2017-08-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla

Det finns två alternativ...
1. Han lever och då kommer han sannolikt dyka upp någon gång.
2. Han är död.

Jadu, det behöver man inte vara ett geni, för att komma fram till..
Citera
2017-08-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag blir så trött på att Ni inte tror på Patrik.
Säger han att han är framme ,så ÄR han framme ! enligt sin egen uppfattning ,som därmed gjorde att allt sen blev mer eller mindre kaotiskt.
Misstro för sjutton inte varken mamman eller sonen i det här.

Ingen här vet ju någonting om vad Patrik trodde eller inte trodde, däremot har föräldrarna spridit en story om vad de säger att han trodde.

Menar inte att kritisera dig, ta det absolut inte så, men såvida Patrik inte lägger upp en video här där han berättar vad han tyckte och tänkte under tågresan så vet vi faktiskt ingenting om det.
Citera
2017-08-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är meningen med den här tråden som ligger i yttrandefrihetens högborg?

Har pappan också parkinsons? Han har besökt Göteborg och även om det tog tid, även Hallsberg.

Jag tycker att du ska visa yttrandefriheten respekt och låta dina medmänniskor tänka högt kring försvinnandet. Du bestämmer inte vad folk ska spekulera kring eller vilka teorier som är godtagbara.

ja det är sant faktiskt ,den här tråden är till för alla slag utav tankar och tyckanden ,det var nog därför HP-tråden skapades ,just för att skriva rara och vänliga saker som inte sårade någon .
Visst kan det skrivas saker härinne som inte alls är "passande" enligt en del ,men man får nog läsa härinne på egen risk.
Härinne gör folk allt för att komma på lösningen på problemet , och ibland är den inte riktigt så finkänslig som man skulle önska.Sanningen kan ju vara hård ibland ,tyvärr.
Det är ju inte direkt vårat fel att det blev som det blev , eller ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-12 kl. 22:50.
Citera
2017-08-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Ingen här vet ju någonting om vad Patrik trodde eller inte trodde, däremot har föräldrarna spridit en story om vad de säger att han trodde.

Menar inte att kritisera dig, ta det absolut inte så, men såvida Patrik inte lägger upp en video här där han berättar vad han tyckte och tänkte under tågresan så vet vi faktiskt ingenting om det.

Precis ,helt rätt ,skulle verkligen vilja hitta ett nerskrivet papper där han förklarar vad som hände egentligen ....
Citera
2017-08-12, 22:51
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Varför tror ni att han var medveten om att han var i Hallsberg ?
Jag tror tvärtom!
Har pratat med hans mamma och hon var säker på att han var säker på att han kommit fram till slutstationen för det tåg han satt på = MJÖLBY .
Har man hållt på och åkt tåg ifrån Falun och gjort tågbyten och väntat på vidare byten då är det förbaske mig inte så lätt att hålla kollen på att tåg som skall sluta gå vid en viss station ,helt plötsligt står still i 15 minuter .
Då kan man faktiskt tro att det kommit fram till slutstationen .
Åker ju själv detta tåg massor av gången så vet att folk undrar ,de som inte brukar åka tåget ,över varför lokföraren går ur tåget osv.
Säger han att han är framme ,så ÄR han framme ! enligt sin egen uppfattning ,som därmed gjorde att allt sen blev mer eller mindre kaotiskt.
Att tro att han ville ta livet av sig ,är lika illa som alla andra spekulationer.
Grabben råkade gå av på fel station ,värre än så är det inte .

Sen att han hamnade på andra sidan Pylontunneln och sen vidare ut över åkern är fortfarande ett stort mysterium.
Stor otur hade grabben att han gick av på fel ställe .
Blev ju inte direkt lätt för honom då som vi nu har märkt .

Varför gick ENDAST Patrik av i Hallsberg då? Du, som pratat med hans trovärdiga mamma?
VARFÖR sade han till "Tågkvinnan," att de skulle ses i Mjölby OM han inbillade sig, att han VAR I MJÖLBY????????
Citera
2017-08-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Om det sägs att ett område är genomsökt så betyder det inte att 100% av området är genomsökt. Jag tänker på hästhandlaren vid Nyhammaren utanför Laxå där man trots ett flertal sök inte lyckades hitta honom förrän han blev upptäckt hängandes i ett träd många månader efteråt. Lennart Härlin försvann i Askersund i december 2015 och är inte hittad trots flera sökinsatser. Min personliga tanke är att Patriks kropp finns i närheten av där sista väskan hittades.

