2017-08-13, 02:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Då borde den väl inte ha sjunkit till botten ?

Jo jag tror en ubåt kan sjunka utan att ta in vatten i kabinen.
Citera
2017-08-13, 02:04
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Var ser du det?

Aftonbladets live-sändning. Zooma in bilden, och på det vita räcket sitter en spegel, där ser man bakre delen av ubåten och att en blåklädd står i tornet och fotograferar.
Citera
2017-08-13, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Pga snabba ryck? En ledig torrdocka kanske inte fanns till hands snabbt nog, eller nära nog.
En trailer är nog rappt ordnat och totalt sett ska man nog säga att denna bärgning gått otroligt fort, även under rådande omständigheter.

Vilka omständigheterna nu är? Det enda som verkar kunna gå att konstatera är att det var brådis att få upp ubåten.
Samt även att all form av sök till havs efter en kropp verkar utevara totalt.
I det dunkla finns:
Anhöriga till KW verkar visa förhoppning om liv.
En häktesprövning säger vållande till annans död.
MGM verkar ha lämnat en berättelse som är känslig.

Sammanlagt tror jag inte det var bråttom med ubåten för att hitta Kim, eller Kim´s kropp, utan för spårsäkring/undersökning som ganska direkt härleds till Madsen´s berättelse - att saker snabbt måste kollas om det kan verifieras.

Något har nog gått tokfel på den där ubåten, oavsett det handlar om själva båten, eller personerna inblandade.
Återkommer till häktningsförhandlingen och det som sas angående "hänsyn till anhöriga". Det måste innebära någon form av beskrivning, som inte är den första tänkbara. Olycka ombord är väl ett av flera självklara alternativ. Madsen måste ha uppgivit något annat, en orsak, som inte var tänkbar i första hand. Vad?
Citera
2017-08-13, 02:06
Medlem
locknlolls avatar
Bra av Aftonbladet att sända direkt, även om jag gärna hade sett att dom flyttade fram kameran några meter och vred den lite mer mot ubåtens torn.
Citera
2017-08-13, 02:08
Medlem
Ser ut som de är inne nu!?
Citera
2017-08-13, 02:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Återkommer till häktningsförhandlingen och det som sas angående "hänsyn till anhöriga". Det måste innebära någon form av beskrivning, som inte är den första tänkbara. Olycka ombord är väl ett av flera självklara alternativ. Madsen måste ha uppgivit något annat, en orsak, som inte var tänkbar i första hand. Vad?

Förhandlingar bakom lyckta dörrar pga "hänsyn till anhöriga" tolkar jag bara som att de vill att anhöriga ska få veta innan allmänheten OM det skulle komma fram under förhandlingarna att hon är död. Hon är ju fortfarande bara försvunnen för de anhöriga, vad det verkar.
Citera
2017-08-13, 02:15
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo jag tror en ubåt kan sjunka utan att ta in vatten i kabinen.
Ja med fyllda barlasttankar så kan den lägga sig på botten.
Citera
2017-08-13, 02:16
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Förhandlingar bakom lyckta dörrar pga "hänsyn till anhöriga" tolkar jag bara som att de vill att anhöriga ska få veta innan allmänheten OM det skulle komma fram under förhandlingarna att hon är död. Hon är ju fortfarande bara försvunnen för de anhöriga, vad det verkar.

Kan även vara att han hävdar att han haft frivilligt sex med henne. Har han våldtagit henne så är det en bra strategi att komma undan den biten då det förklarar spår. Att låta en misstänkt gärningsman sitta och säga sådana saker öppet kan vara kränkande för anhöriga.
Citera
2017-08-13, 02:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Då borde den väl inte ha sjunkit till botten ?

Det räcker ju med att dyktankarna (som är avsedda för det) fylls med vatten, för att båten ska sjunka till botten.
Citera
2017-08-13, 02:18
Medlem
different_trips avatar
Tror inte man hittar någon kropp. Kan man gå in och ut under vatten med denna typen av ubåt?
Citera
2017-08-13, 02:19
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Ok är det jag som är trött eller hissade dom just upp någon liggandes???
Citera
2017-08-13, 02:21
Medlem
MrsLibras avatar
Ser en lång pinne som de för ner i ubåten, kan det vara en kamera på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in