2017-08-13, 08:27
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
Dessa gäller väl dock inte nödvändigtvis på hemmabyggen?

Givetvis finns undantag när det är hemmabygge men principen hur det fungerar är den samma. Och förstod jag rätt hade han 2st tankar, låter för orimligt att den skulle sjunka så fort och jämnt med 1 av 4 ventiler som var dålig.
Citera
2017-08-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Som GW persson brukar säga, han hatar slumpen, att det skedde samtidigt som han blev upptäckt betyder till 99% att han sänkte den.

Jo, du har nog rätt! Men samtidigt.. då är det 1% chans att den hatade slumpen liggger bakom.

Vi kan inte helt räkna bort den väl? Att en ung människa dör/försvinner är så otroligt osannolikt, så vi måste kunna anta att osannolika händelser har inträffat i anslutning, som att båten sjönk utan avsikt.

Men jag är på din sida, han blir upptäkt, KW är död/försvunnen, PMs ubåt sjunker plötsligt snabbt, sedan låtsas som han initialt inte veta någonting om KW, därefter har han intressanta uppgifter att komma med. Så intressanta att de bedöms graverande för KW med familj och förhandlingen hålls inför lykta dörrar.
Citera
2017-08-13, 08:29
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Men de hade nog ett säkerhetstänk om den skulle sjunka, vore dumt annars.

Joo, men frågan är hur han kunde sänka båten så snabbt.
Citera
2017-08-13, 08:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ubåten är en misstänkt brottsplats, lastad på ett fordon förflyttas den misstänkta brottsplatsen till en plats där man genomför en tekniskt undersökning. Detta sker oavsett om det finns ett eller flera lik i farkosten, vad är konstigt?
Att man transporterar lik på lastbilsflak. Jag kanske är ute och cyklar men har du några andra exempel på när man har gjort på liknande vis?
Citat:
Om polisen nu sett liket, skulle man inte vilja undersöka hur liket ligger osv för att kunna dra slutsatser om vad som hände?

Är det någon som vet var de kommer köra u-båten? I Stockholm har ju svenska polisen ett utrymme som är avsett för att förvara stulna båtar, dansk polis kanske har något motsvarande utrymme i närhet till Köpenhamn?
Jag menar att man då hade fått undersöka det så fort man kunde, det känns bara fel att åka runt med lik så där.

Tidningarna verkar inte veta vart i alla fall, de skulle åka efter.
Citat:
De kanske inte vill rubba brottsplatsen, sen verkar domaren i målet ha lagt locket på så att det inte kommer meddelas några nyheter i fallet. Kanske det läcker ut snart när ett större antal personer har vetskap.
Fast rubba brottsplatsen blir ju helt och hållet oundvikligt oavsett. Ubåten har varit vattenfylld och blivit bärgad, bogserad och pumpad. Efter allt det härjandet så tycker jag att man borde plocka ur kroppen innan man åker iväg med båten på lastbil.

Men detta är egentligen skitsamma i nuläget eftersom "ingen vet nånting".
Citera
2017-08-13, 08:31
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Joo, men frågan är hur han kunde sänka båten så snabbt.

Men fullt öppna ventiler kunde hon gå ner på 20 sekunder enligt ubåtens fakta. Finns en uträkning på det någonstans om du vill ha.
Citera
2017-08-13, 08:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Är ganska säker på att Madsen har med hennes försvinnande att göra, och faktiskt ganska troligt att han erkänner ganska snart - och uppger nån historia om " olycka " till havs, att hon ramlat i eller något sådant - och varför han inte berättat det tidigare - kommer ånyo en uppdiktad historia om rädsla för negativ publicitet som har med hans framtida projekt som uppfinnare att göra..ect.

Jag tror också att man kommer hitta henne i närheten där han påstod att hon blev avlämnad, drunknad då givetvis.

Han har inget motiv av att ta livet av en murvel. Han utnyttjar ju dem för att få publicitet.
Citera
2017-08-13, 08:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Att man transporterar lik på lastbilsflak. Jag kanske är ute och cyklar men har du några andra exempel på när man har gjort på liknande vis?

Jag menar att man då hade fått undersöka det så fort man kunde, det känns bara fel att åka runt med lik så där.

Tidningarna verkar inte veta vart i alla fall, de skulle åka efter.

Fast rubba brottsplatsen blir ju helt och hållet oundvikligt oavsett. Ubåten har varit vattenfylld och blivit bärgad, bogserad och pumpad. Efter allt det härjandet så tycker jag att man borde plocka ur kroppen innan man åker iväg med båten på lastbil.

Men detta är egentligen skitsamma i nuläget eftersom "ingen vet nånting".

Jag känner till ett fall i Sverige där man flyttade ett betongblock som liket var inbäddat i till en lokal för vidare undersökning, lastbilsflak tror jag det var.

För det första så vill polisen undersöka ubåten utan att hela världen tittar på, insynsskyddat. För det andra så vill man kanske undersöka ubåten på en plats som är skyddad mot väder och vind, inomhus.
Citera
2017-08-13, 08:35
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
En WWII-ubåt krävde som absolut minimum ca 10 personer att framföra. I dagens mini-ubåtar räcker det med en.

Vi kan inte jämföra med Örlogsfartyg som har flera vakter för att kunna operera dygnet runt, kock i byssan, maskinare, vapensystemoperatörer m.m.

Denna miniubåt kan säkert manövreras i tornet också.
Däremot är det knappast vettigt att vara ensam besättning på en båt som är såpass komplicerad.
Citera
2017-08-13, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Han har inget motiv av att ta livet av en murvel. Han utnyttjar ju dem för att få publicitet.

Precis, jag har hela tiden känt att han fått klä skott för orättvisa etiketter i den här tråden!

En 46 årig gift ostraffad man gör inte en sån här handling OAVSETT om han är ett excentriskt geni!

Men varför sänkte han båten??

Hmm, eller nappade jag bara på ett troll nu?
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-13 kl. 08:40.
Citera
2017-08-13, 08:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag känner till ett fall i Sverige där man flyttade ett betongblock som liket var inbäddat i till en lokal för vidare undersökning, lastbilsflak tror jag det var.

För det första så vill polisen undersöka ubåten utan att hela världen tittar på, insynsskyddat. För det andra så vill man kanske undersöka ubåten på en plats som är skyddad mot väder och vind, inomhus.
Ja alla de faktorerna är såklart väldigt viktiga. Jag får väl glädjas åt att jag har lite hjärta kvar i alla fall då.
Citera
2017-08-13, 08:42
Medlem
De verkar nu ha ställt ned ubåten på kajen. Tidigare stod den på en trailer.
Kan det bero på att hon har blivit hittad vid multikultikajen i Norrebro och hela undersökningen avbrutits.
Citera
2017-08-13, 08:44
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
De verkar nu ha ställt ned ubåten på kajen. Tidigare stod den på en trailer.
Kan det bero på att hon har blivit hittad vid multikultikajen i Norrebro och hela undersökningen avbrutits.
U:båten står på en trailer och ska flyttas in i detta hus för undersökning enligt aftonhoran:
https://www.google.se/maps/@55.7198293,12.6092905,3a,75y,197.81h,91.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNFwLOgSz27nS5iuIm6PKuw!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=sv

se: http://imgur.com/a/bGcJ4
Senast redigerad av autismus-maximus 2017-08-13 kl. 08:47. Anledning: bild med bevis för plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in