2017-08-13, 01:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Det var väl fästanordningarna på kedjorna tillhörande bärgningsbåten, som efter avslutat arbete borde packad ihop, därav folksamlingen?
Har polis redan varit på båten? Den är väl inte tömd än?
Jag rapporterade vad jag såg. Tyvärr är jag inte i direktkontakt med polisledningen och kan ge dig samtliga fakta som de har. Min övertygelse är att de vet om det fanns någon där eller inte.
Citera
2017-08-13, 01:28
Medlem
Browndawgs avatar
Enligt Aftonbladets reporter så kom det inte ut vatten från ubåten. Eller har inte gjort det än iaf. Och då står den redan på ett lastbilsflak.
Citera
2017-08-13, 01:30
Medlem
Man ser lite blåklätt folk röra sig, tekniker?
Citera
2017-08-13, 01:31
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har också kollat igenom bilderna på denna sida och han verkar omge sig med flera unga tjejer som några slags adepter som är med honom på olika aktiviteter. Flera bilder visar tjejernas blickar som "beundrande" osv, som då för mig tyder på att han haft förmågan att imponera och göra intryck på yngre kvinnor.

Flera bilder utöver det som kom i tidigare inlägg finns med en rödhårig tjej med tofs som fotar honom bl a i en gummibåt som här :

https://www.flickr.com/photos/rmlspacelab/35438320894/in/photostream/lightbox/
https://www.flickr.com/photos/rmlspacelab/35876480110/

ÄR det Kim på bilderna så betyder det att de känner varandra och att det i så fall troligen inte var första gången hon åkte med i ubåten
eller så har hon jobbat med sitt reportage under en tid o följt honom o nu var det dags att åka på en tur-

Min teori är att de kan ha haft en typ av attraktionsförhållande och att det i så fall rör sig om en våldtäkt som gått riktigt snett.
Troligtvis ligger hon strypt därinne i något utrymme.
Kim finns inte på någon av de där två bilderna. Jag känner däremot igen en ung fotograftjej med röd tofs från PM:s vänlista på Facebook. Kommer inte ihåg namnet men hon är dansk i alla fall och yngre än KW.
Citera
2017-08-13, 01:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Enligt Aftonbladets reporter så kom det inte ut vatten från ubåten. Eller har inte gjort det än iaf. Och då står den redan på ett lastbilsflak.
De var mycket noga med att kolla att inget vatten läcker ut och slog på undersidan, vet inte om ubåtar också har bottenplugg men det såg ut som om de tätade den.
Citera
2017-08-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Tror nog att den tömdes så snart som möjligt efter att den lämnat vattenytan. Ett vattenfyllt skrov skulle innebära ett ödesdigert lyft om vattnet kom i rörelse.
Borde man inte sett det då ? Stirrat flera timmar på upptagningen nu och inte sett att det runnit vatten från ubåten. Angående vattentömningen så borde väl massor av bevis försvinna då om man tömmer vattnet ut i havet ! Det måste väl vara bättre att tömma det i någon stor bassäng ?
Citera
2017-08-13, 01:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Kim finns inte på någon av de där två bilderna. Jag känner däremot igen en ung fotograftjej med röd tofs från PM:s vänlista på Facebook. Kommer inte ihåg namnet men hon är dansk i alla fall och yngre än KW.
Kan det vara kontakten mellan PM och KW?
Citera
2017-08-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är alla ventiler öppna till dyktankarna så töms/fylls de på 20 sekunder - så de torde hinna tömmas i realtid när man lyfte upp den ur vattnet.

Är ventilerna däremot stängda så borde de då ha en ubåt på kajen som fortfarande har 8 kubik vatten i dyktankarna och sedan två 1500-liters tankar internt med vatten och bränsle.
Citera
2017-08-13, 01:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Borde man inte sett det då ? Stirrat flera timmar på upptagningen nu och inte sett att det runnit vatten från ubåten. Angående vattentömningen så borde väl massor av bevis försvinna då om man tömmer vattnet ut i havet ! Det måste väl vara bättre att tömma det i någon stor bassäng ?
Japp, rätt tänkt av dig. Den lilla ubåten och den enorma kranen o med proffs - inga problem om den är vattenfylld.
Citera
2017-08-13, 01:36
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag rapporterade vad jag såg. Tyvärr är jag inte i direktkontakt med polisledningen och kan ge dig samtliga fakta som de har. Min övertygelse är att de vet om det fanns någon där eller inte.
Marinens dykare har nog varit inne i ubåten redan ute till havs för att säkerställa att hon inte finns vid liv i någon luftficka ombord. Om hon nu finns ombord överhuvudtaget.
Citera
2017-08-13, 01:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kan det vara kontakten mellan PM och KW?
Det är helt omöjligt att spekulera i. Jag tror inte att danskan har någon koppling till KW i alla fall. Men det var ju såklart inget jag hade i åtanke när jag kollade genom hans vänner i fredags. Man får inte glömma att PM håller på med högprofilerade projekt och är en stor kändis i Danmark. Det är inget konstigt med att unga fotografer och journalister skulle vilja intervjua honom och fotografera tex ubåten. Varför skulle det behövas en kontakt mellan PM och KW? Hon är nog kapabel att etablera kontakt själv.
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Marinens dykare har nog varit inne i ubåten redan ute till havs för att säkerställa att hon inte finns vid liv i någon luftficka ombord. Om hon nu finns ombord överhuvudtaget.
FEL

De dök ner och tittade och konstaterade att det skulle vara för farligt att ta sig in.
Citera
2017-08-13, 01:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Den skulle tömmas innan tekniska undersökningen börjar sa dom. Men vet ju inte ens ifall den var full med vatten, den kanske inte hade tagit in vatten ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in