2017-08-13, 07:53
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Bildlänk http://imgur.com/a/O9svU

Ja, detta är tömning 2 eller vad vi ska kalla det. Här har man redan tömt mycket. Men ja, vattennivån är förmodligen under det lägsta fönster där vi ser ljus från ficklampan.
Citera
2017-08-13, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Att han inte erkänt kan betyda att han dumpat henne ute till havs och vet att de inte kommer hitta något än eventuellt blod i båten, han känner sig säker trots allt och sänkte ubåten för att tvätta den.

Han är ju misstänkt för dråp så han måste ha erkänt något att hon är död i förhandlingen men att det inte var avsiktligt. Kanske så har han berättat något i stil med att KW fick hjärtattack och slog i huvudet hårt samtidigt som ubåten läckte vatten?
Citera
2017-08-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
Anhöriga vill nog bestämt inte få veta detta via massmedia.

Nej såklart inte men av Polisen och så snart de fått veta detta syns det på sociala medier i form av "vila i frid" osv. Alltså har anhöriga ännu ej fått veta något alls. Finns hon inte på ubåten?
Citera
2017-08-13, 07:59
Medlem
Om det visar sig att PM och Kim iscensatt det här för publicitet över hela världen hur dyrt lär det bli då för dem?
Citera
2017-08-13, 08:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Nej såklart inte men av Polisen och så snart de fått veta detta syns det på sociala medier i form av "vila i frid" osv. Alltså har anhöriga ännu ej fått veta något alls. Finns hon inte på ubåten?
Jag har extremt svårt att tro att polisen skulle skicka iväg ett lik på en lastbil. Tycker du att det låter rimligt? Det vore ett ganska grovt brott, ingen aning vilket juridiskt men om inte annat så vore det moraliskt förkastligt att låta henne rumla runt inne i en ubåt på ett lastbilsflak. Men det tror du alltså är vad som sker just i detta nu?
Citera
2017-08-13, 08:06
Medlem
Quarrels avatar
Jag ska erkänna att jag har inte läst nattens 500 inlägg, så detta kanske redan har diskuterats. PM säger att han lämnade av KW vid yttersta piren på Refshaleøen. Det är en mycket öde plats, https://goo.gl/maps/yq5ehcaR2tp, med en stor dammanläggning som närmaste granne. Ubåten kan ha lagt till där osedd. Sedan kan KW ha trampat fel i mörkret och ramlat i vattnet från piren.
Citera
2017-08-13, 08:08
Medlem
Kan PM vara häktad för vållande till annans död ENBART för att de INTE finner hans historia trovärdig!

SAMTIDIGT har PM kommit med uppgifter(som de alltså inte tror på officiellt) men som de anser vara graverande för KW och hennes familj OM de skulle visa sig vara Sanna?

Dvs, rättsväsendet/polis garderar sig lite!?

De häktar PM men håller det inte för omöjligt att PMs egna story, som alltså skulle frikänna honom, kan vara sann??

Ja, Herregud vilken soppa!

Stackars tjej, alla spekulerar! Jag har en olustig känsla i magen!
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-13 kl. 08:10.
Citera
2017-08-13, 08:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag har extremt svårt att tro att polisen skulle skicka iväg ett lik på en lastbil. Tycker du att det låter rimligt? Det vore ett ganska grovt brott, ingen aning vilket juridiskt men om inte annat så vore det moraliskt förkastligt att låta henne rumla runt inne i en ubåt på ett lastbilsflak. Men det tror du alltså är vad som sker just i detta nu?

Ubåten är en misstänkt brottsplats, lastad på ett fordon förflyttas den misstänkta brottsplatsen till en plats där man genomför en tekniskt undersökning. Detta sker oavsett om det finns ett eller flera lik i farkosten, vad är konstigt?
Senast redigerad av OY 2017-08-13 kl. 08:12.
Citera
2017-08-13, 08:10
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Om polisen nu sett liket, skulle man inte vilja undersöka hur liket ligger osv för att kunna dra slutsatser om vad som hände?

Är det någon som vet var de kommer köra u-båten? I Stockholm har ju svenska polisen ett utrymme som är avsett för att förvara stulna båtar, dansk polis kanske har något motsvarande utrymme i närhet till Köpenhamn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ska erkänna att jag har inte läst nattens 500 inlägg, så detta kanske redan har diskuterats. PM säger att han lämnade av KW vid yttersta piren på Refshaleøen. Det är en mycket öde plats, https://goo.gl/maps/yq5ehcaR2tp, med en stor dammanläggning som närmaste granne. Ubåten kan ha lagt till där osedd. Sedan kan KW ha trampat fel i mörkret och ramlat i vattnet från piren.

Om ubåten inte sjunkit i samma veva kunde det ju varit så, men att två så osannolika händelser sker var för sig samtidigt är för osannolikt. Jag tror heller inte att MGM skulle häktats så omgående om han inte gjort vissa medgivande till polisen.

Det där med att han släppte av henne var nog den initiala paniklögnen som han sedan fått släppa och hänvisar säkert till någon olycka nu.
Citera
Medlem
Citat:

Då är ju frågan varför han sänkte sin ubåt när de upptäckt den.
Citera
2017-08-13, 08:11
Moderator
OYs avatar
Citat:

Platsen var kanske inte helt öde, KW:s pojkvän kan ha befunnit sig på Refshaleöen och väntat på KW. Kanske därför som polisen misstänker att PM inte talar sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in