Citat:
Ursprungligen postat av
Twiggygirl
Precis den uppfattningen har jag också. Detta med att "tycka synd om sej själv" blev så tydligt i intervjun med "pilot". Han sträckte fram sina händer och visade hur han skakade......Nån form av narcissistisk störning skulle jag gissa. Han vill stå i fokus till varje pris. Allt annat skiter han i.
Det tror jag också, men jag tror även på att vederbörande är orolig och känner en viss stress över att Helena en dag skall hittas och därmed binda honom till brottet. Idag har säkert rädslan och oron minskat avsevärt jämfört med 1992. GM är knappast en så pass störd individ att detta skulle ha gått obemärkt förbi. Han bör ha ändrat sitt beteende i anslutning till försvinnandet och de som känner GM väl, d. V.s. Nära vänner och familj som umgås tätt måste ha noterat en viss skillnad mot tidigare.
Oavsett hur narcisstisk man är som person så blir man starkt påverkad av adrenalin, stress oro och ångest mm. Det är kopplat till rädslan att åka fast och har kanske inte så mycket med själva mordet i sig att göra..