Ja det har nämnts. Där jobbade även TS, därav deras kamratskap tog fart antar jag.
Citera
2017-08-13, 02:25
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: En mycket intressant tanke du har där, lubbe. Tänk om KM är "pilotmannen" och vägrade advokat för att inte få sitt namn röjt, så kanske anledningen till denna vägran finns just där: Att i första hand skydda kusinen Urb*n? Och åklagaren fick kalla fötter inför denna mindre delikata situation? Ja, vem fasen vet.

Nu har inte jag personligen fått bekräftat att KM skulle vara "pilotmannen", så några utsvävningar ska kanske inte göras. Men om man tittar på Urb*ns politiska roller runt 1998 så är det ingen småpotatis vi pratar om. Klicka på "Alla uppdrag" i länken så ser ni: https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/urban-ahlin_0891971250317

Det är "tungt" värre. Skäl i överflöd att inte bli hopkopplad med ett krimfall, om så skulle kunna bli fallet.

Klura på ni. Kan ju berätta för er att KM:s näst äldsta systers son är sångare i hårdrockbandet Amaranthe. Mycket kända utomlands. Men dessa simpla saker har inget med att pilot inte vill ha fram sitt namn. Det skulle få konsekvenser för hela hans fortsatta liv. Hans JOBB framförallt. K.M är inte pilot.
Citera
2017-08-13, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Klura på ni. Kan ju berätta för er att KM:s näst äldsta systers son är sångare i hårdrockbandet Amaranthe. Mycket kända utomlands. Men dessa simpla saker har inget med att pilot inte vill ha fram sitt namn. Det skulle få konsekvenser för hela hans fortsatta liv. Hans JOBB framförallt. K.M är inte pilot.

Ja ingen nyhet men inget jag lagt ut ännu. Dock inte sant eftersom han hoppat av Amaranthe och bildat bandet Cyhra. Bra kille. Tråkigt för honom att KM är pilot.
Citera
2017-08-13, 02:59
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja ingen nyhet men inget jag lagt ut ännu. Dock inte sant eftersom han hoppat av Amaranthe och bildat bandet Cyhra. Bra kille. Tråkigt för honom att KM är pilot.

Undrar fortfarande hur Ni vet att KM är "pilot" ? Vet ni om "brovittnet" har pekat ut honom ? Eller hur vet Ni att vara så säkra på Er sak ?
Citera
2017-08-13, 03:03
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Man kanske inte ska dra så stora växlar av vänlistan på fb eller ska man det? Riksdagens talman är en annan vän.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av OlegSalenko
Enligt uppgift slutade TS som idrottslärare på Högelidsskolan 2001.
Konstaterar då att TS och Herr talman jobbade på samma skola i början av 90-talet, därav Fb-vänner kanske. Nog så, hoppas jag.
Citat:
Vore bra med dementi ja. Det har ju kommit från MR å Pw då tydligen men bra med någon "utomstående". TS poserar glatt nu igen med herr talman på Fb, det vore rätt crazy om han skulle va pilot.
Citat:
Ursprungligen postat av Roffeboy
Kanske är herr talman som är pilot 😅
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag måste en till gång få detta klarlagt och bekräftat av de som vet: Är KM alltså kusin med Urb*n Ahl*n, talmannen i Sveriges riksdag?
Citat:
Ja och han har ju nämt i relation till TS. Han är dessutom lite otäck när han inte får som han vill.
HUR är det bekräftat att KM är kusin med talmannen?
Citera
2017-08-13, 04:27
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Undrar fortfarande hur Ni vet att KM är "pilot" ? Vet ni om "brovittnet" har pekat ut honom ? Eller hur vet Ni att vara så säkra på Er sak ?

Jaa, dom vet det Freija21 VET det, pudelfrillan och ugglan, samt Lubbe köper det.Lubbe ifrågasätter ingenting om K.m. Bara suger och sväljer. Kanske bäst att börja använda eget förnuft och lite logiskt tänkande. Men vissa har inte alla hästar hemma. Det var värre än jag befarade. Inte mycket att göra åt det. Lubbe presenterar dessutom all information här som pekar på Klas, som fakta. Han tror nog på troll också. Freija 21 är ett stort otäckt, ljugande troll. Jag fattar inte hur folk är funtade.Roa sej med att ljuga när detta är en så tragisk händelse. Trots att fler börjar ifrågasätta Freija och compani så kör Lubbe sitt eget race. Finns nog inget hopp där.
Freija var inte kompis med Helena. Sluta fantisera. Du har gjort bort dej på några ställen här.
Citera
2017-08-13, 09:10
Medlem
KM kanske är Pilot, men LGWP tror inte att han är mördaren. Kan KM skydda någon/några? Att det är därför han "inte minns"? Han kanske vet saker han inte vågar berätta?

