2017-08-12, 17:59
Medlem
mazdarikards avatar
Har det klarlagts i tråden var Madsen står politiskt?
Citera
2017-08-12, 18:00
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Det är ingen på VTSen i Köpenhamn som håller koll på fritidsbåtarna. Kan svårligen tro att man bandar radarbilderna.
Utan AIS blir det svårt att spåra ubåtens förehavande mer exakt.

Nu blir det ju spännande och höra vad som funnits inne i ubåten. Vatten, luft, liten-Kim eller allt av detta?

Nu tänkte jag på den militära sjöövervakningen, där sparas radardata.
Citera
2017-08-12, 18:01
Medlem
Jofs avatar
Hur mycket soppa kan kokas på en spik egentligen. Här kokas det i alla fall så det räcker och blir över.
Citera
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Hur kan man se detta??

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:12.7/centery:55.6/zoom:11
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Om jag vore militär så skulle jag vilja spara radarinspelningar.

Allt sparas, det är inte dyrt att ha det inspelat.
Citera
Medlem
Jag funderar fortfarande på, vad i Madsens förklaring som skulle kunnat upplevas som kränkande för Walls anhöriga, då han enbart tycks ha häktats för vållande till annans död.
Citera
2017-08-12, 18:02
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Har det klarlagts i tråden var Madsen står politiskt?

Och ? Vilket lag håller han på i Isländska ligan ?
Citera
2017-08-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Förtydligande: Han är häktad för mord. Dråp på danska är motsvarande mord i Sverige, inte "vårt" dråp.
Har ju ingen som helst betydelse om det jurisikt är dråp eller mord - vid båda fallen bör ju en kropp ha hittats innan man häktar för detta.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Lyckade ni urskilja vad han verkligen sa i en korta filmsekvens media visar av PM.

Verkar som att han uttrycker bestörtning över ubåten, men inget om Kim va?

Visst syns det att han mörkar? Inte alls ifrågasättande, tillmötesgående eller nyfiken över uppmärksamheten.

Sen undrar jag.. om ubåten varit konstruerad på ett "farligt" sätt, så kan det ju bara innebära "farlig" i bemärkelsen att det är lätt att slå sig på något. Något vasst som sticker fram någonstans? För något annat med båten kan det ju inte vara som tryck/syrehalt etc eftersom PM vad vid god vigör liksom ubåten då den var vid ytan med PM spejandes över havet.

Jag tror helt klart på en "metallversion" av Steve Irving och Stingrockan. Hon har i turbulensen ramlat/sprungit in i något vasst! Sedan kom chocken för PM!

Vad tror ni?
Haha, du måste ju trolla? Jag har läst ett par av dina inputs i tråden och du verkar vara en förvirrad människa. Är det finkel-rökat som börjar ta ut sin rätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
EDIT Vina har destination: copenhagen

Nå står det Brøndby
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Polisen mistænker fortfarande mord!
Anledningen att Madsen enbart häktats för "uaktsomt manddrab" är enbart därför att domaren inte
fann nog bevis till att häkta Madsen för mord.
Det förklarade Madsens advokat i interview.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Jag funderar fortfarande på, vad i Madsens förklaring som skulle kunnat upplevas som kränkande för Walls anhöriga, då han enbart tycks ha häktats för vållande till annans död.

Ger vållande till annans död 5 år till livstid eller? Uagtsomt drab är allvarligt i Danmark. Varför översätter alla och tror att Sveriges rättssystem är centrum av universum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in