2017-08-11, 23:10
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Vad som hänt senaste tiden efter programmet sändes då en hel del fakta framkommit om pilot och vem han är så vet jag ej vad som sägs idag.
Citera
2017-08-11, 23:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Är det inte bara enklare att prata klarspråk än i gåtor?

Du citerar twiggygirl som excplicit nämner MRÖ (=Mikael Rönnlund). Eller menar du att jag ska läsa igenom alla dina inlägg i denna oändliga tråd för att bilda mig en uppfattning vad du tror? Är det inte bara enklare att svara på min fråga?

Nåja, du gör som du vill. Jag vill i alla fall uppmana alla läsare att titta på efterlyst från 1996 https://www.youtube.com/watch?v=pSORcGVY1Gk Där berättad det att en huvudmisstänkt "mr X" som alltså är samma person som PR har brutit samman och erkänt för vänner mordet på HA. Uppenbarligen kom polisen inte i mål med detta eftersom personer som tipsat anonymt inte vågat/velat vittna (min slutsats efter att ha tittat på programmet där man ber tipsarna att träda fram). Jag tror att det som senare händer när polisen inte kommer vidare och Leif GW ber om ursäkt och bjuder PR på middag så är det en chansning från polisens sida att kanske få PR att slappna av och att man ev. ska kunna få fram fler uppgifter.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag har väldigt svårt att släppa detta. Titta på efterlyst (Helenafallet börjar ca 21:30 in i programmet) Se hela och lyssna på det som sägs kommit fram om "MRX" Helt otroligt att man inte gick i mål med detta.

Leif GW Persson har själv sagt att han bjöd PR på middag för att typ be om ursäkt - men han sa också att han bjöd på middagen för att i just lugn och ro kunna ta sig en närmare titt på PR.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-11 kl. 23:17.
Citera
2017-08-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Bara en liten notis: tror inte att vi ska tänka helvitt jag menar det kan ha varit vita byxor och en t-shirt i annan färg och en vit kavaj tex. Detta blir dock troligt när det är dags att gå från Statt och man sätter på sig sin vita kavaj / jacka.

Att brovittnet kommer ihåg Helenas byxor gör för mig henne / honom helt trovärdig för att dessa byxor var enastående snygga och om jag inte minns fel så köpte hon de utomlands! Sedan när det gäller vad pilot hade på sig kan ju vara så att hon såg att han hade helvita kläder eller en vit kavaj.

Citat:
Den enda jag kommer ihåg som var blond var RT han hade färgat håret Är någon gulaktig blond färg med det bruna under. Varför jag kommer ihåg just detta är för att jag störde mig på hans klädstil helt enkelt. Han gick gärna runt i vit kavaj vita byxor ( upprullade byxor till knäna likaså ärmarna på kavajen plus solglasögon på huvudet som vår käre Don Johnson i Miami Vice )

Det verkar varit vanligt med vita kavajer och pilotglasögon iaf.

Eftersom ÄVEN denna KM måste haft det oxo menar jag
Citera
2017-08-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, en fråga till er som bor i stan: Håller Hjorten öppet som vanligt eller har någon noterat några "störningar" den senaste tiden?

Messade precis en vän och frågade det första hon sa var men varför vill du veta det!?
Jag tänker iallafall inte följa med dig dit det är bara en massa fyllon och raggare som går dit!
Not very classy Mao!!
Nu till saken !! Hon sa att det är ett sånt ställe som är öppet på typ fredagar och lördagar bara!
Citera
2017-08-11, 23:25
Medlem
Citat:
Fast det föreligger några problem med MR som "pilotmannen". För det första bör han vara rejält kontrollerad av polisen - fast med Kling och Klang i det här fallet vet man ju aldrig, tyvärr. Kanske flög han under radarn bara för att han ställde upp som han gjorde? För det andra påstår MR själv i tråden att han inte var på stadshotellet den aktuella kvällen. Men vet vi om detta stämmer?

En fråga som man kanske kan ställa sig är varför MR ställe upp gratis med fyrhjulingar och allt vad det var. Han sa i pressen att han gjorde det för att det skulle bli ordning på fallet, men ibland kan tvivlet ändå infinna sig.

Så: Är MR helt "fri" ur polisiär synvinkel? Och var MR eller var MR inte på stadshotellet? Om MR var på stadshotellet kan ju saken komma i nytt ljus.

Bara några tankar.