Var det någon halvkändis/"viktig människa på stat den där kvällen?
Citera
2017-08-13, 09:22
Medlem
Citat:
Jaa, dom vet det Freija21 VET det, pudelfrillan och ugglan, samt Lubbe köper det.Lubbe ifrågasätter ingenting om K.m. Bara suger och sväljer. Kanske bäst att börja använda eget förnuft och lite logiskt tänkande. Men vissa har inte alla hästar hemma. Det var värre än jag befarade. Inte mycket att göra åt det. Lubbe presenterar dessutom all information här som pekar på Klas, som fakta. Han tror nog på troll också. Freija 21 är ett stort otäckt, ljugande troll. Jag fattar inte hur folk är funtade.Roa sej med att ljuga när detta är en så tragisk händelse. Trots att fler börjar ifrågasätta Freija och compani så kör Lubbe sitt eget race. Finns nog inget hopp där.
Freija var inte kompis med Helena. Sluta fantisera. Du har gjort bort dej på några ställen här.

MEN jag sa att jag gärna har fel. Sluta dissa mig och presentera lite egna fakta om MR istället. Det räcker inte som du håller på. Tråkigt med personangrepp också, inget jag sysslar med. Vad i det som finns på KM köper du inte, inget?! Du känner till Malmgrens bra tydligen men lyckas ändå inte komma med saker som stämmer på något håll. Nja, slipa på argumenten istället för personliga angrepp.
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-13 kl. 09:37.
Citera
2017-08-13, 09:52
Medlem
Citat:
MEN jag sa att jag gärna har fel. Sluta dissa mig och presentera lite egna fakta om MR istället. Det räcker inte som du håller på. Tråkigt med personangrepp också, inget jag sysslar med. Vad i det som finns på KM köper du inte, inget?! Du känner till Malmgrens bra tydligen men lyckas ändå inte komma med saker som stämmer på något håll. Nja, slipa på argumenten istället för personliga angrepp.

Om man tillåts återgå till sak så hur tänker du då twiggy kring följande.
1. Det är en eller två personer, en i din närhet och en på stan, som bekräftat att MR var på stadt. Varför är det inte fler som kan bekräfta det?
2. Hur kan MR som vakt ha hunnit med att utföra allt det som du tror på direkt efter stängning? (Dessutom har det kommit rätt troliga uppgifter på att det var en annan firma som hade tjänsten den kvällen).
3. Hur förklarar du uppgifter om att pilot ska vara 32 år -98? Det vill säga 51 idag.
4. Hur förklarar du att PW har dementerat MR som pilot?
5. Hur förklarar du att MR får jobba som vakt trots misstanke om mord?

Om du kunde börja där kanske vi kan släppa tjafset.
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-13 kl. 10:15.
Citera
2017-08-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Vet ej H s förnamn, vet inte var han bor idag. Men bodde i Ullervad 1992.

LH är det kanske som menas då? Kvar i Mstad.
Citera
2017-08-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter

Ja, allt det jag sammanfattade igår tycker jag hjälper till att peka ut pilot. Men man måste ju välja vad man tror på. Att KM inte är pilot som T hävdar har betydligt mindre stöd i mina ögon. Till 100% kan vi väl bara veta när det blir offentligt som någon annan sagt här.
Citera
2017-08-13, 10:42
Medlem
Citat:
Som du "VET" är sanna? Dessa uppgifter hade du fått av din pappa sa du. Antagligen har din far nåt otalt med Hagström-killarna. Du ska lägga av att sprida osanningar i en redan kollapsad tråd. Ingen av bröderna är född 56. Du innehar första platsen som dyngspridare.
Sen antar jag att det är Gun_ar Ste_n som är mördaren enl. dej. Han är inte heller född 56. Lämna fan den familjen ifred. Dom har haft nog ändå. Idiot, gå och spela memory eller nåt.

Idiot kan du vara själv.
Du sitter och drar massa förhastade slutsatser!!!
GS är ingen Gunnar överhuvudtaget.
Jag har ingen far som har någon koppling till någon Hagström!!!
Jag vet inte vilket år misstänkta Hagström är född, för övrigt finns Hagström från Ullervad
nämnd i denna tråd för ca 5 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in