2017-08-04, 22:41
Medlem
Det beror på vilken plånbok du använder för att skicka dina coins. Du behöver göra två olika överföringar, en på BTC-grenen och en på BCH. Du kan inte skicka båda i en transaktion och hitta nån tjänst som delar upp dem. De är redan delade i och med förgreningen.
Citera
2017-08-07, 10:25
Medlem
blomodlarens avatar
Vart kan jag smidigt sälja mina BTC? Har strax under 0.04 BTC. Safello behöver jag 0.05, och bt.cx behöver jag skicka foton på ID-kort etc. Har jag inte något jättelust att göra.
Citera
2017-08-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Vart kan jag smidigt sälja mina BTC? Har strax under 0.04 BTC. Safello behöver jag 0.05, och bt.cx behöver jag skicka foton på ID-kort etc. Har jag inte något jättelust att göra.

Det är nog för lite, och ska du få pengarna till ditt konto måste du nog skicka in uppgifter ändå..
Kan såklart ha fel.

Men annars kanske det är lättast att sälja till någon privat och du skickar BTC till dennes wallet och du får betalt i handen.
Citera
2017-08-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Ok, så om jag t.ex. från en paper wallet skickar coins till en tjänst som stöder både BTC och BTH så kommer tjänsten snyggt att placera de två sorternas coins i två snygga högar?
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det på något annat vis. Men såhär: istället för att tänka att bitcoin "delades" så tänk att bitcoin "klonades" den 1 augusti. Alltså 1btc INNAN 1aug är nu 1btc och 1 bch. Dessa har nu sina egna blockkedjor. Du kan göra vad du vill med dina btc utan att det påverkar vad som händer med dina bch och vise versa.

Nu är termen "klona" helt fel tekniskt sätt men det kanske kan hjälpa dig och andra att förstå.
Citera
2017-08-08, 20:23
Medlem
x1ofdewms avatar
Vad har ni gjort med era Bitcoin Cash?

Jag använder Jaxx som min wallet, och har inte köpt eller sålt några Bitcoin på över en månad nu, så jag ska ju ha lika mycket Bitcoin Cash som jag har Bitcoin, men man ser ju de fortfarande inte i Jaxx.

Vet någon när de kommer att synas?

Finns det någon annan trusted wallet där jag kan klistra in mina privata nycklar så jag ser mina bitcoin cash, och eventuellt skicka de till en exchange så jag kan byta till annan kryptovaluta(eller fiat för den delen), om jag inte tror på Bitcoin Cash?
Citera
2017-08-08, 21:11
Medlem
Köpte mig några bitcoins 2012 - 2014 och skulle vilja ta ut dom nu
men minns inte vilken sida jag köpte dom ifrån, vilka sidor var det man använde sig utav 2012/2013/2014
Citera
2017-08-08, 22:12
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmborn
Köpte mig några bitcoins 2012 - 2014 och skulle vilja ta ut dom nu
men minns inte vilken sida jag köpte dom ifrån, vilka sidor var det man använde sig utav 2012/2013/2014
Bitstamp?

Jag "hittade" själv 12 BTC där som jag helt hade glömt bort sedan den tiden. Så mycket för rådet att inte ha coins liggande på exchange-konton, haha.
Citera
2017-08-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x1ofdewm
Vad har ni gjort med era Bitcoin Cash?

Jag använder Jaxx som min wallet, och har inte köpt eller sålt några Bitcoin på över en månad nu, så jag ska ju ha lika mycket Bitcoin Cash som jag har Bitcoin, men man ser ju de fortfarande inte i Jaxx.

Vet någon när de kommer att synas?

Finns det någon annan trusted wallet där jag kan klistra in mina privata nycklar så jag ser mina bitcoin cash, och eventuellt skicka de till en exchange så jag kan byta till annan kryptovaluta(eller fiat för den delen), om jag inte tror på Bitcoin Cash?
Jag sparar mina Bitcoin Cash. Testade att göra en överföring till en kostnad av 1/600-del av priset för Bitcoin-överföringar och det gick igenom direkt. Känns som Bitcoin för ett par år sedan
Du kan använda Coinomi för att komma åt dina Bitcoin Cash.
Citera
2017-08-08, 23:31
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det på något annat vis. Men såhär: istället för att tänka att bitcoin "delades" så tänk att bitcoin "klonades" den 1 augusti. Alltså 1btc INNAN 1aug är nu 1btc och 1 bch. Dessa har nu sina egna blockkedjor. Du kan göra vad du vill med dina btc utan att det påverkar vad som händer med dina bch och vise versa.

Nu är termen "klona" helt fel tekniskt sätt men det kanske kan hjälpa dig och andra att förstå.

Tack, men jo, jag fattar den grejen helt.
Och förstår att det från en paper wallet ska gå att skicka t.ex. bcc utan att btc påverkas det minsta.
Det jag undrade över var om det fanns någon praktisk tjänst som sköter detta automatiskt, där man genom att skriva in t.ex. pappersplånbokens privata nyckel automatiskt flyttar btc till en adress och bcc till en annan.
Citera
2017-08-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Tack, men jo, jag fattar den grejen helt.
Och förstår att det från en paper wallet ska gå att skicka t.ex. bcc utan att btc påverkas det minsta.
Det jag undrade över var om det fanns någon praktisk tjänst som sköter detta automatiskt, där man genom att skriva in t.ex. pappersplånbokens privata nyckel automatiskt flyttar btc till en adress och bcc till en annan.
Jaha sorry, då är det jag som inte riktigt förstår vad du menar och inte tvärtom. Hmm automatiskt flytta btc och bch till en annan adress? Varför vill du skicka iväg dem överhuvudtaget? Och varför inte göra det direkt från din wallet?

Att skriva in sin privat nyckel i en tjänst som sedan automatiskt skicket iväg ens bitcoins låter så jävligt risk att jag ryser bara vid blotta tanken. Jag skulle aldrig i livet använda någon sådan tjänst. Ge aldrig ut din privata nyckel.
Citera
2017-08-12, 01:11
Medlem
Bitcoin har stigit mycket det senaste dygnet, samtidigt har världens börser gått ner. Det känns som att det finns en oro i världen med tanke på krisen med Nordkorea. Hur tror ni att en eskalering där påverkar bitcoinpriset? Min spontana tanke är att en kris snarare borde vara negativ med tanke på att folk behöver sina pengar om börsen faller och växlar in sina coins. Men det verkar ju snarare vara tvärt om. Hur tänker ni?
Citera
2017-08-12, 12:37
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Bitcoin har stigit mycket det senaste dygnet, samtidigt har världens börser gått ner. Det känns som att det finns en oro i världen med tanke på krisen med Nordkorea. Hur tror ni att en eskalering där påverkar bitcoinpriset? Min spontana tanke är att en kris snarare borde vara negativ med tanke på att folk behöver sina pengar om börsen faller och växlar in sina coins. Men det verkar ju snarare vara tvärt om. Hur tänker ni?

Jag tror det korrelerar mer med guldpriset än med aktiemarknaden, guld är för många en tillflyktsinvestering när världspolitiken är skakig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in