2017-07-12, 19:45
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
"Det här är inget liv - det är en tillvaro" säger Helenas pappa Arne.

Det tragiska är att dom nog inte under sin livstid får reda på vad som hänt det är bara för misstänkta att inte berätta var kroppen är.
Citera
2017-07-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag och "hundra" till jobbar på det men det är svårt, mycket svårt. Men olösligt är det inte.

Vem är pilot?

Jag tyckte man kände en förhoppning ett tag men när man vet att det bara sitter en polis med det här så vet jag inte längre.
Ja vem är pilot, man lär väl bli gråhårig inom kort med alla funderingar kring honom.
Citera
2017-07-12, 20:05
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Gratulerar! Nästan 100% rätt, men du missar lite vad beträffar ångest, en gm skyller nog gärna ifrån sig och därmed struntar i allt. En gm i detta fallet tror jag skiter i allt och alla utom sig själv. Kanske till och med utmärker sig med att tycka synd om sig själv. I allra värsta fall (munschausens syndrom).

Nej, det är inte enkelt det här fallet.

Precis den uppfattningen har jag också. Detta med att "tycka synd om sej själv" blev så tydligt i intervjun med "pilot". Han sträckte fram sina händer och visade hur han skakade......Nån form av narcissistisk störning skulle jag gissa. Han vill stå i fokus till varje pris. Allt annat skiter han i.
Citera
2017-07-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det enda jag förstod av dokumentären var att skadorna blev dokumenterade och förklarade av att han föll i diket. Visst är det mysko det med. Men lät i programmet som han avskrevs efter det, skulle dock kunna framkommit ngt 98 som gör att tiden etc inte stämmer. Men enligt människor som träffar honom nu är det knappast en tärd old boy, mer nya projekt på g i en ålder av +80.

Vet du vad som framkom 98?

Nu tror jag i och för sig allmänt ( har inte BB att göra specifikt) att den/de som är inblandade i HA:s försvinnande inte är några knäckta människor. Tror att de har klarat sig bra. De har klarat sig i 25 år.
Citera
2017-07-12, 20:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Precis den uppfattningen har jag också. Detta med att "tycka synd om sej själv" blev så tydligt i intervjun med "pilot". Han sträckte fram sina händer och visade hur han skakade......Nån form av narcissistisk störning skulle jag gissa. Han vill stå i fokus till varje pris. Allt annat skiter han i.

Har själv sett Munschausens (satans helvete att stava rätt till skiten) in action och det var/är ingen vacker syn, sen kan sjukdomen formulera om sig efter rådande situation, självklart.
Så är det!
Citera
2017-07-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Har haft kontakt med PW och hon bad mig vidarebefordra detta meddelande:

Det spekuleras just nu kring om vi journalister på P4 Skaraborg, Sveriges Radio har fått munkavle från
polisen eller om vi går deras ärende. Vi arbetar helt fristående och avgör tillsammans med vår ansvarige utgivare vad vi ska publicera. Vi har publicistiska regler att förhålla oss till och vi är även skyldiga att skydda källor. I våra reportage har vi varit tydliga med att vi även har en personlig insyn i fallet men vi granskar polisens arbete med kritiska ögon, därför har vi även fortsatt granska vad som händer i utredningen nu och framöver. Vill även tillägga att den man som varit anhållen EJ är någon av de som hittills figurerat i tråden.
Mvh Pernilla Wadebäck

Nämen så bra. Då är det bara att leva upp till de vackra orden.
Något som är betydligt svårare.
Citera
2017-07-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Det tror jag också, men jag tror även på att vederbörande är orolig och känner en viss stress över att Helena en dag skall hittas och därmed binda honom till brottet. Idag har säkert rädslan och oron minskat avsevärt jämfört med 1992. GM är knappast en så pass störd individ att detta skulle ha gått obemärkt förbi. Han bör ha ändrat sitt beteende i anslutning till försvinnandet och de som känner GM väl, d. V.s. Nära vänner och familj som umgås tätt måste ha noterat en viss skillnad mot tidigare.

Oavsett hur narcisstisk man är som person så blir man starkt påverkad av adrenalin, stress oro och ångest mm. Det är kopplat till rädslan att åka fast och har kanske inte så mycket med själva mordet i sig att göra..
Citera
2017-07-12, 20:30
Medlem
F.ö. Önskar jag att detta fall återfår uppmärksamhet i tv och tidningar, det gör knappast att GM mår bättre och när GM mår sämre beter han sig annorlunda. Hoppas att hans nära omgivning reagerar. Jag tror att han skulle bli manisk med att följa händelserna.
Citera
2017-07-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vet du vad som framkom 98?

Nu tror jag i och för sig allmänt ( har inte BB att göra specifikt) att den/de som är inblandade i HA:s försvinnande inte är några knäckta människor. Tror att de har klarat sig bra. De har klarat sig i 25 år.

Nej inte mer än att pilot inte sagt samma sak från början som senare och att det faktum att han gick med HA hem verkar vara ngt nytt 98
Citera
2017-07-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vore bra med dementi ja. Det har ju kommit från MR å Pw då tydligen men bra med någon "utomstående". TS poserar glatt nu igen med herr talman på Fb, det vore rätt crazy om han skulle va pilot.

Kanske är herr talman som är pilot 😅
Citera
2017-07-12, 20:59
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det tror jag också, men jag tror även på att vederbörande är orolig och känner en viss stress över att Helena en dag skall hittas och därmed binda honom till brottet. Idag har säkert rädslan och oron minskat avsevärt jämfört med 1992. GM är knappast en så pass störd individ att detta skulle ha gått obemärkt förbi. Han bör ha ändrat sitt beteende i anslutning till försvinnandet och de som känner GM väl, d. V.s. Nära vänner och familj som umgås tätt måste ha noterat en viss skillnad mot tidigare.

Oavsett hur narcisstisk man är som person så blir man starkt påverkad av adrenalin, stress oro och ångest mm. Det är kopplat till rädslan att åka fast och har kanske inte så mycket med själva mordet i sig att göra..

Är det ens möjligt att binda en GM till ett i allra bästa fall helt skelett?
Citera
2017-07-12, 21:02
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
F.ö. Önskar jag att detta fall återfår uppmärksamhet i tv och tidningar, det gör knappast att GM mår bättre och när GM mår sämre beter han sig annorlunda. Hoppas att hans nära omgivning reagerar. Jag tror att han skulle bli manisk med att följa händelserna.

Håller med dej igen. Mata på med uppmärksamhet. Det enda att göra. Så han inte får en chans till lugn och ro. Jag har en stark känsla av att hans "omgivning" ( nära och kära) vet att deras man/ bror/ pappa o.s.v är "pilot". Men dom tror att han är oskyldig till mordet. Att man är Pilotmannen" betyder ju egentligen inte att man är skyldig. Dom skyddar honom på det viset. Jag kanske hade gjort samma sak om det gällt min far, och ett mord han skulle begått innan jag ens var född knappt. Den bild man har av sin pappa är nog svår att besudla. Iaf om han var och är en "normal" far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in