2017-08-12, 01:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fast det är ju andra vittnen som också sett en liten vit bil med "avhugget" parti komma körande i hög hastighet. Om det finns flera vittnesuppgifter som styrker varandra så ökar trovärdigheten. Så krasst kan man väl säga att brovittnet är det enda vittnet som sett HA gå med pilot och är således inte styrkt av något annat vittne.

Ja ok, men då kan man lika gärna ta i anspråk att det fanns vittnen som jobbade på ICA tillsammans vid denna tidpunkt, vad säger att dom inte kan ha pratat ihop sig? likaväl som "brovittnet" skulle ljuga?
Citera
2017-08-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
"Precis"!!!... det kommer just från rätt käft, du som nyss utförligt beskrev hur Helena gallskrek, blev våldtagen och strypt, hur ska du ha det?

Vet du vad, du har en väldigt otrevlig ton! Jag har hela tiden sagt att man ska vara öppen för olika scenario! För när man är det och diskuterar dem här i lugn och saklig ton så kommer man gemensamt fram till att det kan vara så eller nej det är inte tänkbart därför att..
Jag har inte facit, och inte du heller såvida du inte är GM. Det vi sysslar med är teorier och spekulationer! Allt är möjligt. Vissa scenarion som exempelvis påkörningsteorin skulle absolut kunna stämma speciellt eftersom många bilar var i omlopp och det kördes på cykelvägen utan körkort osv. Mycket som hände med bilar inblandade just den kvällen som sagt. Som jag skrev på ett annat ställe så det som talar emot en påkörningsolycka är väl att hon lastas in i bilen och göms undan vilket väl inte är det mest vanliga förfarandet utan det brukar vara smitning från platsen snabbast möjligt. Får man inte vara här om man diskuterar olika teorier? Måste man ha bestämt sig för hur det gick till? Och bestämmer du det?
Och hur tycker du tråden mår när man bara rackar ner på folk som du gör? VA? Tror du andra fb användare som vill få reda på vad som hände Helena vill se sånt jävla tjafs i tråden?
Citera
2017-08-12, 01:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det är vad du tror ja, men du vet inte eller hur? Har ni blivit paranoida en del av er här? Visst kan man undra varför det dyker upp än det ena än det andra just nu men allt som skrivs som inte handlar om KM måste inte vara för att avleda. Hur gärna ni än vill så kan ni inte styra andra människors fria rätt att tänka själva och på annat än det ni tycker är relevant. Varför i höge farao kan man inte få ha och uttrycka olika tankar och olika möjliga eller omöjliga scenarier samtidigt? Och vad ska vi säga om KM som leder någon vart? Många av oss har inget att säga om honom för vi vet inte och ni som säger att ni vet kommer inte med något nytt. Bara ihopsnickrade historier med KM som huvudperson är vad som bjuds och alltid lurar det väl någon nytillkommen att tro att det är sanningen.

Fasinerande att du talar om människors "fria rätt" att tänka trots att du starkt kritiserar en annan åsikt än din egen.
Citera
2017-08-12, 01:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vet du vad, du har en väldigt otrevlig ton! Jag har hela tiden sagt att man ska vara öppen för olika scenario! För när man är det och diskuterar dem här i lugn och saklig ton så kommer man gemensamt fram till att det kan vara så eller nej det är inte tänkbart därför att..
Jag har inte facit, och inte du heller såvida du inte är GM. Det vi sysslar med är teorier och spekulationer! Allt är möjligt. Vissa scenarion som exempelvis påkörningsteorin skulle absolut kunna stämma speciellt eftersom många bilar var i omlopp och det kördes på cykelvägen utan körkort osv. Mycket som hände med bilar inblandade just den kvällen som sagt. Som jag skrev på ett annat ställe så det som talar emot en påkörningsolycka är väl att hon lastas in i bilen och göms undan vilket väl inte är det mest vanliga förfarandet utan det brukar vara smitning från platsen snabbast möjligt. Får man inte vara här om man diskuterar olika teorier? Måste man ha bestämt sig för hur det gick till? Och bestämmer du det?
Och hur tycker du tråden mår när man bara rackar ner på folk som du gör? VA? Tror du andra fb användare som vill få reda på vad som hände Helena vill se sånt jävla tjafs i tråden?

