Med tanke på att Madsen skickade ett SMS och ställde in "uppvisningen" i Bornholm runt den tid han säger sig ha lämnat av kvinnan så är det mycket troligt att det inträffade skedde redan torsdag kväll. Dvs. inom ett relativt kort tidsintervall efter det att ubåten setts i hamnen. Troligen har det hela gått väldigt snabbt till. Jag tror på någon form av "i stundens hetta".
Eftersom det är ren idioti att ens få för sig att planera att döda någon i ubåten man själv byggt, och det även verkar vara en planerad resa, så talar ju allt för att detta är ett lustmord, ett känslomord.
Logik och rationalitet hade inget med detta mord att göra.
Jag killgissar på att han gjorde sexuella närmanden, hon avvisade, men han kunde inte hejda sig och gav sig på henne, våldtog henne, fick panik och mördade henne och sen fick ytterligare panik och sänkte ubåtsjäveln.
Senast redigerad av dronesoul 2017-08-12 kl. 10:52.
Anledning: kosmetiskt
Rent generellt är det intressant att jämföra danska myndigheters effektivitet jämfört med svenska. Redan nu så har man satt igång bärningsarbete och uppfinnaren är redan inför häktningsförhandling. Enda gången svenska politiker och poliser är så närvarande är när de skyddar folk från tredje världen.
I detta fall alltså en ensam kvinna i det området, klockan 22:30... Inte svårt att föreställa sig vad som kan ha hänt där. Långt troligare än att Madsen skulle vara en mördare, han må vara knepig, men det är inte samma sak som att vara en ondskefull mördare, det köper jag inte för ett ögonblick. Det har hänt kvinnan något efter att hon släppts av.
Men snälla någon. Nørrebro är det ""hippaste"" området i Köpenhamn. Det är Köpenhamns södermalm. 22:30 i Nørrebro ser du förmodligen mest hipsters som dricker dyr öl. Släpp sargen.
KW i egenskap av journalist och PM (och kanske fler) är i maskopi med varandra. Poängen med det hela är att kolla hur långt man kan dra det. Kan han till och med bli dömd? Sedan blir det bok och reportage. Dokumentär.