2017-08-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Det var bra idé faktiskt. För jag har själv inte kommit på nåt man göra för vålla nånstans död i ett litet rum.

Det enklaste exemplet är om någon som inte är behörig elektriker gör en undermålig elinstallation som dödar någon vid ett senare tillfälle.
Citera
2017-08-12, 21:16
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Har inte hört ett jota om vad danskarna gör för att lokalisera BO. Någon som vet?
De kanske redan vet att hon är i båten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amazzon
Jag har haft båt i över 15 år och vet inte hur många ggr som folk följt med mig i olämplig klädsel. Ibland T o m högklackat. Varför göra så stor notis om det?
Håller fullständigt med, folk utan båtvana har ofta förvånansvärt dåligt omdöme vad gäller klädsel.

Kul att se mångfalden här - både de som vill ha Sharia-lagar och hard-core feminister... Integration live!
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Det var bra idé faktiskt. För jag har själv inte kommit på nåt man göra för vålla nånstans död i ett litet rum.
Lyckta dörrar! Hade hon råkat dött av ett fall eller nåt i ubåten så hade det inte varit lyckta dörrar!

Nånting luktar illa/konstigt i den här soppan.
Citera
2017-08-12, 21:17
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Raket-Madsen har försökt knulla tjejen. Hon har gjort motstånd & Madsen har strypt henne. Vad finns det egentligen att fundera på?
Brottsrubriceringen?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Något som inte stämmer när en häktning gällande vållande till annans död hålls bakom lyckta dörrar.

Dom skrev att det var av hänsyn till offrets familj och vänner och med anledning av utredningstekniska skäl.

Att bli instängd i en u-båt och dränkt måste vara en mardröm. Kan inte se någon annan anledning till att förhandlingen hälls bakom lyckta dörrar.
Citera
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Den klarar dock bara 30 min under vatten, står längst ner.

http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-forskare-forsvunnen-i-ubat/

Jag känner igen 30min någonstans i tråden.. Men jag var tvungen på att ta reda på detta..

Utan dieselmotorerna på så kan syret räcka över 2 dygn för 1 person.

Detta är med dieselmotorn som driver båten framåt. (kanske helt orelevant )
Kopierat från Wiki : Nautilus can function on her diesel engine for up to eight minutes underwater but since the diesel engine, unlike the electric motor, requires a steady supply of air to operate using the diesel engine while submerged air pressure drops to close to that at 10,000 feet above sea level as the engine ingests air from the crew compartment unless the snorkel is used.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det är också värt att notera att den enda information som tillkommit sen brottsrubriceringen ändrats kommer från Peter Madsen.

Han har alltså bekräftat att hon är död och har en historia som gör att brottsrubriceringen blir "vållande till annans död" i stället för dråp. Detta kan så klart ändras om nya uppgifter framkommer, tex skador på hennes kropp.

Tror inte vi ska dra den slutsatsen. Men rätten kan ha åsikten att KW ju kan dött av en olycka, säg att hon blev knuffad eller nåt.
Citera
2017-08-12, 21:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Raket-Madsen har försökt knulla tjejen. Hon har gjort motstånd & Madsen har strypt henne. Vad finns det egentligen att fundera på?

Så behöver det inte alls gått till. Han kan också slagit ihjäl henne i samband med ett bråk, finns andra möjligheter med.

Av vad som hittills framkommit tycker jag inte heller att det helt kan uteslutas att hon faktiskt lever.
Citera
2017-08-12, 21:18
Medlem
why123s avatar

– Jag vill mycket, mycket gärna prata med henne, sa Peter Madsen då.
Efter att ha gått ut i ett enskilt rum och samtalat kort med den biträdande advokaten kom båda tillbaka och advokaten berättade att Peter Madsen anser sig oskyldig till mordet av Kim Wall.
– Jag har någonting jag vill säga, sa Peter Madsen.

Är inte detta en rätt intressant formulering? Peter Madsen anser sig oskyldig till mordet av Kim Wall. Genom det uttalandet (om det är korrekt) blir det bekräftat att hon är mördad och att Peter Madsen vet om att hon är död men anser inte det vara mord. Eller hur uppfattar ni det?

http://www.expressen.se/kvallsposten/mordmisstankte-peter-madsen-vill-forklara-sig/
Senast redigerad av why123 2017-08-12 kl. 21:21. Anledning: .
Citera
2017-08-12, 21:19
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Dom skrev att det var av hänsyn till offrets familj och vänner och med anledning av utredningstekniska skäl.

Att bli instängd i en u-båt och dränkt måste vara en mardröm. Kan inte se någon annan anledning till att förhandlingen hälls bakom lyckta dörrar.
PM sa att hon gick av kvällen innan så hur kunde hon bli dränkt då han sänkte ubåten dagen efter vid 11 tiden?
Citera
2017-08-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveB
Jag tror att det som hemlighålls är att hon visade sig vara en sjöjungfru och strimlades av propellern då MADsen lät henne simma ikapp med Nautilus.
Nej nu tycker jag det räcker med fantasier, sanningen kommer fram tids nog.
Relevant fråga:
Någon som vet hur det fungerar i Danmark, om detta leder till åtal i dansk domstol, blir förundersökningen allmän handling likt Sverige?

I princip samma regler som i Sverige, om inget ändrats sen jag bodde där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in