2017-08-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Sitter han häktad för ett misstänkt försvinnande alternativt vållande till annans död ... måste det ha hänt någon ordentlig olycka.... hur är det med tryckutjämning i en ubåt ? kan en olycka isåfall bero på någon form av "dykarsjuka" ...... kan det vara så?

Detta är inte en dykarklocka där man håller på med mättnadsdykning under lång tid t ex nere på botten under oljeplattformar. Ubåten har normalt lufttryck i sig - det är därför som den behöver ha väldigt kraftigt skrov och bilder på fönstren visar så väldigt många bultar.

Så ingen möjlighet till dykarsjuka.
Citera
2017-08-12, 20:08
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Det må vara långsökt, men det kan även ha berott på att hon helt enkelt var glad, på bra humör, gillade läget, hade en bra kväll, såg sina vänner på kajen, osv osv. Hon ser väldigt glad ut på flera bilder som förekommit, hon kanske var en levnadsglad person.

Nä, det låter för långsökt. Alla vet ju att kvinnliga frilansjournalister är bittra manshatande personer med en ständigt pågående agenda som går ut på att sätta dit vita ubåts-byggande män.

OnT: Tycker det är lite frustrerande att hon inte bekräftats död än. Det blir ett jobbigt dödsbesked för familj, vänner och allmänhet när man börjar med att häkta någon för mord/dråp utan att ha en kropp att hänvisa till.
Citera
2017-08-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Absolut. Allt annat är förnekelse. Lite skumt att åka ut och göra ett "reportage" om en ubåt, ensam tillsammans med en man, kl 19 på kvällen. Klädstilen behöver vi inte orda om, men visst hade man förväntat sig bekväma byxor, jumpaskor och en jacka.

Detta har spårat så OT. Men dessa uttalanden säger ju en del om er, tyvärr. Jag tycker reportage om ubåt ej är märkligt alls om man kan något om hennes intresse och tidigare artiklar. Jag tycker det hon hade på sig dvs långärmad blus + kjol + strumpbyxor (kanske hade sådana tjockare varmare strumbyxor ?) med sneakers låter betydligt bekvämare än det du beskriver. Men du kanske går runt i kjol och strumpbyxor och tycker annorlunda. Man kan ha kjol bland okända utan intentioner - även om jag tror ni aldrig kommer förstå just det.Men nu tycker jag vi slutar kjoltramset och fokuserar på utredningen av det misstänka brottet.
Citera
2017-08-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Kom igen. Har du aldrig sett kjol i kallt väder så var du inte heller i kph.

Nu hade hon ju faktiskt kjol fast du menar att man inte kunde ha det. Så vad betyder det?
Det betyder att om man ändå trots det kalla vädret väljer kjol så kanske man har andra avsikter än enbart yrkesmässiga. Jag spånar bara. Det var ruskigt väder där i torsdags (dock ej regn) men tänk dig oktoberblåst och mulet. Helt folktomt på kaj-promenaden där. De få man mötte hade definitivt inte kjol.
Citera
2017-08-12, 20:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Nej, jag är ingen muslim. Däremot vet jag hur kvinnor tänker. Ingen kvinna i ett förhållande skulle ge sig ut med en man på tu man hand iklädd kjol och strumpbyxor. Specifikt inte om man ska åka ubåt (jag tänker mig att hon måste ha fått förhållningsorder från PM innan avresa).

Jaså tänker kvinnor så? Jag skulle säga att dina högst personliga sammankopplingar mellan kjol-strumpbyxor och sex tyder på någon fetisch hos dig. Jag har umgåtts många gånger med upptagna kvinnor som har kjol och strumpbyxor. Jag har umgåtts med kvinnor som i stort sett aldrig bär byxor. Gå ut på gatan och se vad kvinnor har på sig... Kjol och strumpbyxor är ju inte hembiträdeskostym från en sexbutik direkt.
Citera
2017-08-12, 20:12
Medlem
riskybizzys avatar
Tidpunkten för avgång är märklig. Varför lämnar man hamnen kl 19.30 när det inom några timmar kommer att vara mörkt. Varför inte mitt på dagen istället. Det är det enda som talar för att han kan planerat något på förhand. ...

Edit. sluta föda trollen!!!
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är jättevanligt att folk som frilansar som journalister ljuger. De går på A-kassa eller soc och får då och då in något i en lokaltidning, men de påstår att de försörjer sig helt och hållet som frilansjournalister. Om någon insisterar att få veta på vilka tidningar så kan de till och med ljuga, och ju längre bort tidningen finns desto lättare att komma undan med det. Alla artiklar ligger ju inte på nätet, så det går inte att kontrollera om man inte söker sig till ett bibliotek som har tidningen och finkammar den månader tillbaka, och det är det ju inte så många som gör.

