2017-08-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Danska försvaret söker efter ubåten. Knappast lönt att be svenska marinen om hjälp.

Hahaha, man lär väl finna en rysk ubåt ifall de hade hjälpt till!
Citera
2017-08-12, 12:10
Medlem
DrRagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Kim Wall är (eller var) en vänsterextrem politisk aktivist ("journalist", som det kallas ibland) av svensk SJW-typ (googla namnet och se vansinnigheterna hon har författat). Dansk polis tar väl för givet att om någon låses in i flera timmar med en sådan typ i ett slutet utrymme så kommer enbart en av dem ut levande. När den andre personen är en s.k. "excentrisk" galning med någon sorts autismspektrumpersonlighet så blir antalet timmar som behövs lägre.

Haha, kanske det är så... ^^
Citera
2017-08-12, 12:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Kim Wall är (eller var) en vänsterextrem politisk aktivist ("journalist", som det kallas ibland) av svensk SJW-typ (googla namnet och se vansinnigheterna hon har författat). Dansk polis tar väl för givet att om någon låses in i flera timmar med en sådan typ i ett slutet utrymme så kommer enbart en av dem ut levande. När den andre personen är en s.k. "excentrisk" galning med någon sorts autismspektrumpersonlighet så blir antalet timmar som behövs lägre.
Spot on!

Jag tror också att det blev jävligt tjafsigt, inte minst när han krävde sin manliga rätt.
Citera
2017-08-12, 12:11
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Med risk för en käftsmäll, men framgår det vem kinnan är?
Orkar inte läsa alla inlägg...
Artikel som beskriver Kim Wall, inklusive några kommentarer från sociala medier:
http://www.bt.dk/krimi/nye-detaljer-her-er-den-svenske-kvinde-som-raket-madsen-er-sigtet-for-at-have-draebt
(det är vita luckor i texten, men scrolla vidare så ser ni hela artikeln)

Denna kommentar är ju hjärtskärande:
Citat:
'Vores kære ven Kim Wall er forsvundet. Kimmy, mit fødselsdagsønske er at finde dig i god behold, og det ved jeg, at vi vil'
Senast redigerad av 80231 2017-08-12 kl. 12:15.
Citera
2017-08-12, 12:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRagon
(min fetning)
Även om din kommentar kan vara korrekt i detta fall så händer det emellanåt att en kvinnas val av kläder är en indirekt eller tydlig invit. Jag har ingen källa på det utan det är enbart empirisk kunskap då det hänt mig några gånger. (det har förtydligats senare) Man får se upp med sina formuleringar.
Jag tycker också att det är både en lite märklig tidpunkt för en journalistisk tur med en amatörbyggd ubåt, och ett smula underligt val av kläder, även om det kan vara en del sammanträffanden som kan komma att förklara just detta.

Va nej. En invit är om hon frivilligt tar av sig de kläder hon har på sig. Att hon som journalist vill se fin ut hänger väl där ihop med att hon kommer ta bilder med henne själv sittande där och prata med uppfinnaren.
Citera
2017-08-12, 12:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
(min fetning)
Även om din kommentar kan vara korrekt i detta fall så händer det emellanåt att en kvinnas val av kläder är en indirekt eller tydlig invit. Jag har ingen källa på det utan det är enbart empirisk kunskap då det hänt mig några gånger. (det har förtydligats senare) Man får se upp med sina formuleringar.
Jag tycker också att det är både en lite märklig tidpunkt för en journalistisk tur med en amatörbyggd ubåt, och ett smula underligt val av kläder, även om det kan vara en del sammanträffanden som kan komma att förklara just detta.

Var hon utmanande klädd alltså, VET man det? I så fall var det osmart. SÄRSKILT när man umgås med lite kufiska typer, som lever mycket i fantasin (ofta med hjälp av porr - nu vet vi förstås inte om just MGM gjorde det men det är vanligt) måste man vara försiktig med sådant. För de kan ha en massa uppdämd längtan och väldigt gärna VILJA tro att en djup urringning eller synliga lår är en invit. Eller bara att en kvinna visar dem något som helst intresse.
Citera
2017-08-12, 12:15
Medlem
Citat:
(min fetning)

Jag förstår vad du menar och många kukhuvudtänkare tycker nog ofta att det är en invit och i ytterst sällsynta fall kanske även från kvinnans håll. Dock knappast i denna situation om man intresserar sig något om KW:s bakgrund. Det problematiska är just anklaganden varför hon klädde sig som hon ville. Jag tycker inte det är ett underligt val av kläder öth faktiskt. Hade du tyckt att manlig journalist med shorts hade varit märkligt med? Försöker bara nyansera!

