2017-08-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Kim Wall ser väl ut som en typisk tattare eller sk. resande svensk med mörkt hår och bruna ögon. Varför skulle en högintelligent dansk med sin mer fria åsiktskorridor eller helt ickeexisterande åsiktskorridor förstöra sitt liv med att våldtäktsmörda en svensk tattarjournalist av kvinnligt kön? Den över genomsnittsintelligente dansken skulle även göra detta i en ubåt där teknisk bevisning snabbt skulle kunna brottsmisstänka honom. Det finns mycket i detta fallet som trotsar all logik, men just vid brottsfall kan ju logik trotsas, då de ofta sker utan planering och i stundens hetta så att säga.

Skulle va tragiskt om PM förstör sitt liv på detta låga sätt.

Högintelligent? Han saknade vidare utbildning i det han gjorde. Han behöver knappast vara högintelligent för detta arbete.

Tattarjournalist får du nog definiera vidare mer än att du på lösa grunder uttrycker dig så fruktansvärt lågt.
Citera
2017-08-12, 19:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Kim Wall ser väl ut som en typisk tattare eller sk. resande svensk med mörkt hår och bruna ögon. Varför skulle en högintelligent dansk med sin mer fria åsiktskorridor eller helt ickeexisterande åsiktskorridor förstöra sitt liv med att våldtäktsmörda en svensk tattarjournalist av kvinnligt kön? Den över genomsnittsintelligente dansken skulle även göra detta i en ubåt där teknisk bevisning snabbt skulle kunna brottsmisstänka honom. Det finns mycket i detta fallet som trotsar all logik, men just vid brottsfall kan ju logik trotsas, då de ofta sker utan planering och i stundens hetta så att säga.

Rödhårig med gröna ögon, utöver det bildad, verkar smart över lag. I motsats till ditt inlägg.
Citera
2017-08-12, 19:30
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
I ytläge är den väl inte intressantare än någon annan fritidsbåt för marinen och i uläge funkar inte AIS.
Ofan. Det visste jag inte.
Citera
2017-08-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Jag slår vad om att hon ville bli satt iland som avtalat men han 'ville bara visa lite till' och så upptäckte hon hur långt ifrån avtalad hamn de befann sig och sa något som fick hans narcissistiska jätte Ego att slå slint. Kränkning är vad som sätter den här typen av personer ur spel. Alltså, motiv i normal mening finns inte.

Tidslinjen talar ett ganska tydligt språk, fullt av konstigheter - han har bevisligen inte tänkt igenom det i förväg, men ofelbar som han är (ser sig själv) fattar han inte vad genomskinligt du är.

Bara en sån sak som att obemärkt lyckas sätta av en passagerare i befolkad hamn.. Alltså dels måste det ta en liten stund, och dels märks det (det är ju hyfsat udda). Varför han nu skulle det av henne nån annanstans än avtalat (kroppen finns säkert nära där han påstått att hon blev av).

Det är en vanlig galning. "Raketforskare" känns som det fått en ny definition.

Nej, att han skulle ha angjort hamnen med en befolkad krog obemärkt med U-båten håller jag för otroligt osannolikt. Det är ingen vanlig liten segelbåt vi snackar om. Men i en svensk rättegång så skulle naturligtvis inte möjligheten kunna uteslutas...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Polisen uppdaterar (för 17 minuter sedan):

Politi om mystisk ubådssag: Så langt er vi med efterforskningen

http://www.bt.dk/krimi/politi-om-mystisk-ubaadssag-saa-langt-er-vi-med-efterforskningen

Ja, då kan vi lugna oss i typ 24h då. I alla fall de som inte vill läsa fler aspie analyser om vad kombinationen kjol+sneaker+bruna ögon betyder.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Bara en liten spekulation, men det är ju Flashback; på Aftonbladet sa de att Kim Walls "partner" larmade polisen om att Kim var försvunnen... "Partner"? Det vanliga är väl att man skriver pojkvän e l. "Partner" låter lite misstänkt ledande. Hon ser ju bra ut tycker jag, men vet någon om hon möjligtvis är lesbisk? Jag vill ju inte döma Madsen, men om han stötte på henne o hon sa att hon var intresserad av tjejer så... ja... Spekulativt, visst
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:

Oj oj oj, här är det stora ord om henne. Du verkar veta mycket om henne som INGEN annan vet. Du kanske ska ringa dansk polis och berätta att hon är en tattare som inte har bragts om livet eftersom han är en intelligent dansk.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
På bilden ger hon mer intryck av en tjej som ska på date, än en journalist på ett uppdrag.

Ser fram emot något, tolkar jag det som.
Citera
2017-08-12, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, inte hoppfullt. Betyder bara att de inte hittat henne än. Ubåten har inte undersökts än så hon kan ligga död i den.
Sitter han häktad för ett misstänkt försvinnande alternativt vållande till annans död ... måste det ha hänt någon ordentlig olycka.... hur är det med tryckutjämning i en ubåt ? kan en olycka isåfall bero på någon form av "dykarsjuka" ...... kan det vara så?
Senast redigerad av Massonite 2017-08-12 kl. 19:49.
Citera
2017-08-12, 19:33
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti

Precis, hon ska åka ubåt, vem hade inte varit glad över det? Knappast något date eller vad folk här skriver.
Citera
Medlem
Citat:

Håller med. Fotot förmedlar "spänning i luften", "roligt, häftigt", "stark förväntan". Vad hade PM utlovat???
Citera
Medlem
Citat:

En ubåtsfärd kanske?

Jag tycker iaf det räcker så.. jag har aldrig åkt ubåt i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in