2017-08-12, 21:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpolis
Jag funderar över varför hennes sambo slog larm så tidigt. Om en trettio årig kvinna är borta några timmar längre än förväntat är detta oftast inte något man bör blanda in polisen i.
Brukar man inte säga att polisen normalt inte accepterar en anmälan om att någon är försvunnen förrän det har gått 24 timmar, om inga speciella omständigheter föreligger.
Här handlar det nog om att hon var i en ubåt som också var försvunnen.
Citera
2017-08-12, 21:33
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Jag uppfattar detta exakt som du. Han vet - nu "vet" åklagare/poliser men de behöver ju ändå SE med egna ögon - bärga ubåten - därav lyckta dörrar för att inte drevet skulle gå löst helt, dvs man vill inte gå ut med den informationen. För tänk om PM är kocko på riktigt och hon INTE skulle vara i båten? Polisen har väl enbart hans egna ord på det, så länge.....
Mest troliga scenariot hittills.
Citera
2017-08-12, 21:34
Medlem
Browngreeneyess avatar
Det tjatas mycket om klädseln det var varmt och fint väder vilket gör att många kvinnor kanske väljer kjol. Journalisten hade väll tänkt att det skulle vara en kort tur och att hon skulle övernatta någontans i Köpenhamn. Jag hade själv haft ett företroende för en amatör ingenjör/uppfinnare med gott rykte så förvånar mig inte att hon valde att åka själv. Dessutom ville hon nog som frilansare sätta tänderna i ämnet utan att dela med sig till någon annan. Reportaget hade definitivt säljt.

Nu till analysen vad kan ha gått fel. Varför ska en man som är internationellt känd offra hela sitt sociala nätverk och karriär för ett mord?
För det första hade hon ingen arbetsgivare. Därmed behöver han inte skrämmas av det. För det andra handla reportaget om PM och hans framgångar vilket gör att han kanske blir ett uppblåst perverst ego. Det är möjligt att han kan ha gjort något sexuellt närmande till KW när han befann sig i sitt ego rus. KW skyddar sig och det hela slutar med att han har dödar henne för att tysta henne. Samtidigt vad vet vi om PM:s mentala hälsa?

Tror inte heller PM hade så många kvinnor cirkulerande runt sig...utan att hans liv mest bestod av meckande och uppfinningar lite som en tonårsgrabb.

Att han dränkt sitt livsverk måste tyda på att något gått riktigt åt helvete..så klart vill han röja ev. bevis......
Citera
Medlem
Citat:
Jag funderar över varför hennes sambo slog larm så tidigt. Om en trettio årig kvinna är borta några timmar längre än förväntat är detta oftast inte något man bör blanda in polisen i.

Beror nog på att han var nervös över färden i hembygd ubåt.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
När kommer de hitta henne tror ni? Är hon rentav redan hittad?
Citera
Medlem
Jag hoppas fortfarande på ett försvinnande av naturliga orsaker och att journalisten är i livet även om det inte verkar speciellt troligt i och med häktningen. Kanske har hon med lite tur bara blivit lite förälskad i ubåtskaptenen helt enkelt. Det är därför hon inte kontaktat sin f.d. partner på ett tag och är därför försvunnen som det heter i folkmun. Kaptenens version kan därmed stämma, passageraren släpptes av på kvällen.

Lite romantiska fantasier och sagor i tråden som omväxling skadar verkligen inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan mycket väl finnas en vinsch i tornet.

Det fanns två luckor på ovansidan. Den andra är inte i tornet och mycket mer lättillgänglig.
Citera
2017-08-12, 21:35
Medlem
Citat:

Som tidigare spekulerats i kan det handla om att han fått sms eller annat meddelande som fått honom mer känslig för att säkerställa en viss tid för hemkomsten. Eller bara tanken på att sambon är ute i en hemmasnickrad ubåt som inte kommer tillbaka i tid "fan, de kanske hamnat i sjönöd". Det var tydligen försvaret som fått anmälan om försvinnandet. Sen om det gick via 112 eller sjöräddningen vet jag inte
Citera
Medlem
Citat:
Den har jag funderat på åt flera håll med.

En förklaring vore att han är inblandad/skyldig och väljer att anmäla för att lägga skulden på PM.

En annan är att han kan ha haft telefon/sms kontakt med KW som meddelat att hon är på väg tillbaka och bestämt att mötas. Kanske pga otrevligheter/meningsskiljaktigheter som har inträffat. När hon sedan inte dyker upp som bestämt så anmäler han henne saknad efter en stund då han känner att något är fel.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Det fanns två luckor på ovansidan. Den andra är inte i tornet och mycket mer lättillgänglig.
Visst, men det är farligt att öppna den till sjöss, den ligger nära vattenytan.
Citera
2017-08-12, 21:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Kan sambon fått något meddelade sms från henne att något var fel? Annat alt han skulle möta henne efter turen å därav stod å väntade.
Citera
2017-08-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Det tjatas mycket om klädseln det var varmt och fint väder vilket gör att många kvinnor kanske väljer kjol. Journalisten hade väll tänkt att det skulle vara en kort tur och att hon skulle övernatta någontans i Köpenhamn. Jag hade själv haft ett företroende för en amatör ingenjör/uppfinnare med gott rykte så förvånar mig inte att hon valde att åka själv. Dessutom ville hon nog som frilansare sätta tänderna i ämnet utan att dela med sig till någon annan. Reportaget hade definitivt säljt.

Nu till analysen vad kan ha gått fel. Varför ska en man som är internationellt känd offra hela sitt sociala nätverk och karriär för ett mord?
För det första hade hon ingen arbetsgivare. Därmed behöver han inte skrämmas av det. För det andra handla reportaget om PM och hans framgångar vilket gör att han kanske blir ett uppblåst perverst ego. Det är möjligt att han kan ha gjort något sexuellt närmande till KW när han befann sig i sitt ego rus. KW skyddar sig och det hela slutar med att han har dödar henne för att tysta henne. Samtidigt vad vet vi om PM:s mentala hälsa?

Tror inte heller PM hade så många kvinnor cirkulerande runt sig...utan att hans liv mest bestod av meckande och uppfinningar lite som en tonårsgrabb.

Att han dränkt sitt livsverk måste tyda på att något gått riktigt åt helvete..så klart vill han röja ev. bevis......

Klokt och smart tänkt, jag anser att polisen får arbeta vidare med detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in