2017-08-12, 13:23
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det börjar som sagt kännas som att det "osar lite katt" kring den gode KM. Med tanke på alla mer lr mindre "psykiskt instabila" individer som kan tänkas få idéer o agera lite ogenomtänkt med ev. inslag av våld, så får man hoppas att de som sitter på info som skulle kunna rentvå KM släpper denna info.

Alltså om man VET att KM inte är Pilot så följer ett tungt ansvar om man inte klargör detta, samtidigt som något oförutsett o olyckligt skulle drabba en ev. helt oskyldig KM. Gäller kanske i ännu högre grad om man genom ett tidigare agerande (omedvetet/av misstag) råkat sätta fingret på KM, lr att Det kunnat tolkats så. (Det är naturligtvis inte heller bra om en skyldig KM drabbas av ngn galning men.....)

Vet ju inte hur många som läst o reflekterat över detta inlägg an undertecknad, men vad jag vet har det ännu INTE kommit något vare sig i tråden lr i PM som tydligt säger att "KM är inte pilot"! (Bortser då från tveksamma o icke styrkta erkännanden i 1'a lr 2'a lr 3'e hand).

Vi vet ju att åtminstone två personer nyligen pratat med pilot o vet alltså med 100%'ig säkerhet vem det är. T.ex någon av dessa två skulle kunna rentvå KM, vilket alltså mig veterligen inte skett (än) men situationen är förvisso lite komplicerad med dessa två.
Citera
2017-08-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Hörrudu Sherlock ( Pudelfrillan). Har du och dina lakejer inte märkt att "nåt" hänt med M.R:s konto på flaschback. Dåligt av en privatspanare som du.
Från den 30 Juli-7 Augusti var det stendött. INGEN inloggning alls. 7 Augusti var det en liten kort inloggning. Av vem tro? Efter det är det dött igen.
Hur jag vet det? Jo, jag har haft span på honom och vet att han alltid gjort minst en inloggning per dag.
När man frångår sina rutiner så är det skäl att bli misstänksam. Men ingen av er har väl noterat det?
Hoppas farbror blå kollar fler konton här.

Han har nog varit på en skön semester. Eller kanske han bara loggar in om han ska posta nåt. Så gör jag i alla fall.
Citera
2017-08-12, 13:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Freija21: Är du verkligen säker på att Helena och KB gick vårdlinjen tillsammans som du har skrivit till mig i PM?

Och "Tipsare 2 i PM" (du som kontaktade mig första gången 2017-07-20, klockan 07:18): Är du verkligen säker på att Helena och KB gick på Vadsbo-gymnasiet tillsammans?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-12 kl. 13:38.
Citera
2017-08-12, 13:33
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ursprungligen postat av Pudelfrillan som svar på Twiggygirls inlägg 18505:

Intressant, din referens här är alltså en A- lagar snubbe på en parksoffa... (no offense) men, det säger allt om dig TwiggyMAN.

Twiggygirl, du får ursäkta men också jag fick känslan av att du i ditt inlägg pratar om typ en A-lagare.

A-lagare brukar besitta en hel del lokalkännedom vilket många här på tråden saknar...
Citera
2017-08-12, 13:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Vet ju inte hur många som läst o reflekterat över detta inlägg an undertecknad, men vad jag vet har det ännu INTE kommit något vare sig i tråden lr i PM som tydligt säger att "KM är inte pilot"! (Bortser då från tveksamma o icke styrkta erkännanden i 1'a lr 2'a lr 3'e hand).

Vi vet ju att åtminstone två personer nyligen pratat med pilot o vet alltså med 100%'ig säkerhet vem det är. T.ex någon av dessa två skulle kunna rentvå KM, vilket alltså mig veterligen inte skett (än) men situationen är förvisso lite komplicerad med dessa två.

Jo, situationen är mycket komplicerad, men det finns ett barn med i bilden som kommer (tror jag, jo, jag vetför sådana är folk) att få mycket stora problem när skolan börjar.

Nummer ett, första prioritet borde därför vara att avfärda KM som pilot men inget har ju hänt???
Citera
2017-08-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Varifrån kommer den uppgiften? KM=66
Är det ett långt cirka-spann då kanske.
Det stod att mannen som var inne på förhör 98 var 42 då så rimligtvis är han 51 nu och då född ca 1966 men kan ju vara född sent 65 eller tidigt 67 men det troliga är ju 66
Senast redigerad av Buddiez 2017-08-12 kl. 13:56. Anledning: Felstavat
Citera
2017-08-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Det stod att mannen som var inne på förhör 98 var 42 då så rimligtvis är han vara 51 nu och då född ca 1966 men kan ju vara född sent 65 eller tidigt 67 men det troliga är ju 66

Lägg detta till indicierna då gått folk som hela tiden försöker avfärda KM. Hur lång är listan med dementipunkter?
Citera
2017-08-12, 14:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Det stod att mannen som var inne på förhör 98 var 42 då så rimligtvis är han 51 nu och då född ca 1966 men kan ju vara född sent 65 eller tidigt 67 men det troliga är ju 66

Han var 32 år 1998. Då stämmer det med att han är 51 år idag.
Citera
2017-08-12, 14:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
A-lagare brukar besitta en hel del lokalkännedom vilket många här på tråden saknar...

