Citat:
Ursprungligen postat av
caccarina69
Några lösryckta tankar så här vid morgonkaffet:
* att de börjar skörda i Hallsberg borde inte betyda nåt, de sökte ju P med helikopter första veckan och skulle då sett honom om han låg på nån av åkrarna.
* det har tydligen känts nån skum lukt även i Samsala, och polisen ska visst ha varit där med hund och sökt, typ för några dagar sen bara. (tredjehandsuppgift från en som läst om det i Hallsbergs-chatten)
* grabbarna som klev på tåget lär inte ha nåt som helst med detta att göra, de satt ju kvar på tåget när P klev av. Det utgår jag i alla fall ifrån eftersom telefon-kvinnan nog skulle ha sagt om de också klivit av.
* vet vi i vilken form P var vid försvinnandet? Jag tänker att en människa som är vältränad kan ta sig långt och in i djupa skogar men en som knappt rör sig antagligen inte färdas lika långt och i lika otillgänglig natur.
Godmorgon

Att hittas på en åker innebär att man tror på att p klev av tåget och gick ut på en åker och bara dog . I min värld finns inte det scenariot det låter för otroligt i mina öron.
Samsala i vilken riktning från Hallsberg ligger det , intressant uppgift iaf
Om inte de 4 grabbarnas uppgift var att få p att kliva av tåget , skumt men vi har ingen mer info om dom så vi vet inte
P fysik va säkerligen inte dålig , en trummis måste ha skaplig kondition för att orka med att spela, sen om festandet på Gotland osv gjort honom trött kan man ju bara spekulera om . Varför skulle han gå långt ut i skogen , alla dina spekulationer bygger på självmord , vilket jag inte ser som troligt .