2017-08-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det fetade Eva.

Pappan har ju gått ut med i HP att han trodde att Patrik var medveten om att han INTE var i Mjölby utan visste vart han klev av och att han gjorde det fullt medveten..

Det har ju tagits upp här flera gånger så varför tjata om samma saker hela tiden?

Det där med mamman var låångt innan pappan gick ut med det.

Okej ,jag ger mig ...men Livingmyownlife , varför skulle Patrik ljuga för sin sjuka mor ? Det är väl där jag tycker det verkar konstigt ...att han oturligt nog går av på fel station på grund utav att han missförstått att tåget faktiskt ej kommit fram till slutstationen . Han räknade antagligen med att slutstation = då stannar tåget ,och nu stannade tåget ...(sen att det var endast i 15 minuter ,tänkte Patrik inte på ,därav misstaget) , låter mer logiskt ...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-13 kl. 00:01.
Citera
2017-08-12, 23:50
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Okej ,jag ger mig ...men Livingmyownlife , varför skulle Patrik ljuga för sin sjuka mor ? Det är väl där jag tycker det verkar konstigt ...

Jag har inga svar på det.

Men om man mår tillräckligt dåligt själv så kan man stänga av alla känslor och tex bara gå en väg- att ta sitt liv.

Är man riktigt deppig så går det inte att ta in andras känslor lika väl som när man mår bra. Ångesten tar över.

Skulle jag tex komma så långt att jag måste fly eller ta mitt liv så skulle jag skona mina närmsta in i det sista. Låta dom tro att allt är okej för att dom inte ska bli oroliga.
Även om ångesten skriker högre så skulle jag självklart ha den medkänslan kvar.
Jag skulle inte säga i telefon att jag ska ta mitt liv tex.
Citera
2017-08-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag har inga svar på det.

Men om man mår tillräckligt dåligt själv så kan man stänga av alla känslor och tex bara gå en väg- att ta sitt liv.

Är man riktigt deppig så går det inte att ta in andras känslor lika väl som när man mår bra. Ångesten tar över.

Skulle jag tex komma så långt att jag måste fly eller ta mitt liv så skulle jag skona mina närmsta in i det sista. Låta dom tro att allt är okej för att dom inte ska bli oroliga.
Även om ångesten skriker högre så skulle jag självklart ha den medkänslan kvar.
Jag skulle inte säga i telefon att jag ska ta mitt liv tex.

jo det ligger mycket i det du skriver ,väldigt sorgligt om det nu var på det viset ,vilket ingen av oss härinne riktigt vill ta in.
Så det kan inte vara så att han tog en paus över sommaren ,från allt och alla enbart ? För att återkomma med ny kraft ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-12 kl. 23:57.
Citera
2017-08-12, 23:56
Medlem
vi får vänta och se ...finns inte mycket mer att göra ? När börjar kurserna för högskolestuderande ,har du någon koll ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-12 kl. 23:58.
Citera
2017-08-13, 00:00
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Precis!

Det talar för att han efter det att han har sagt "vi ses i Mjölby" har blivit påverkad av någon att gå av tåget i Hallsberg.

Anhörig, de fyra killarna på tåget eller någon via datorn.

Jag misstänker, att det var uppgjort!
Han ville säkert bara lugna föräldrarna genom, att säga;" Nu är jag i Mjölby!" Eller hur han uttryckte sig!
Citera
2017-08-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag misstänker, att det var uppgjort!
Han ville säkert bara lugna föräldrarna genom, att säga;" Nu är jag i Mjölby!" Eller hur han uttryckte sig!

Det värsta är att jag fortfarande står för ; att tro på , att han faktiskt trodde att han var i Mjölby,jag tror ärligt talat att han gjorde en stor miss där ,och efter att han gått ur kamerans lins ,blev det fel det mesta ...
Citera
2017-08-13, 00:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jag vet Nina , det gör mig också väldigt fundersam .

Med så målmedvetna steg visste han mycket väl vart han skulle!

I alla fall var mötesplatsen var!
Citera
2017-08-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Med så målmedvetna steg visste han mycket väl vart han skulle!

I alla fall var mötesplatsen var!

men Nina ? mötesplats för vad?
Citera
2017-08-13, 00:08
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Det värsta är att jag fortfarande står för ; att tro på , att han faktiskt trodde att han var i Mjölby,jag tror ärligt talat att han gjorde en stor miss där ,och efter att han gått ur kamerans lins ,blev det fel det mesta ...

Vi har förstått, att Du VILL, att Patrik misstagit sig!
Det var ju därför jag frågade varför endast HAN gick av i Hallsberg och varför han sade till kvinnan, att de skulle ses i Mjölby!
Det vore ju korkat, att säga, att de skulle ses i Mjölby OM han inbillade sig, att han kommit fram till Mjölby!
Citera
2017-08-13, 00:10
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
men Nina ? mötesplats för vad?

Det är snart bara Du, som inte är inne på den linjen, att han stämt träff med någon!
Det diskuterade vi för en faslig massa sidor sedan!
Citera
2017-08-13, 00:22
Medlem
Följt tråden en väldigt bra stund. Jag tror att det är naivt att tro att han lever, även om vi alla hoppas att han gör det, så verkar de inte realistiskt. Med ett orört konto (bank och sociala medier). Med lite pengar I plånboken (varför nu föräldrarna visste exakt hur mycket) & detta med väskorna.

Min teori är, precis Om många andras, att han bestämt träff med någon. Antingen för att lösa något problem (missbruk, prata av sig osv) för att han kände sig trängd på tåget av de fyra killarna. Jag tror han är vän
L medveten om att han kliver av (svårt stt missa då de både står på parrongen och inne i tåget).

Personen han bestämt träff med har garanterat med försvinnandet att göra. Har man sökt efter P på appar? (tinder, grindr, badoo, qx osv). Var P klar I skolan här i Falun?
Senast redigerad av StickN 2017-08-13 kl. 00:24. Anledning: Saknas fakta
Citera
2017-08-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det är något jag har missat. Var och när hittades Lennart?

Detta har inget med Patrik att göra men då du frågar mig så direkt, så väljer jag att svara dig lite kort.
Lennart, som du hänvisade till och som länge var eftersökt och försvunnen, hittades 2,5 km hemifrån, i mitten av Augusti förra året. Av hänsyn och ödmjuk respekt till Lennart och hans familj, så diskuterar jag inte mer om Lennart, i denna tråd.
Senast redigerad av Busann 2017-08-13 kl. 00:49. Anledning: Fel ord använda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in