Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Nej. Barcelona hade ett rejält övertag som jag tycker de kunde ha förvaltat bättre. Det är många floppvärvningar genom åren som istället kunde ha använts till att bli ännu bättre. Givetvis fortfarande ett av historiens bästa lag någonsin men tänk om de hade rustat upp sitt mittfält tidigare och smartare.
Eller åtminstone (försökte) bevara det. Xavi hade minst ett par säsonger till i sig, Thiago borde man hållit kvar till varje pris, Fabregás var ett bättre alternativ än t.ex Rakitic som spelat ordinarie de senaste åren. Pedro, Bojan, Montoya, Grimaldo, Sandro, Bartra osv osv var säkert alla bättre truppspelare än t.ex Arda, Paco och Gomes.
Suarez, Eto'o, Alves - det är såna spelare Barcelona borde lägga pengar - mycket pengar om det behövs - på att värva. Zidanes y Pavones borde vara konceptet (med Zidanes som är ödmjuka och arbetsvilliga som exemplen jag listade). Jag har ju tjatat om deras inkompetens sedan första dagen, och det har väl delvis dolts av att MSN räddat laget och att en del delar av det resterande laget inte hunnits förstöras än, men nu börjar det bli övertydligt. Nästan utan undantag har varenda beslut på transfermarknaden under de senaste fem åren varit felaktigt.
Trots allt har de ändå spelat ganska bra under försäsongen. Skrev nåt inlägg tidigare som tolkades som ironiskt men såna som Munir, Deulofeu borde få chansen i anfallet och på mittfältet kunde man ge Aleñá och Samper lite ansvar. Bättre det än att värva in nån dembele för 1,5 miljarder.
Håll i pengarna så att nästa ledning, som förhoppningsvis är mer kompetent, har kraft att ta in det som behövs.