2017-08-12, 15:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon verkar bara vara från Sverige men spenderar inte mycket tid i landet. Jo det är ju möjligt med mer risker för att kunna få ihop med brödfödan. Att vara frilansade journalist är nog inget direkt högavlönat yrke. Den hon är tillsammans med borde ju dock vara baserad i Sverige eller Danmark då hon skulle kommit hem till denna efter avslutat arbete.

Fast den där texten från Independent du citerar stämmer ju inte med den uppgift hon själv lagt upp på Republikken.net i år - där står ju att hon tidigare bott i NY. Det verkar rimligt att anta att hon lämnat USA och att uppgiften i tidningen inte blivit uppdaterad. Vilket inte är så konstigt med tanke på att det är mer än ett år sen de publicerade något av henne.
Citera
2017-08-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Förvisso, men hittas Kim där inne så är det ju ställt utom alla tvivel vem som bragt henne om livet. Hittas hon inte inne i u-båten så tar det hela en helat annan tvist.

Men vad fan vet jag - det står inte Poirot på mitt visitkort...
Inte alls - kan fortfarande vara så att hon omkom av olycka. Rent av en olycka hon själv orsakade. Vi behöver klart mer fakta innan vi vet om MGM har mördat - däremot har vi nog med fakta för att ha extremt stark misstanke att han har gjort någonting riktigt dumt.
Citera
2017-08-12, 15:40
Medlem
Smegmas avatar
Man får väl avvakta tills polisen gått in i u-båten. Finns hon där så är ju den skyldige fast i en rävsax och case closed. Återfinns hon inte inne i u-båten, det är DÅ det smaskiga och snaskiga spekulerandet kan börja.

Jag personligen hoppas på att hon inte finns inne i båten, det blir så mycket mer spännande då...
Citera
2017-08-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radice
För majoriteten är svenska vita män. Många av dessa älskar att svartmåla utländska människor som kvinnohatare men så fort det handlar om en kvinna som är duktig och dessutom feminist så svartmålas en och nästintill försök till rättfärdiga det eventuella brottet. Sett flera gånger i tråden. Äckligt pinsamt.
GW framhåller alltid: "Hata slumpen!" Vad skulle det betyda i det här fallet?
Citera
2017-08-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Jag råder alla art kolla upp Madsen och vilken typ av person han är. Jag är övertygad om att han tagit livet av henne.

Har du eventuellt något klipp eller intervju i tankarna? Hade underlättat för läsarna här att hitta det du syftar på.
Citera
2017-08-12, 15:42
Medlem
Verkisto2s avatar
Meddelades just att de blir förhör inför slutna dörrar! Skit också
Citera
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Jag råder alla art kolla upp Madsen och vilken typ av person han är. Jag är övertygad om att han tagit livet av henne.

Berätta gärna istället för oss
Citera
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Har du eventuellt något klipp eller intervju i tankarna? Hade underlättat för läsarna här att hitta det du syftar på.

Det har nämnts innan om hans speciella beteende i dokumentären, "Amateurs in Space"
Citera
2017-08-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Och...... Aftonbladet har väl valt att inte köpa bilden.

därför att alla läser inte expressen och vill man nu hitta henne så borde man gå ut med samtliga bilder i alla tidningar för att få in vittnesuppgifter.. så folk får se hur hon var klädd vid försvinnandet. då kan det bli lättare att hitta henne
Citera
Medlem
Från Expressens livechatt

19 minMaja Strömberg - EXPRESSEN
Åklagarmyndigheten kräver nu stängda dörrar av två anledningar. Den ena är för polisens förundersökning, den andra är att det under förhör har kommit fram uppgifter som kan vara kränkande för offrets familj.

Undra vad detta står för?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nja, en frilansare har normalt inte fast anställning. Och tidningen Wired har väl inte gått ut och sagt att de inte känner till henne. De har däremot gått ut och sagt att hon inte var ute på något beställningsuppdrag åt dem.

Jag kan inte backa upp detta med länk, men tycker mig tidigare ha läst att hon jobbade på en artikel för The Guardian och att hon därför befann sig med Madsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Obehaglig tråd detta. Varför har så många intresse av att svartmåla en person som kan ha råkat illa ut?
Därför att det är ett ypperligt sätt att förstärka den egna känslan av överlägsenhet. Ju mer förlåtande, desto starkare egen självkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in