Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Vad jag har förstått så är det enbart ersättnings-bussar som kommer dit eller utgår därifrån,så någon busshållsplats är det ej, mer en grusplan....stället är väldigt ödsligt,typ nästan jämt....
Men i detta läge behövdes ju ingen ersättning, för det tåg han satt på gick ju rekordeligt,så om han väntade där på buss,väntade han förgäves ....
Ofta brukar det ju vara banarbete utmed Hallsberg-Motala-spåret,därav bussförbindelser ibland.
Men då utropas det i högtalaren och i detta lãge vet vi ju att kvinnan och de 4 killarna åkte vidare utan problem
En annan sak som man kan fundera på,är att jag läste nyss att en kvinna som var på väg till Kumlas veterinär med sin sjuka katt, blev utsatt för 3 bilpirater (3 st bilar ) nyss på riksväg 51.
Tänk om P. gick utmed vägen och blev ett intressant föremål för just bilpirater..?
Hon ringde polisen i Hallsberg de satte upp bilhinder,men piraterna anade oråd och drog iväg precis innan.
Polisen sa åt henne att låsa alla dörrar på bilen och inte stanna en sekund utan bara fortsätta köra tills polisens väghinder dök upp.
Hon är chockad och vill inte köra väg 51 mer på lång tid framöver.
Verkar som att lifta nuförtiden kan innebära livsfara rent ut sagt .Tänk om P. kollat upp att STORA VÄGEN låg åt det hållet han gick över åkern , enligt google maps eller liknande ?
Han ville hem ,så fort som möjligt ,så lifta måste han ha prioriterat i den stunden ,tror Ni inte ?
Då sa vi se...
*Mördad av epa raggare.
*Misstagen för att vara ett UFO, mördad av en Youtuber.
*Mördad av vägpirater.
Alltså allt är ju möjligt, Förstår inte riktigt poängen i att spekulera så grovt. Och vem skall svara?
Skall Lennart (eller vad fan han hette) logga in och säga "Ja det var jag, evaveva hade rätt, han såg ut som ett ufo så jag avlivade honom." Spekulationstråd i all ära, men man borde väl kanske (iaf försöka) rikta sig in på rimliga saker som man kan få hyfsade svar på?
Hur vet du föresten att han ville hem så fort som möjligt? Han kanske ville dö?
Eller av annan orsak allt annat än komma hem. Det var ju inte alls längesen han strosade runt som en rädd, söt lite pojke med handen på hjärtat, längtandes efter sin kära moder och bara ville en sak, hem till sina varmhjärtade föräldrar, dricka varm mjölk och äta mammas nybakade kanelbullar. Nu så har varenda jävel haft ihjäl honom? Ett hot bakom varenda hörn liksom.
1. Varför skulle någon ge sig på en okänd människa, utan packning eller annat? Det mesta man kan få är en mobil eller eventuellt ett bankkort som man kan tvinga av honom koden till. (har tydligen inte hänt) Det är ju inte omöjligt, men det är extremt osannolikt. Inte heller ser han ut som killen med cashen. Skulle ju aldrig själv råna en grabb i den åldern. Om jag nu va rånare..
2. Hur ser du själv på oddsen för att han försvinner, Dumpar sina saker och sedan blir mördad?
Hur vanligt tror du själv det är att någon person försvinner och avlider på ett sätt ej kopplat till försvinnandet? Alltså att den direkta orsaken till dödsfallet ej var försvinnandet.
Alltså tex Lisa Holm. Låt säga att hon hoppade på moppen, sen ångra sig.. lämnade nyckel i moppen och sprang iväg för hon skulle rymma från stygga sogpappa, sen kom den där muppen och hade ihjäl henne och packa in henne i ett skåp... bara sådär?
Engla skulle inte alls hem till mamma... Som den trotsiga 10 åring hon var kom hon på att hon skulle rymma ut i skogen och bygga en koja och aldrig kom hem. Och mitt där å en grusväg i ingenstas, där står Anders med näven i högsta hugg?
Vi kan ju liksom konstatera att han självmant avvikit från tåget. Han har (sannolikt) självmant dumpat sina saker. Så försvinnandet i sig är ju mer eller mindre löst i den meningen att han själv är orsaken. Ingen annan. Sen varför han gjorde det, vart han tog vägen... Det vet nog bara han själv. Ingen UFO-lennart, vägpirat eller ondskefull bilist som mördar liftare.
Jag menar inget illa, jag ber om ursäkt om jag framställer mig så. Men jag försöker att se realistiskt på det. Det finns två alternativ...
1. Han lever och då kommer han sannolikt dyka upp någon gång.
2. Han är död.
Jag tror ju mest på det sista. Och om han nu är död så sannolikt att han dött i anslutning till försvinnandet. Plus någon dag max... Då har han legat hela sommaren, Beroende på när/om han hittas så finns det en stor risk att dödsorsak ej kan fastställas, p g a skicket korppen kommer att vara i. Om han nu inte har skelettskador.