2017-08-12, 19:18
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det förefaller nämligen som om danska polisen utesluter att hon är vid liv, och då undrar jag vad som leder dem till den slutsatsen. Förutom det faktum att han var den som senast såg henne vid liv.

Kanske gav den rättsmedicinska undersökningen av MGM igår- el markering av likhundar- tydliga indikationer på att kvinnan är död. Någon som vet ngt om mobilsignal från KW:s telefon?
Citera
2017-08-12, 19:19
Medlem
Theforeigners avatar
Polisen uppdaterar (för 17 minuter sedan):

Politi om mystisk ubådssag: Så langt er vi med efterforskningen

http://www.bt.dk/krimi/politi-om-mystisk-ubaadssag-saa-langt-er-vi-med-efterforskningen
Citera
2017-08-12, 19:20
Medlem
80231s avatar
Mera från BT:
http://www.bt.dk/krimi/politi-om-mystisk-ubaadssag-saa-langt-er-vi-med-efterforskningen

När de kommer fram med ubåten [till Nyhavn] så ska den delvis tömmas på vatten (bara ballast eller även vatten i själva båten?), så att den kan lyftas upp på land.

Detta kommer att ta ett antal timmar, då det samtidigt ska genomföras en teknisk undersökning och spårsäkring. När det är tekniskt möjligt så kommer ubåten att transporteras till en täckt hall/hangar där det kommer att genomföras en egentlig brottsplatsundersökning.

Det har hitintills inte gått att se vad som finns i ubåten.

Citat:
'Her vil den blive delvis tømt for vand, således at den kan løftes op på land. Dette forventes at tage flere timer, da der samtidig skal gennemføres den nødvendige sporsikring. Når det teknisk er muligt, vil ubåden blive transporteret til en lukket hal, hvor der vil blive gennemført en egentlig gerningsstedsundersøgelse. Det har indtil videre ikke været muligt at se, hvad der er i ubåden,' lyder det.

Köpenhamns polis förväntar sig att vara klara med de tekniska undersökningarna under söndagen.
Citat:
Københavns Politi forventer, at de tekniske undersøgelser er gennemført i løbet af søndagen.

Polisen kommer inte att komma med mer information innan deras undersökningar av ubåten är klara.
Citat:
Politiet oplyser endvidere i deres pressemeddelelse, at de ikke vil komme med flere oplysninger, før ubåden er undersøgt færdig.

(Översätter vissa delar då jag vet att danska kan vara lite krångligt för vissa som läser här - och jag har en lugn lördagskväll. Nu blir det motionsrunda. )
Senast redigerad av 80231 2017-08-12 kl. 19:26.
Citera
2017-08-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Hon är fortfarande efterlyst skriver polisen i senaste pressmeddelande säger tv4

Att hon är efterlyst bör betyda att man ännu inte hittat hennes kropp. Håller med tidigare inlägg om att hon ser väldigt lyckligt förväntansfull ut på fotot, som expr. publicerat. Får märkliga vibbar av detta foto.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Jo. Så då kan man spåna loss lite, som jag först gjorde i inlägg 1114 Att hon lever.
Hon hade (?) stora ambitioner och kunde kanske gå över normala gränser. Vad vet jag.

På bilden ger hon mer intryck av en tjej som ska på date, än en journalist på ett uppdrag.
Citera
Medlem
Jag slår vad om att hon ville bli satt iland som avtalat men han 'ville bara visa lite till' och så upptäckte hon hur långt ifrån avtalad hamn de befann sig och sa något som fick hans narcissistiska jätte Ego att slå slint. Kränkning är vad som sätter den här typen av personer ur spel. Alltså, motiv i normal mening finns inte.

Tidslinjen talar ett ganska tydligt språk, fullt av konstigheter - han har bevisligen inte tänkt igenom det i förväg, men ofelbar som han är (ser sig själv) fattar han inte vad genomskinligt du är.

Bara en sån sak som att obemärkt lyckas sätta av en passagerare i befolkad hamn.. Alltså dels måste det ta en liten stund, och dels märks det (det är ju hyfsat udda). Varför han nu skulle det av henne nån annanstans än avtalat (kroppen finns säkert nära där han påstått att hon blev av).

Det är en vanlig galning. "Raketforskare" känns som det fått en ny definition.
Citera
2017-08-12, 19:23
Medlem
Hummm..s avatar
Tar tillbaka mitt yttrande om att polisen förmodligen hittat Kim. Däremot får jag lite "Birna-vibbar" nu. Kvinnan som försvann på Island, som människor letade efter och som sedan hittades död i vattnet.

:-(
Citera
2017-08-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Jo. Så då kan man spåna loss lite, som jag först gjorde i inlägg 1114 Att hon lever.
Hon hade (?) stora ambitioner och kunde kanske gå över normala gränser. Vad vet jag.

Vore intressant att få veta mer om henne som person och som utövande journalist; äventyrlig, spänningssökande, utanför-boxen-tänk? etc.
Citera
2017-08-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
På bilden ger hon mer intryck av en tjej som ska på date, än en journalist på ett uppdrag.

Okej men sluta kommentera hennes kläder då du verkar ha noll aning om hur man klär som kvinna i normala sammanhang. Man kan, hör och häpna, göra utmärkta journalistiska uppdrag i blus+kjol+strumbyxor+sneakers. Inget konstig klädsel alls. Att hon är enligt dig "fint klädd" säger noll om hennes intentioner. Varför är det så svårt att förstå?
Citera
2017-08-12, 19:25
Medlem
Swedenhielmss avatar
Kim Wall ser väl ut som en typisk tattare eller sk. resande svensk med mörkt hår och bruna ögon. Varför skulle en högintelligent dansk med sin mer fria åsiktskorridor eller helt ickeexisterande åsiktskorridor förstöra sitt liv med att våldtäktsmörda en svensk tattarjournalist av kvinnligt kön? Den över genomsnittsintelligente dansken skulle även göra detta i en ubåt där teknisk bevisning snabbt skulle kunna brottsmisstänka honom. Det finns mycket i detta fallet som trotsar all logik, men just vid brottsfall kan ju logik trotsas, då de ofta sker utan planering och i stundens hetta så att säga.

Skulle va tragiskt om PM förstör sitt liv på detta låga sätt.
Citera
2017-08-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radice
Okej men sluta kommentera hennes kläder då du verkar ha noll aning om hur man klär som kvinna i normala sammanhang. Man kan, hör och häpna, göra utmärkta journalistiska uppdrag i blus+kjol+strumbyxor+sneakers. Inget konstig klädsel alls. Att hon är enligt dig "fint klädd" säger noll om hennes intentioner. Varför är det så svårt att förstå?

Jag säger inget om kläderna, det är själva framtoningen i bilden.
Citera
2017-08-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Kim Wall ser väl ut som en typisk tattare eller sk. resande svensk med mörkt hår och bruna ögon. Varför skulle en högintelligent dansk med sin mer fria åsiktskorridor eller helt ickeexisterande åsiktskorridor förstöra sitt liv med att våldtäktsmörda en svensk tattarjournalist av kvinnligt kön? Den över genomsnittsintelligente dansken skulle även göra detta i en ubåt där teknisk bevisning snabbt skulle kunna brottsmisstänka honom. Det finns mycket i detta fallet som trotsar all logik, men just vid brottsfall kan ju logik trotsas, då de ofta sker utan planering och i stundens hetta så att säga.

Skulle va tragiskt om PM förstör sitt liv på detta låga sätt.

Men just det skulle ju kunna tyda på rent olycksfall, eller hur, som sedan gått överstyr för PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in