Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Nu får ni som blir aggressiva över klädsnacket gärna håna mig, men frågan är varför Madsen bär någon typ av overall på farkosten och inte alls ser särskilt ledigt eller fint klädd ut?
Så jävla konstigt är det väl inte med klädspekulationer, för hur många har åkt U-båt här? Typ ingen. Spontant tänker jag mig att det blir blåsit där i tornet ute till havs och hade inte burit en blus, men hon ser å andra sidan inte ut att frysa, eller så frös hon och ångrade klädvalet, hon visste kanske inte heller var som var lämpligt klädval utan körde sin vanliga stil.
Tror PM redan använt sin ubåt ett antal gånger. Han känner nog till att det kan bli kallt i den eftersom vattnet inte är så varmt och han ju inte har någon vedspis att elda under vattnet.
Han känner säkert även till att vissa delar av ubåten kan vara oljiga och allmänt smutsiga.
Hans gäst har kanske däremot inte funderat på om det riskerar att bli kallt. Och förväntas inte riskera att behöva peta i oljig utrustning eftersom det ju finns en skeppare som skall hantera det.
En yrkesarbetande journalist får nog förväntas komma propert klädd till sina intervjuer om hon inte i förväg har blivit tillsagt att det är lämpligt att komma i oömma kläder. Blus och kjol torde vara hennes tjänstekostym.