2017-08-12, 15:59
Medlem
Crinds avatar
hade vart så lätt att få tanterna att swisha över några tusen ;thinking;
Citera
2017-08-12, 16:14
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Utan att gå i polemik med nån i tråden kan jag inte känna nån harm gentemot demonstranterna. Jag hade förmodligen agerat på ett liknande sätt hade jag varit i en liknande situation.

I en liknande situation, ja. Men nu är det så att de allra flesta har stannar kvar i Iran. Det är alltså ett starkt avgränsat urval som försatt sig i denna situation.

Ett urval som kännetecknas av att de är oönskade därifrån de gav sig av. Inte bara desertörer, utan också på rymmen från den iranska rättvisan.

Vill du ge dig av från Sverige, för att du är oönskad här? Svarar du nej, kan du inte hamna "i en liknande situation".
Citera
2017-08-12, 16:21
Medlem
Skafferns avatar
http://www.fnurra.se/2017/08/12/grundlagsskydd-och-de-rokande-barnen/

En bra sammanfattning av vad som händer och vilka goda personer som tramsar omkring på Medborgarplatsen.
Citera
2017-08-12, 16:26
Medlem
Nu har den sittande regeringen två val.

1. Låt afghanerna stanna i Sverige och SD vinner nästa val.

2. Skicka tillbaka dem, med allt annat pack ni tagit hit, och S sitter kvar efter nästa val.

Denna demonstration har inget stöd hos majoriteten av det svenska folket!
Citera
2017-08-12, 17:05
Avslutad
Att polisen inte gör sitt jobb och inte tänker göra sitt jobb är helt klart.

Citat:
Utifrån polisens dialog med arrangören till demonstrationen är uppfattningen att de personer som deltar i demonstrationen vid Medborgarplatsen ingår i den grupp ensamkommande minderåriga personer som har fått ett avvisnings- eller utvisningsbeslut från Migrationsverket. Av den anledningen föreligger inget behov av att göra en inre utlänningskontroll, då en sådan kontroll inte skulle leda till någon åtgärd.
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Nyheter/Stockholm/juli-sept/Polisens-arbete-med-inre-utlanningskontroller/

Sverige är laglöst land för utlänningar.
Citera
2017-08-12, 17:06
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madjazz

SD kan vinna hur mycket de vill. Något direkt inflytande får de ändå inte förrän de (och eventuella samarbetspartners) får mera än hälften av riksdagsplatserna.
Citera
2017-08-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Realistbloggerskan livesänder från Medis. Hon går runt och intervjuar diverse baaaarn och även poliser.
Alla lämnar olika uppgifter. Så även polisen.
https://www.facebook.com/jennblackofficial/videos/1372049962890823/?sk=nf
F ö kan jag rapportera att de små börjar bli nyfikna på omgivningarna nu, de sprider ut sej i området.
De har nog inte fattat att när de går för att köpa nåt av de marockanska baarnen i Björns Trädgård så gör de det med livet som insats.
Det är mer hårdföra små rånarbaarn
Mmmm.

Och båda dessa typer av baaarn följer moskens agenda.
Regimen kallar det pojkstreck när dessa vuxna män våldtar och trakasserar svenska flickor, som självklart däremot beskrivs som kvinnor.

Snart är svenska flickor kvinnor redan när dom fyller 9.
Citera
2017-08-12, 17:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Att polisen inte gör sitt jobb och inte tänker göra sitt jobb är helt klart.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Nyheter/Stockholm/juli-sept/Polisens-arbete-med-inre-utlanningskontroller/

Sverige är laglöst land för utlänningar.
Väldigt konstigt. Arrangörerna själva uppger att äldre personer anslutit sig till dem för att stödja deras sak så att det "bara" skulle röra sig om minderåriga är således inte ens sant enligt arrangörerna.

Vidare kommenterar Hanif Bali:
"Varför jiddrar polisen om minderåriga? De som får avslag är över 18."
https://twitter.com/hanifbali/status/896284631254929408

Vad håller polisen på med?
Citera
2017-08-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Det kan vara så som jag berättar här. Men jag kan också ha fel. Det har jag ofta.

Utan att gå i polemik med nån i tråden kan jag inte känna nån harm gentemot demonstranterna. Jag hade förmodligen agerat på ett liknande sätt hade jag varit i en liknande situation. Däremot blir jag lite irriterad på jounarlister och politiker och tjänstemän som skapat den aktuella situationen i Sverige. Lite irriterad. Och åt hjälparna skakar jag bara på huvudet. Förr hade jag gapskrattat men den svenska invandringscirkusen har för länge sedan slutat vara rolig. Den är i dag bara galenskap. Och tyvärr finns för politisk galenskap ingen botten. Det är bara ett enda stort svart slukhål som bara växer och växer.
Bra skrivet. Och jag skulle verkligen uppskatta att fler människor i vårt samhälle erkänner att man kan göra fel. T ex våra politiker och godhetsivrare.

Nej, det är verkligen inte roligt, men ibland måste man hantera galenskaperna med galghumor. Och jag känner inte heller i grunden något hat mot skäggbarnen (fast lite ibland).

Men det allra viktigaste att påpeka är att det godhetsmaffian åstadkommit är ren och skär ondska på en magnitud vi inte sett sedan grabbarna i mustasch härjade som värst. Man lockar hit folk från andra länder med falska förespeglingar, får dom att desertera, ljuga, betala gigantiska flyktingsummor, drunkna på hav m.m. Allt för att i bästa fall få dom att utgöra en gigantisk etnisk underklass i de koloniserade länderna. Det är fan varken humorfritt eller galet, det är ett jävla mord på humaniteten.

När vi istället kunde ha låtit vårt land framstå som en stabil förebild för deras hemländer, och hjälpa dem att bygga upp sina egna samhällen. Nu smetar vi ut eländet över hela världen istället och rycker upp människor med sina rötter.
Citera
2017-08-12, 17:38
Avslutad
Gunnar Sandelin på Facebook:
Citat:
"Riv murarna!". "Inga jävla gränser!". "Ingen människa är illegal!"
Demon på Medborgarplatsen i förmiddags. Det är inte bara alla afghaner som ska få stanna. Det är hela tredje världen som ska få lov att komma hit utan asylskäl, om aktivisterna får som de vill.
Citera
2017-08-12, 17:41
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madjazz

2. Skicka tillbaka dem, med allt annat pack ni tagit hit, och S sitter kvar efter nästa val.

Denna demonstration har inget stöd hos majoriteten av det svenska folket!

Att demonstationen inte har stöd hos svenska folket håller jag med om. Men, att något beslut i denna fråga skulle påverka valet som du beskriver det är befängt.
Citera
2017-08-12, 17:43
Medlem
docentdisciplins avatar
Nu har man tydligen fått dit riktiga barn, mycket unga denna gång, som placeras ut med skyltar i handen med diverse budskap på rad. Känns väldigt tveksamt detta....

https://twitter.com/mSaleemJaved/status/896389917831565312
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in