2017-08-12, 14:20
  #1189
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radice
Det är ju just det man kan som svensk. Men som många svenska vita män har svårt att ta till sig.
Intressant att flera i denna tråd ser scenariot att angripa sig på en kvinna pga feminist som en rimlig förklaring trots att det är en nordisk man i detta fall vi pratar om. Hur kan så många se den bilden? Jo, kanske för att ni är just nordiska män. Då är det legitimt att våldföra sig på kvinnor? De som anklagar offret i detta fall är exakt varför feminister som Kim behövs. Så ge upp.

Det är ju ingen som påstår att våldta och mörda en kvinna är ett korrekt och föredömligt beteende. Det är galenskap.

Men när nu detta är ett troligt scenario så är det klart att man spekulerar. Vad kan driva en man till vansinne? Jo, obesvarad kärlek och hot mot status och ego.

En dum feminist kunde mycket väl ha triggat honnom.

Många genier är ju också galna. Exempel på det, läkaren som byggde en betong bunker för att förvara sin sexslav i.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-08-12 kl. 14:23.
Citera
2017-08-12, 14:20
  #1190
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Eftersom hela området ska vara rejält kameraövervakat, så bör polisen nu gått igenom övervakningsfilmerna och konstaterat om hon blivit avsläppt eller inte.
Troligen har polisen redan gått igenom filmerna.
Om de hade sett henne på filmerna så hade han antagligen släppts för länge sedan.
Citera
2017-08-12, 14:20
  #1191
Medlem
Jofs avatar
Har vi något på ubåtskaptenen. jag menar brottsanamnes, belastningar, misstänkt bakgrund. Psykisk status?
Citera
2017-08-12, 14:20
  #1192
Medlem
0xerxes0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det är väl typiskt för en sinnessjuk svensk feminist att tro att de alltid kan göra och säga vad de vill utan att någon skulle lägga hand på dem.

Men kom igen. Det är ingen liten dununge som bara har drivit feministiska frågor bakom en skärm vi snackar om här. Skulle det ha hänt något i ubåten som hon uppfattat som hotfullt så lär hon inte ha hetsat honom genom att hota med anmälning eller liknande. Snarare skulle hon ha gjort vad hon kunnat för att överleva, vilket inkluderar att låta sig bli våldtagen om ingen annan utväg fanns.

När det kommer till pojkvännen, han anmälde både henne och ubåten som saknad när den inte kom tillbaka till hamnen som tänkt. Se: http://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-det-ved-vi-om-den-sunkne-ubaad-og-den-savnede-svenske-kvinde
Citera
2017-08-12, 14:22
  #1193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Varför befann sig Kim Wall på båten? Journalist, ja, men i vilket syfte? För vems räkning?
Men tanke på hennes framstående journalistik samt vilken inriktning hon hade så tänker jag mig att hon kan ha haft nåt avslöjande på gång som inte var till fördel för PM och hans satsning! Jag tror inte detta är ett sexualbrott utan hon tystades för att hon kanske ställde obehagliga frågor ?
Citera
2017-08-12, 14:22
  #1194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu har Sverige nästan dubbelt så många invånare men ändå. Det är rätt ovanligt med våldtäkter sett till svenska siffror och hur man resonerar om saken som svensk. Hade han varit sexuellt frustrerad så hade han kunnat köpa sig kvinnor som mer än gärna också följer med i hans ubåt och vill knulla på havets botten om han kan betala för det...


Danmark har våldtäkter precis som de flesta andra länder. En del män riktar in sig på en enda kvinna, typ "henne ska jag ha och ingen annan", och då kvittar det hur många prostituerade som står uppradade.
Citera
2017-08-12, 14:23
  #1195
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Nej, men enligt källor så har han gjort det för och tycker det är "mysigt".

Den klarar dock bara 30 min under vatten, står längst ner.

http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-forskare-forsvunnen-i-ubat/
Citera
2017-08-12, 14:23
  #1196
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaster
Något som ni reagerar på? Jag reagerar på att han 10 augusti påstått att kvinnan gått i land kl 22:30 när han vid radiokontakt 11 augusti säger att "alla ombord på ubåten mår bra".
Samma som du, men jag tror att det inte var förrän han "dök upp" på fredagen som han påstod att hon klev iland redan på torsdagskvällen. Vilket inte gör beskedet att alla ombord mår bra mindre konstigt...
__________________
Senast redigerad av Evaristo 2017-08-12 kl. 14:25.
Citera
2017-08-12, 14:23
  #1197
Medlem
Foto på Madsen och Wall under ubåtsturen :https://gfx.nrk.no/SZW8bcShAS3F-SUTFJmlZweP2l_K47u_mganrL8Wng4A
Citera
2017-08-12, 14:23
  #1198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radice
I tråden nämner flera svenskar ett scenario om att döda henne pga vänster/feminist. En del till och med hyllar hennes eventuella död som vänster/feminist så känns som att hotet finns även i nuläget utan det du nämner. Dock har vita män svårt att förstå det vilket är anmärkningsvärt. En liten sidonotis bara.

Låter som en våt dröm bland PK-eliten.
Citera
2017-08-12, 14:24
  #1199
Medlem
75Sailormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Den klarar dock bara 30 min under vatten, står längst ner.

http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-forskare-forsvunnen-i-ubat/

Kan vara när den har framdriften igång. Ligga stilla så kan det klara sig längre.
Citera
2017-08-12, 14:24
  #1200
Medlem
lazze93lazzes avatar
Någon som vet hur det går för bärgandet ? Kollat på det live nu sen kl 10... Dom kör mest runt ubåten och så..jag fattar ingenting. Ett tag så stod både kran och bärgare vid ubåten, burgaren började köra efter 45min. Vände efter 10min. Vad händer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in