Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Funderade på varför Patrik gick ut på "baksidan" (vilket väskorna indikerar). Själv reser jag mycket i jobbet och ibland, på okända ställen, har jag gått åt "fel" håll i en tunnel eller på en gångbro på en station. Oftast hamnar man i industriområden eller inte så trivsamma områden.
Patrik såg ju stationshuset när han gick där på perrongen så det måste vara medvetet att han gått åt andra hållet. Varför då? Om han ville ta livet av sig förstår jag det. Går det bussar där på baksidan? I så fall, tänkte han åka med nån buss? Hade han kollat busslinjerna på datorn? Kan bussen blivit försenad, inställd el liknande varpå han började gå i stället. Men vart skulle han i så fall åka buss?
Så många frågor och inte alls lika många svar ....
Vad jag har förstått så är det enbart ersättnings-bussar som kommer dit eller utgår därifrån,så någon busshållsplats är det ej, mer en grusplan....stället är väldigt ödsligt,typ nästan jämt....
Men i detta läge behövdes ju ingen ersättning, för det tåg han satt på gick ju rekordeligt,så om han väntade där på buss,väntade han förgäves ....
Ofta brukar det ju vara banarbete utmed Hallsberg-Motala-spåret,därav bussförbindelser ibland.
Men då utropas det i högtalaren och i detta lãge vet vi ju att kvinnan och de 4 killarna åkte vidare utan problem
En annan sak som man kan fundera på,är att jag läste nyss att en kvinna som var på väg till Kumlas veterinär med sin sjuka katt, blev utsatt för 3 bilpirater (3 st bilar ) nyss på riksväg 51.
Tänk om P. gick utmed vägen och blev ett intressant föremål för just bilpirater..?
Hon ringde polisen i Hallsberg de satte upp bilhinder,men piraterna anade oråd och drog iväg precis innan.
Polisen sa åt henne att låsa alla dörrar på bilen och inte stanna en sekund utan bara fortsätta köra tills polisens väghinder dök upp.
Hon är chockad och vill inte köra väg 51 mer på lång tid framöver.
Verkar som att lifta nuförtiden kan innebära livsfara rent ut sagt .Tänk om P. kollat upp att STORA VÄGEN låg åt det hållet han gick över åkern , enligt google maps eller liknande ?
Han ville hem ,så fort som möjligt ,så lifta måste han ha prioriterat i den stunden ,tror Ni inte ?