2017-08-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag tycker bara att fantasin skenar och att man måste visa stor respekt i sina antaganden. Jag tror inte att nån menar att vara elak eller klumpig men jag reagerar på hur folk skriver. Alla måste vara medvetna om att föräldrarna, familjen, vännerna osv läser här. Om det var mitt barn som var borta..skulle jag skriva det här då, skulle jag vilja läsa det? Väldigt tänkvärt <3

ja du har rätt ,hans jämnårige bror kanske läser varje inlägg vi skriver ,och då lär han ha blivit ledsen många gånger
Citera
2017-08-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Mm..kanske därför de trappar ner HP mer och mer för att få alla att vänja sig tills han dyker upp ?
Det vore ju väldigt bra om han typ dök upp den 22 augusti ,typ någon slags 3-månaders vadslagning ,det skulle verkligen göra oss glada
Hej igen evaveva
Jag skrev ju faktiskt för ett tag sen här att de bör lägga ner HP så P vågar sig fram. Påpekade att han aldrig trott det skulle bli sån uppståndelse och det är fortfarande min teori
Citera
2017-08-11, 23:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Till dessa orter går det långtradare väldigt ofta från Hallsberg kanske dagligen:
Braås
Arvika
Eskilstuna
Tyskland

Dessa orter vet jag inte hur ofta det går långtradare till men troligtvis rätt ofta:
Göteborg
Skövde
Köping
Umeå
Flen
Borås
Polen
Jag har en känsla (ej medium) att han kan ha slängt väskorna och fått åka med någon av långtradarna. Mycket vanligt att de har lastat eller lossat på eftermiddagen. Man tror att alla i Sverige känner till fallet med P och borde hört av sig. Men som jag sagt tidigare så har inte ens ungdomar i hans ålder i nära kommuner en aning om detta fall som många tror är vida känt.
Tänker att tradarna till Köping och Eskilstuna är kanske mest intressanta då det har förkommit obs där även om de inte är säkra. Någon som jobbar på Volvo och vet hur ofta de kommer? Dagligen, på eftermiddagar etc?
Volvos hyttfabrik ligger precis intill där det sägs att sista väskan hittades.

Åtminstone för ett antal år sedan var Posten i Borås Sveriges näst största efter Tomteboda. Borås har ju än idag en massa postorderföretag. Dessutom finns det flera speditionsföretag i Borås. Har för mig, åtminstone tidigare, att Apple-prylar, anlände till ett lager i Borås som sedan kördes ut till olika lager och butiker i landet. CDON har, eller hade, ett stort lager i Borås.

Några av världens största skivbolag, Sony m.fl, hade sitt lager för norra Europa i Borås. Så visst går det långtradare väldigt ofta från Borås än idag.
Citera
2017-08-11, 23:51
Medlem
Citat:
Hej igen evaveva
Jag skrev ju faktiskt för ett tag sen här att de bör lägga ner HP så P vågar sig fram. Påpekade att han aldrig trott det skulle bli sån uppståndelse och det är fortfarande min teori

Hej Alterego69
jo det ligger något i det du skriver .
Det enda som gör mig lite konfunderad är ju att hans mamma tagit detta otroligt hårt (självklart gör man det i ett sånt här läge ,inget snack om saken ,så hur tänkte han då ? ) ,så hur hon skall kunna förlåta honom, för sin frånvaro ,är lite svårt att förstå ?
men det klart ,allt överbryggas ju av att han kommer tillbaka ,då löser sig allt ,förhoppningsvis .Alla förlåter varandra ,till och med HP-gruppen kommer fira och inte skälla på varandra.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 23:57.
Citera
2017-08-12, 00:04
Medlem
Citat:
Det enda som gör mig lite konfunderad är ju att hans mamma tagit detta otroligt hårt (självklart gör man det i ett sånt här läge ,inget snack om saken ,så hur tänkte han då ? ) ,så hur hon skall kunna förlåta honom, för sin frånvaro ,är lite svårt att förstå ?
men det klart ,allt överbryggas ju av att han kommer tillbaka ,då löser sig allt ,förhoppningsvis .
Det är så många frågetecken som vi inte har svaren på, evaveva. Det är klart jag inte tror P:s mamma inte mår dåligt och det är klart jag funderar över varför han skulle försätta sina föräldrar i den här situationen. Jag har inga svar på det men bara en känsla av att det kanske är så. Jag tror inte P gick av i Hallsberg för att ta sitt liv, jag tror inte han klev av för att han var förvirrad, jag tror han klev av för att han var trött på sitt gamla liv och ville lämna det för en stund..kanskeför några veckor..som blev en hetsjakt utan dess like, men det är bara min teori
Citera
2017-08-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Antagligen var de hugade spekulanter, som kom sanningen alldeles för nära!
Detta till trots har pappan mage, att klaga på polisens bristande engagemang samt sagt sig önska fler deltagare vid söken!
Pappans devis tycks vara; "jag vill äta upp kakan, men ändå ha den kvar!"
När jag tittade efter senast var det över 20660 medlemmar i sekten! Fortfarande var de4, som satt på tronen!
Kanske för att pappan skyddar sig bakom det för han är säker på att oavsett vad så är p ändå inte här i hallsberg
Citera
2017-08-12, 00:16
Medlem
Citat:
Det är så många frågetecken som vi inte har svaren på, evaveva. Det är klart jag inte tror P:s mamma inte mår dåligt och det är klart jag funderar över varför han skulle försätta sina föräldrar i den här situationen. Jag har inga svar på det men bara en känsla av att det kanske är så. Jag tror inte P gick av i Hallsberg för att ta sitt liv, jag tror inte han klev av för att han var förvirrad, jag tror han klev av för att han var trött på sitt gamla liv och ville lämna det för en stund..kanskeför några veckor..som blev en hetsjakt utan dess like, men det är bara min teori