Jag noterar endast hur du vänder kappan efter vinden, det handlar inte om någon "otrevlig ton" här inte.
Citera
2017-08-12, 01:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jaså kollektivet bestämmer alltså? man kommer "gemensamt" fram till hur det är, inte konstigt då att det kan bli SÅ FEL.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-12 kl. 01:59.
Citera
2017-08-12, 02:00
Medlem
Citat:
Jag noterar endast hur du vänder kappan efter vinden, det handlar inte om någon "otrevlig ton" här inte.
Jo du är jävligt otrevlig och det hela tiden och dessutom ska du hela tiden ha sista ordet. Jag är öppen för alla teorier ja, det är inte att vända kappan efter vinden. Den dagen jag är säker på min sak då finns det inte längre någon anledning att vara öppen för nya förslag!
Citera
2017-08-12, 02:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Vad tror du om detta?
Pilot och H blir upplockade av två personer i bil (vill ej skriva initialer, ni vet vilka jag menar ändå) direkt efter bron och brovittnet sett dom. Därav de nu är fyra personer totalt, de stannar på ekuddenvägen och ställer bilen där intill kanten sen följer de med H in i skogsdungen allihop (eftersom de är intresserade av henne allihopa) sen ballar det ur på okänt sätt och H mister livet. Så hämtar ngn av dom bilen och kör runt för det är kortaste/snabbaste vägen att hämta kroppen på.

Allihop??? Detta kan alltså även vara en av dom tidigaste gruppvåldtäkterna i svensk krim- historia då m.a.o, innan barbarerna kom?
Citera
2017-08-12, 02:16
Medlem
Citat:

Sen är det väl så, att om man kör på någon på fyllan. Så handlar man säkert annorlunda än om man varit nykter. Är man sen några i bilen, som kan prata ihop sig. Sansa varandra. Komma fram till en lösning som man tror sig komma undan med.
Citera
2017-08-12, 02:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
När det gäller Freija, skulle jag våga påstå att hen ljuger. I alla fall betr. att folk pratar om Klas. REN och FÖRBANNAD lögn! Jag har en stor bekantskapskrets i Mariestad. Känner de flesta, efter över 50 år. Jag har också forskat och forskar än. INGEN har hört talas om Klas som pilot. Däremot nämns ett annat namn. Som det har gjorts i 25 år. Spelar ingen roll inom vilka grupperingar man frågar.

Det spelar ju ingen roll hur nära "bekant" du är med de flesta i Mariestad om Freija ändå står/stod närmare Helena än vad du gör eller hur? du kan forska och forska i all oändlighet men vad hjälper det?
Citera
2017-08-12, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ok. Jag kommer nu att skriva ett långt inlägg som antagligen blir mitt sista. Blir så frustrerad över alla beskyllningar av oskyldiga.
För drygt en vecka sen satt en man, drygt 60 år, som jag VET håller sej informerad om det mesta i stan. Han har även viss anknytning till en oberoende journalist.
Jag frågde mannen : "vem är dt som suttit anhållen för Helenamordet tror du"? Han och jag har aldrig tidigare pratat om detta.
Han reste sej halvägs från parksoffan och pekade och nästan skakade, pekade ner mot Hjortens krog och sa: "Det är ju den där jäveln där nere på puben",Rönnlund menar du sa jag? JAA, och det har jag vetat sen dag ETT= svarade han. Som sagt... "Han jobbade ju för fan som vakt den kvällen" sa han sen. Är du säker sa jag. " JA för helvete. Jag sa inget mer.
Det kan förklara att han hjälpte henne ringa. Jag minns inte nån telefonapparat för besökare där. Det förklara mycket som jag inte orkar skriva. Men, därför jag frågade om vaktstyrkan den kvällen. Jag har inte fått reda på faktum i den frågan. Mycket hänger på det för att jag ska vara 100säker.
Jag tror på M.RÖ och P.U som eventuell medhjälpare. Tack för ordet. Att pilot sa till P.W att han inte minns för han var full, kan inte stämma isf. Han var nykter och körde bil.

Ja, jösses!! den där fotografen / journalisten som går runt dyngfull på stan och lever på sina forna glans dagar!!! Det ska vara din källa!!! och enligt min vän så är han också portad ifrån många etablissemang i staden.
Då var det som jag misstänkte ... tack för den infon.
Citera
2017-08-12, 05:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Det verkar varit vanligt med vita kavajer och pilotglasögon iaf.

Eftersom ÄVEN denna KM måste haft det oxo menar jag

Det är fullständigt orimligt att 10 nick frenetiskt skulle försvara "pilot"/KM när man äntligen efter 10 år har hittat honom... God natt!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-12 kl. 05:34.
Citera
2017-08-12, 06:36
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Allihop??? Detta kan alltså även vara en av dom tidigaste gruppvåldtäkterna i svensk krim- historia då m.a.o, innan barbarerna kom?

Ja. varför inte? (eller ngt liknande) Sedan apropå alla påhopp-inlägg emot MR så förvånar inte det mig ett dugg då han som vakt säkert slängt ut hur många fyllon som helst, samt A-lagare som köpt sprit på krita och aldrig betalat.
Därav att han säkert har mängder av ovänner.

Bättre vittnesuppgifter som kan stärka tesen mot MR krävs för att i alla fall jag ska köpa de anklagelserna, och med vittnesuppgifter menar jag från folk som inte hör till A-lagets umgängeskrets eller dito utslängda personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in