A-lagarna vet snabbaste vägen till soss och systembolaget samt telefonnumret till hemleverering av "dyringen" på söndagsmorgonen. Ngt annat känner de inte till.
Skämt åsido! De flesta av dom lever så urtråkiga liv där det aldrig händer ngt förutom den 19-de när socialbidraget kommer, då hänger de på dörrn när bolaget öppnar och sen sätter skrävleriet igång då en fjäder blir till en höna och ett gruskorn förvandlas till ett berg på parkbänken vi ån.

Jojomen, så är det.
Citera
2017-08-12, 14:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Antar att det fortfarande är en utredare. Inväntar svar på inskickade analysen, beroende på om det ger något som leder fram utredningen. Fallet har trots misstänkt gm inte hög prio just nu. Efter semesterperiodens slut så visar det sej vad som kommer att ske, och det är i snar framtid.

Om deras pilot är KM, är det nog inte så svårt att dra det vidare till nästa nivå, genom att använda tillhörande punktinsatser. PW och U mfl kan vittna mot honom ang aktuella kvällen, tex klädsel, beteende, foton osv.....Det enklaste vore om det är KM som påstås här, då tror jag det blir en lösning.
Är det någon/några andra blir det betydligt mer komplicerat.

Du angav en rimlig beskrivning av utredningens nivå trots att det finns en misstänkt.

Den nu misstänkte har varit misstänkt eller mycket intressant sen -98 eller 2001. UA och PW är hörda upplysningsvis -92. Betvivlar att de senare blivit hörda igen men de har båda haft kontakt med utredarna under årens lopp. Tror inte att UA är den som idag vill sprida mer ljus.

Vittnen på förfesten kan ev. ge ny info eller tex stöd för senare vittnen (tex om info av PW skulle styrka trovärdigheten i den observation brovittnet senare gör) men det ger fortsatt knappt indicier.

Att en man nu har förhörts och delgivits misstanke om mord måste ha föranletts av nya graverande uppgifter, inte liknande de vittnesmål vi diskuterar här.
Citera
2017-08-12, 14:21
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
A-lagarna vet snabbaste vägen till soss och systembolaget samt telefonnumret till hemleverering av "dyringen" på söndagsmorgonen. Ngt annat känner de inte till.
Skämt åsido! De flesta av dom lever så urtråkiga liv där det aldrig händer ngt förutom den 19-de när socialbidraget kommer, då hänger de på dörrn när bolaget öppnar och sen sätter skrävleriet igång då en fjäder blir till en höna och ett gruskorn förvandlas till ett berg på parkbänken vi ån.

Jojomen, så är det.

Den vardagen lever de i men de är också VÄLDIGT lokalfixerade och känner sin lilla värld MYCKET bra.
Här på tråden finns det ju användare som inte ens vet vad Hjorten är för sorts krog...
Citera
2017-08-12, 14:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Du angav en rimlig beskrivning av utredningens nivå trots att det finns en misstänkt.

Den nu misstänkte har varit misstänkt eller mycket intressant sen -98 eller 2001. UA och PW är hörda upplysningsvis -92. Betvivlar att de senare blivit hörda igen men de har båda haft kontakt med utredarna under årens lopp. Tror inte att UA är den som idag vill sprida mer ljus.

Vittnen på förfesten kan ev. ge ny info eller tex stöd för senare vittnen (tex om info av PW skulle styrka trovärdigheten i den observation brovittnet senare gör) men det ger fortsatt knappt indicier.

Att en man nu har förhörts och delgivits misstanke om mord måste ha föranletts av nya graverande uppgifter, inte liknande de vittnesmål vi diskuterar här.

Jo, detta har vi ju varit inne på tidigare, att det bör finnas nya graverande uppgifter som föranleder polisen att delge misstanke om mord. Eller så är det ett sista desperat försök av polisen att "knäcka" mannen. Intressant är ju att polisen väljer att delge mannen misstanke om just mord och inte dråp, med tanke på att inte heller dråp preskriberas längre. Polisen har alltså valt att gå på den allvarligaste gärningsbeskrivningen.

http://www.lawline.se/answers/preskriptionstid-for-brott

http://www.nsd.se/nyheter/hur-lang-ar-preskriptionstiden-for-brott-6393676.aspx
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-12 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in