MR kan möjligen känna km rätt bra som jag tidigare skrivit utan att kommit vidare med det. Har ju också frågat dig Micke utan framgång. Men har alla glömt eller litar ni inte alls på att PW i mina ögon mkt trovärdigt har dementerat både PR och MR som pilot???
Citera
2017-08-11, 23:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Messade precis en vän och frågade det första hon sa var men varför vill du veta det!?
Jag tänker iallafall inte följa med dig dit det är bara en massa fyllon och raggare som går dit!
Not very classy Mao!!
Nu till saken !! Hon sa att det är ett sånt ställe som är öppet på typ fredagar och lördagar bara!

Jo, det stället är ju inte Stadshuset och Nobelmiddagen direkt ...
Citera
2017-08-11, 23:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
MR kan möjligen känna km rätt bra som jag tidigare skrivit utan att kommit vidare med det. Har ju också frågat dig Micke utan framgång. Men har alla glömt eller litar ni inte alls på att PW i mina ögon mkt trovärdigt har dementerat både PR och MR som pilot???

Jo, det är sant. Jag ville bara ge den där Twiggygirl och hans/hennes idéer några minuter i rampljuset för att se vad som händer.
Citera
2017-08-11, 23:35
Medlem
Citat:
Jo, det är sant. Jag ville bara ge den där Twiggygirl och hans/hennes idéer några minuter i rampljuset för att se vad som händer.

Ja varför inte. Vi behöver något fylligare än en enda hörsägen om att MR var på stadt i så fall. Listan för KM är rätt lång nu.
Citera
2017-08-11, 23:39
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:

Vet någon om PR och MR kände varandra har för mig Micke sagt nej men det behöver inte vara sanningen.
Citera
2017-08-11, 23:44
Medlem
Citat:
Jag och Twiggy har nog inga gemensamma vänner vilket inte kommer som en chock för mig!
Jag bara berättade vad mina bekanta och vänner sa ( en hel del av de bor dessutom i samma villaområde som Klas )

Jag vet vem som är pilot och det är Klas M -

Men visst!! Twiggy kan du inte berätta vad din bror såg Mikael R göra inne på statt ? Och berätta lite kort varför du är så Övertygad om att han är inblandad!

Klas och MR kände de varandra?
Mötte MR Helena och Klas på bron? Vad är din teori ?

Jag kommer ihåg när du skrev väldigt intensivt / passionerat om just det där med att din bror hade sett MR inne på stadt..

Menar du att Klas vände och gick hem efter han hade gått med Helena på bron?

Jag har väldigt svårt att se hur Klas som på sannolika skäl misstänkt för mord satt frihetsberövad under ett dygn inte skulle ha med saken att göra !?

Om du Twiggy ( vilket jag tror ) inte vill eller orkar berätta så kan ju alla som är intresserade gå in och titta på dina inlägg om just MR

Och ja visst!! Jag har också hört rykten om bland annat MR och mååååånga andra i verkliga livet! Men detta var säkert 20 år sedan och som sagt inte den enda som det pratades om

Måste vara jobbigt och frustrerande att veta det är KM som är misstänkt till mord på Helena.
Med tanke på att Helena var din vän förstår jag ilskan i att det inte kommer fram mer om KM.
Sannolikheten är kanske stor att han berättar. Eftersom han gick med på intervjun från hans tidigare bekanta PW och M så kanske han är på väg att berätta?
Beundrar PW med sina känslomässiga band i detta, kan sitta framför KM och se honom prata....!
Detsamma när det gäller KM, att sitta framför Hs bästa vän, måste väcka hemska minnen. Hur uthärdade han det frivilligt? Hade han haft en advokat skulle den bestämt avrått honom att delta.
Är han utsatt som utpekad skyldig i Mariestad? Kan han visa sej för allmänheten i det vardagliga utan att riskera påhopp?
Citera
2017-08-11, 23:44
Medlem
Citat:

Då hade vi samma tänk! Ville också se vad som händer..
Citera
2017-08-11, 23:46
Medlem
Citat:

Jag tror vi måste vara tydliga här att pilot och gärningsmannen inte behöver vara samma person (även om det är mycket troligt. Det är ju bara olika vittnesmål som lett fram till olika misstänkta.

Som jag ser det idag så finns det två mycket intressanta spår. Pilotmannen (Klas) och det äldre spåret från 96 (PR). Det som helt klart talar till det äldre spårets "fördel" är PR's erkännande för vänner.

Nu vet jag inte lika mycket om denne pilotman. Men om Klas setts klänga på HA på Stadt och dessutom setts med henne på bron på väg hemåt OCH har minnesluckor under natten, så är detta så klart också mycket besvärande.

Som sagt, två mycket intressanta spår. Jag stänger inte dörren för något av dem och jag tror att en av dessa två herrar är den skyldige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in