2017-07-28, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Har du skrivit upp de orden du fick när du skapade din wallet? Om inte så se till att du gör det omgående. Med de orden kan du få din privata nyckel. Observera att om någon annan får tillgång till dina ord så kan de få tillgång till din wallet. Skriv upp orden på en lapp och göm undan, ta inte foto och skriv absolut inte ner dem i mobilen/datorn.

Tack för tipset men skyddade min wallet så fort den skapades. haft samma nyckel i flera år nu

Jag tar "risken" och låter mina btc (2000kr) ligga i min privata wallet

Yes, har 60k bitcoin cert via Avanza XBT? det oroar mig mer... hur dom gör med "splitten".. just nu följer den ju bara btc kursen såklart..
Citera
2017-07-28, 16:22
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Yes, har 60k bitcoin cert via Avanza XBT? det oroar mig mer... hur dom gör med "splitten".. just nu följer den ju bara btc kursen såklart..

Jag har en liten summa i samma papper och har funderat på samma sak. Jag vet faktiskt inte hur de gör. Man tycker ju att det skulle ligga i deras intresse att se till att inte förlora pengar på splitten. Kanske de säljer av BCC så snabbt det går? Att bara strunta i BCC skulle vara konstigt.

TILLÄGG, om forken: Nu hittade jag det här på XBT Providers hemsida:

"The exact action taken will, of course, be decided on a case by case basis, but if bitcoin would fork, it would most likely mean that an alternative protocol to bitcoin core has attracted more mining power/proof of work, and in that instance, the underlying asset would be the coin with the most proof of work behind it. The other coin would be sold and the value added to the instrument. If there would be a situation where it would not be clear what coin would be the dominant one in terms of proof of work/mining power, the instrument would reflect the total value of both coins until there was a clear winner. We will do all we can to maximize value for investors and make sure to give notice to all investors on any actions in good time."
Senast redigerad av Guz 2017-07-28 kl. 16:27.
Citera
2017-07-28, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Jag har en liten summa i samma papper och har funderat på samma sak. Jag vet faktiskt inte hur de gör. Man tycker ju att det skulle ligga i deras intresse att se till att inte förlora pengar på splitten. Kanske de säljer av BCC så snabbt det går? Att bara strunt i BCC skulle vara konstigt.

Om du hör nått vg pm:a mig sista tradingdag på avanza är måndag om man ska försöka rädda lite kapital vid kraftig nedgång.
Citera
2017-07-28, 16:28
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Om du hör nått vg pm:a mig sista tradingdag på avanza är måndag om man ska försöka rädda lite kapital vid kraftig nedgång.

Kolla tillägget jag skrev in i kommentaren ovan.
Citera
2017-07-28, 16:49
Avslutad
Citat:
Kolla tillägget jag skrev in i kommentaren ovan.

Yes. Låter vettigt. Ligger lång....
Citera
2017-07-29, 20:45
Avslutad
Verkar inte som usd>btc marknaden bryr sig så jag tror inget stort kommer hända på marknaden..
Citera
2017-07-30, 18:56
Avslutad
Citat:
bla bla

Tjo. Nu har vi svaret. De stora BTC trading siter kommer köra vidare på BTC därav är kursen i skrivande stund 1btc=$2700

https://pbs.twimg.com/media/DF88H9QWAAABMaI.jpg
Citera
2017-07-31, 23:37
Avslutad
Ska man ligga lågt framöver och se hur det yttrar sig med fork och btcc?
Citera
2017-08-01, 16:19
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ska man ligga lågt framöver och se hur det yttrar sig med fork och btcc?

Personligen kommer jag att göra det. Delvis av praktiska skäl. Jag har mina btc på papper. För att kunna avyttra Bitcoin Cash borde jag väl först föra över mina coins någonstans, splitta dem - och sedan försöka sälja cashen OM priset är bra.

Men den uppenbara risken är väl att säljtrycket blir enormt, och att det bara är de först i kön som får ut ett bra pris.

Allt det här är spekulationer av en lekman, förstås, men känns enklast att ligga lågt. Det "värsta" - tror jag - är att man då missar en chans att sälja av BCC innan värdet sjunker (OM det sjunker), men man har kvar sina bitcoins som antagligen sakta börjar puttra uppåt i värde igen, samtidigt som man kommer att ha tillgång till ett knippe BCC som eventuellt kan hålla ett småhyfsat värde också senare.

Eller så händer nåt helt annat, hehe.
Citera
2017-08-03, 08:31
Medlem
Citat:
Personligen kommer jag att göra det. Delvis av praktiska skäl. Jag har mina btc på papper. För att kunna avyttra Bitcoin Cash borde jag väl först föra över mina coins någonstans, splitta dem - och sedan försöka sälja cashen OM priset är bra.

Men den uppenbara risken är väl att säljtrycket blir enormt, och att det bara är de först i kön som får ut ett bra pris.

Allt det här är spekulationer av en lekman, förstås, men känns enklast att ligga lågt. Det "värsta" - tror jag - är att man då missar en chans att sälja av BCC innan värdet sjunker (OM det sjunker), men man har kvar sina bitcoins som antagligen sakta börjar puttra uppåt i värde igen, samtidigt som man kommer att ha tillgång till ett knippe BCC som eventuellt kan hålla ett småhyfsat värde också senare.

Eller så händer nåt helt annat, hehe.
Du har redan bitcoin cash. För att komma åt dem installerar du en wallet som stöder BCash och anger din privata nyckel. Du behöver alltså inte själv "splitta" på något vis.
Citera
2017-08-03, 18:41
Medlem
Lol Bitcoin Cash is shit
Citera
2017-08-04, 09:35
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Du har redan bitcoin cash. För att komma åt dem installerar du en wallet som stöder BCash och anger din privata nyckel. Du behöver alltså inte själv "splitta" på något vis.

Ok, så om jag t.ex. från en paper wallet skickar coins till en tjänst som stöder både BTC och BTH så kommer tjänsten snyggt att placera de två sorternas coins i två snygga högar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in