jo men ja ,det vore ju jättebra ifall det är på det viset ,gäller bara att vi alla förstår att dämpa ner hela ståhejjet nu på en gång ,för P : s skull ,eller hur ? Så att han kan få ordning på sitt liv och få bli privat igen efter all uppståndelse .
Citera
2017-08-12, 00:23
Medlem
Citat:
jo men ja ,det vore ju jättebra ifall det är på det viset ,gäller bara att vi alla förstår att dämpa ner hela ståhejjet nu på en gång ,för P : s skull ,eller hur ? Så att han kan få ordning på sitt liv och få bli privat igen efter all uppståndelse .
Tanken är god, evaveva, men Flashback är ändå Flashback. Här skriver folk som de vill och kanske ibland utan omtanke. Vill förresten påpeka en sak, du hade ju sett en potentiell P på Örebros station..såg också en ung kille gå mot Viibys krog idag, naken överkropp och med ryggsäck, jag hajade till men lät honom vara för han såg nöjd ut
Citera
2017-08-12, 00:27
Medlem
Citat:
Tanken är god, evaveva, men Flashback är ändå Flashback. Här skriver folk som de vill och kanske ibland utan omtanke. Vill förresten påpeka en sak, du hade ju sett en potentiell P på Örebros station..såg också en ung kille gå mot Viibys krog idag, naken överkropp och med ryggsäck, jag hajade till men lät honom vara för han såg nöjd ut

jo varför förstöra för någon som är nöjd och glad , ha det fint ,gonatt på dej och alla andra
Citera
2017-08-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Kanske för att pappan skyddar sig bakom det för han är säker på att oavsett vad så är p ändå inte här i hallsberg
Och vilka belägg har du för det, Pia? Tycker faktiskt inte du bidrar med nåt överhuvudtaget. Du får gärna visa om jag har fel.
Citera
2017-08-12, 00:30
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Hej Alterego69
men det klart ,allt överbryggas ju av att han kommer tillbaka ,då löser sig allt ,förhoppningsvis .Alla förlåter varandra ,till och med HP-gruppen kommer fira och inte skälla på varandra.
Jag är inte mycket för att spekulera, men om det stämmer att mamma har parkinson (som är en hemsk sjukdom) så kanske inte hon klarar av att åka land o rike runt för att leta.
Kanske pappa även har mamma att ta hänsyn till då.
DETTA är en ren spekulation!
Det innebär inte att sättet är acceptabelt att utestänga alla som vill Patrik väl och vill hjälpa till!
Vill bara säga att allt är inte BARA svart eller vitt!
Alla beslut ligger i det gråa fältet.
Alltså:
Alla som bara vill kasta skit på pappan har fel.
Alla som vill försvara pappan i alla läge har fel.

edit:
Det var inget emot dig, evaveva, råkade bara citera ditt inlägg.
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-12 kl. 00:40.
Citera
2017-08-12, 00:37
Medlem
Citat:
Och vilka belägg har du för det, Pia? Tycker faktiskt inte du bidrar med nåt överhuvudtaget. Du får gärna visa om jag har fel.
Bidrar med något? Så dina tankar har större värde menar du?
Det är min tro vilken jag har rätt att ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in