Vill bara flika in att fakta här ovan, inte stämmer. Lennart Härlin blev hittad efter ett tag. Stämmer gör dock påståendet att han ännu är saknad, av många. 😞
Citera
2017-08-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Nu får ni väl ändå visa lite respekt för Patrik och hans familj! Om och om igen kommer den ena teorin efter den andra fram, på så vis kan ni hålla på hur länge som helst med detta. Tänk om det hade varit er son eller dotter som försvunnit. Hade ni som drabbad familj tyckt att den här tråden hade varit rolig att läsa? Denna tråd kan knäcka familjen när de nu är i ett väldigt utsatt läge. Och det är ju inte det som är meningen.

Patriks mamma har Parkinsons sjukdom. P g a den kan hon inte röra sig och springa runt som en frisk människa kan. Hade hon bara kunnat så hade hon säkert farit land och rike runt för att leta efter Patrik. Hur tror ni det känns att sitta sjuk hemma när ens son är försvunnen? Måste kännas som ett rent h-vete.
Patriks bror saknar säkert brorsan, det verkar som det bara är dom två syskonen. Låt hans lillebrorsa slippa drabbas mer och läsa dessa tråkigheter om sin familj! De flesta försvunna brukar komma fram förr eller senare ändå, på ena eller andra sättet. Så respektera familjen please!

Om vi skall respektera hans familj som vi faktiskt gör ,så kan vi inte skriva någonting alls .har du tänkt på det runarviking ?
Läget är sådant att det börjar bli ont om positiva vibbar i den här historien . Tycker du inte det själv ?
Klart att man vill att allt skall sluta bra .Så jag får väl säga förlåt och sen inte skriva ett ord till i denna sak .....
Citera
2017-08-12, 22:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Varför gick ENDAST Patrik av i Hallsberg då? Du, som pratat med hans trovärdiga mamma?
VARFÖR sade han till "Tågkvinnan," att de skulle ses i Mjölby OM han inbillade sig, att han VAR I MJÖLBY????????

Precis!

Det talar för att han efter det att han har sagt "vi ses i Mjölby" har blivit påverkad av någon att gå av tåget i Hallsberg.

Anhörig, de fyra killarna på tåget eller någon via datorn.
Citera
2017-08-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Jag vet Nina , det gör mig också väldigt fundersam .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-12 kl. 23:17.
Citera
2017-08-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikotinella000
Hittade polisen nåt i samsala då?

Jag vet inte, jag har inte hört nåt om några fynd så jag misstänker att det innebär att de inte hittade nåt. Sånt borde väl läcka ut i lilla Hallsberg.
Citera
2017-08-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busann
Vill bara flika in att fakta här ovan, inte stämmer. Lennart Härlin blev hittad efter ett tag. Stämmer gör dock påståendet att han ännu är saknad, av många. 😞

Det är något jag har missat. Var och när hittades Lennart?
Citera
2017-08-12, 23:41
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Varför tror ni att han var medveten om att han var i Hallsberg ?
Jag tror tvärtom!
Har pratat med hans mamma och hon var säker på att han var säker på att han kommit fram till slutstationen för det tåg han satt på = MJÖLBY
.
Har man hållt på och åkt tåg ifrån Falun och gjort tågbyten och väntat på vidare byten då är det förbaske mig inte så lätt att hålla kollen på att tåg som skall sluta gå vid en viss station ,helt plötsligt står still i 15 minuter .
Då kan man faktiskt tro att det kommit fram till slutstationen .
Åker ju själv detta tåg massor av gången så vet att folk undrar ,de som inte brukar åka tåget ,över varför lokföraren går ur tåget osv.
Att tro att han ville ta livet av sig ,är lika illa som alla andra spekulationer.
Grabben råkade gå av på fel station ,värre än så är det inte .

Sen att han hamnade på andra sidan Pylontunneln och sen vidare ut över åkern är fortfarande ett stort mysterium.
Stor otur hade grabben att han gick av på fel ställe .
Blev ju inte direkt lätt för honom då som vi nu har märkt .

Det fetade Eva.

Pappan har ju gått ut med i HP att han trodde att Patrik var medveten om att han INTE var i Mjölby utan visste vart han klev av och att han gjorde det fullt medveten..

Det har ju tagits upp här flera gånger så varför tjata om samma saker hela tiden?

Det där med mamman var låångt innan pappan gick ut med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in