Men nu vet vi ju ej vad som hänt eller om någon ens är skyldig så får väl vänta tills dess.
Citera
2017-08-12, 12:16
Medlem
Kan det vara så illa att Madsen är en tvättäkta psykopat vars modus operandi är att utföra elaborativa men bestialiska mord? Han har låst fast kvinnan i ett hemligt rum på ubåten och utfört fruktansvärda handlingar. Därefter sänker han ubåten medan hon är ombord.

Kan han ha våldtagit och mördat tidigare, för att skicka ut kvarlevorna i omloppsbana runt jorden med en av sina hemmabyggda raketer?

Tyvärr finns det sådana här sjuka jävlar, bland annat H. H. Holmes och hans "Murder Castle"-hotell:

Citat:
But this was no ordinary hotel: most of the rooms were windowless, with stairways to nowhere and hallways that ended in dead ends. Holmes also built gas jets into hotel-room walls, a wooden disposal chute and person-size kiln in the basement. This was the perfect place to murder someone. And that's exactly what Holmes did: for much of 1893, he tortured and killed an untold number of people at his hotel, mostly young women visiting the city for the World's Fair. Holmes was caught and eventually hanged. He admitted to killing 27 people, although authorities still wonder if the body count might be dozens more. Strangely, the first floor of the Murder Castle remained a proper drugstore. Every day, customers purchased tonics and medicine, unaware of the horrors taking place directly above them.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det var ju en jävla rolig med inte helt otrolig vinkling

Skulle det vara värt en fängelsedom som de båda skulle få när hon dök upp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var hon utmanande klädd alltså, VET man det? I så fall var det osmart. SÄRSKILT när man umgås med lite kufiska typer, som lever mycket i fantasin (ofta med hjälp av porr - nu vet vi förstås inte om just MGM gjorde det men det är vanligt) måste man vara försiktig med sådant. För de kan ha en massa uppdämd längtan och väldigt gärna VILJA tro att en djup urringning eller synliga lår är en invit. Eller bara att en kvinna visar dem något som helst intresse.

Hon hade långärmad blus plus kjol + strumpbyxor + sneakers. Helt normal klädsel.
Citera
2017-08-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han kanske inte räknade med att de skulle söka efter ubåten och hitta honom så snart.
Om hon låg död i ubåten när polisen hittade honom så hade han två val, sänka ubåten eller låta polisen undersöka den.
Antagligen var det en paniklösning att sänka båten.
men han vet nu att polisen håller på att bärga den antagligen och då hade det inte varit lönt att fortsätta neka.. han verkar ju dessutom väldigt lugn inför häktningsförhandlingen .. han ser framemot att lämna sin förklaring
Citera
2017-08-12, 12:18
Medlem
Citat:
Kim Wall är (eller var) en vänsterextrem politisk aktivist ("journalist", som det kallas ibland) av svensk SJW-typ (googla namnet och se vansinnigheterna hon har författat, delat, retweetat et c). Dansk polis tar väl för givet att om någon låses in i flera timmar med en sådan typ i ett slutet utrymme så kommer enbart en av dem ut levande. När den andre personen är en s.k. "excentrisk" galning med någon sorts autismspektrumpersonlighet så blir antalet timmar som behövs lägre.

Även om sexuella motiv är troligare så håller jag med om att SJWs kan vara extremt påträngande och att vara instängd med en sådan kan nog få det att flippa (särskilt om båda kombineras).

Har själv blivit ovän med en kollega på 10 sekunder när jag påpekade att jag inte tycker att invandrare har rätt att få fertilitetsbehandling i Sverige. Det eskalerade snabbt vill jag säga. Dessa människor är inte vana att bli emotsagda och är extremt gapiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in