Detta beror på att frilansbranschen är tuff, att det anses lite häftigt att vara journalist, och att många äro kallade men få äro utvalda...
Phu, varför krångla till det i onödan. Hon är en flitig och känd frilansare. Tredjehandsgissningar om vad han tror att hon sa och vad han sen sa till polisen som sa till pressen...nä. Det viktiga i den här historien är vad som gjorde polisen så misstänksamma så snabbt? Och vad Madsen kommit med för förklaringar "som inte bör komma till allmänhetens kännedom" !? Har han en historia av brott mot kvinnor eller t om mord?
Citera
Medlem
Beatass avatar
SLUTA MATA TROLLEN OCH ÅTERGÅ TILL ÄMNET.

"Det är Madsens egen förklaring som gör att domaren väljer att mildra brottsrubriceringen och sköta häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar.
– Det har kommit fram saker i förhören med Peter Madsen som inte bör offentliggöras, säger domare Kari Sørensen under förhandlingen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mqk3L/dansk-polis-det-gar-inte-att-se-vad-som-finns-inuti-ubaten
Citera
Medlem
Fan, är det inte konstigt ändå? Finns liksom inget möjligt scenario riktigt. Alla tänkbara förlopp är så far out.. betänk detta..

• Planerat FÖRE turen? Osannolikt, ingen relation till varandra, PM var gift, KW hade partner. Allt såg sunt ut på bilderna uppe på Ubåten. PM hade planer efter turen, likaså KW.

• Impulsdåd? Osannolikt, 46 årig gift man utan våld/sexbrott tidigare. KW är världsvan, smart och jobbat över hela världen, hon klarar av lätt osociala människor, och hanterar "lätt" dåliga stämningar. Nä, inget impulsdåd.

• Olycka? Osannolikt, hur fan skulle det gå till, tryck/syre anledningar? Nä, båten var ju för tusan uppe med PWs hela byst stolt poserande precis innan han sänkte den till botten.

MEN!!!! Uppenbart är ju att han sänkte båten avsiktligt! Jag kan bara inte få ihop vad som kan ha hänt innan!

ETT ORD: OBEGRIPLIGT
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-12 kl. 20:16.
Citera
2017-08-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Då får du ju komma med ett "nytt spår"?

Här är ett försök. Kim är arbetsklädd när hon går ombord, men får kliva i overall. Hon får vissa instruktioner. Madsen pratar och förevisar. Plötsligt kränger båten till, dykläge?, Kim tappar balansen, trillar omkull och slår samtidigt i huvudet i hår plåt. Hon tuppar av. Sen kommer paniken osv.
Citera
2017-08-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu får ni som blir aggressiva över klädsnacket gärna håna mig, men frågan är varför Madsen bär någon typ av overall på farkosten och inte alls ser särskilt ledigt eller fint klädd ut?

Så jävla konstigt är det väl inte med klädspekulationer, för hur många har åkt U-båt här? Typ ingen. Spontant tänker jag mig att det blir blåsit där i tornet ute till havs och hade inte burit en blus, men hon ser å andra sidan inte ut att frysa, eller så frös hon och ångrade klädvalet, hon visste kanske inte heller var som var lämpligt klädval utan körde sin vanliga stil.
Tror PM redan använt sin ubåt ett antal gånger. Han känner nog till att det kan bli kallt i den eftersom vattnet inte är så varmt och han ju inte har någon vedspis att elda under vattnet.

Han känner säkert även till att vissa delar av ubåten kan vara oljiga och allmänt smutsiga.

Hans gäst har kanske däremot inte funderat på om det riskerar att bli kallt. Och förväntas inte riskera att behöva peta i oljig utrustning eftersom det ju finns en skeppare som skall hantera det.

En yrkesarbetande journalist får nog förväntas komma propert klädd till sina intervjuer om hon inte i förväg har blivit tillsagt att det är lämpligt att komma i oömma kläder. Blus och kjol torde vara hennes tjänstekostym.
Citera
2017-08-12, 20:16
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
SLUTA MATA TROLLEN OCH ÅTERGÅ TILL ÄMNET.

"Det är Madsens egen förklaring som gör att domaren väljer att mildra brottsrubriceringen och sköta häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar.
– Det har kommit fram saker i förhören med Peter Madsen som inte bör offentliggöras, säger domare Kari Sørensen under förhandlingen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mqk3L/dansk-polis-det-gar-inte-att-se-vad-som-finns-inuti-ubaten

Kan han ha styckat kroppen eftersom det är omöjligt att få ut en hel kropp genom luckan på u-båten? Detta är anledningen till att rätten vill bespara anhöriga stötande detaljer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in