2017-08-11, 22:52
Medlem
Hegamons avatar
Journalist hit och dit. Hon var nog inte där i egenskap av journalist. Vanligt svartsjukedrama skulle jag tro.
Citera
2017-08-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Real Iste
Vi vet(?) att en KW är saknad..
https://www.facebook.com/CJharress

Bingo, tveklöst samma tjej som på bilden tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Tyder väl allt mer på något relationsdrama då om det är någon journalist han känner.

Gissar att de hade/hade haft en närmare relation än vi känner till.
Citera
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är bara det att båtar som sjunker knappast är någon normal händelse. Här sammanfaller två konstiga grejer med varandra. Kvinna försvunnen + båt sjunker.

Ja, vilket i sig talar emot att det skulle vara ubåtsmannen som mördade henne. Att två osannolika händelser sker i direkt samband med varandra är mer osannolikt än att de sker separat. (med reservation för att jag KAN minnas sannolikhetsläran helt fel)
Citera
2017-08-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Som sagt, enda förklaringen på att han är lugn, som jag tycker håller, är att han faktiskt släppte av henne helt vanligt mitt i Köpenhamn som han sa. Det har han ju ingen oro för att ha gjort liksom. Han vet väl inte vid det läget att hon fortfarande är borta. OM vi nu förutsätter att han är oskyldig liksom..
Jag tror man blir trött efter ett sådant adrenalinpåslag att ha ihjäl någon.
Jag tror rätt man sitter och tyvärr är tjejen på botten
Citera
2017-08-11, 22:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Mjaoe, de kan hitta saker han aldrig kan ta bort på kort tid.
Och han tvingas ju redan nu berätta sin historia. Att den matchar vad de senare finner är ju extremt osannolikt.

Han kanske inte kan dömas för mord då, eller dråp, för man måste ju kunna döma på bortom allt rimligt tvivel. Och utan kropp går det nog knappt här. Fängelse eller inte, hans livs är ju över på alla andra sätt ändå. Han kan ju glömma hela sin omvärld, han måste byta namn och flytta till hemlig ort i annat land och kommer aldrig kunna utnyttja sin kunskap på någon nämnvärd nivå utan att bli upptäckt som den han är, igen..

Vad han säger och frågar är det ju ingen som bryr sig om. Sånt är journalist-prat eller möjligen USA-jury-prat men det har vi nite här ju..

Vad för bevis som dömer honom för mord utan kropp skulle inte försvinna men en ordentlig sköljning av havsvatten? Han kan ha pumpat in och ut i timtal.

Även om mitt liv är förstört så skulle jag nog välja frihet framför fängelse.

ALLMÄNHETEN bryr sig om vad misstänkta säger. Så några färre i allmänheten anser honom skyldig. Erkänner han är han skyldig för alla. Och "ni har ju hittat ubåten och hon var inte där" är faktiskt ett argument advokaten difinitivt skulle stärka tvivel med.
Citera
2017-08-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellemm
*livia L*ftlund?

O o

Tycker hon verkar lite för ung. Hon verkar ju nyligen börjat plugga till journalist.
Citera
2017-08-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Bli mördad på världens största privatägda ubåt är det inte alla som får uppleva

Världens största privatbyggda ubåt är väll en mer korrekt beskrivning ?
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Om ubåten inte är helt vattenfylld så finns det alltså luftfickor kvar? Finns det på kartan att den försvunna kvinnan är kvar nere i ubåten, vid liv - och att hon då får luft från en sådan luftficka?

Den möjligheten finns definitivt. Även om jag skulle säga oddset hon lever är lågt. Skräckscenariot är att kvinnan blivit medvetslös, då det inte alltid är enkelt avgöra om en person är död. Sedan har hon vaknat upp. Då kan hon banka och knacka på skrovet inifrån ubåten just nu. För att hoppas någon hör henne. Men polisens dykare har varit där så dom borde lyssnat efter en sådan sak. Allt annat vore tjänstefel.
Citera
Medlem
https://kim-wall.com/about/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tror man blir trött efter ett sådant adrenalinpåslag att ha ihjäl någon.
Jag tror rätt man sitter och tyvärr är tjejen på botten

Ja det bådar inte gott varje fall.

Jag tror på svartsjukedrama plus hans temperament har haft ihjäl henne.

Han kanske är lugn i form av ledsen och uppgiven.
Han kan ju inte vara nöjd på lång sikt liksom, även om han för timmen gjorde precis det som föll honom in och hade ihjäl henne. OM det nu var så..

Hon är väldigt vacker kvinnan så det är liksom inte så svårt att gilla henne, rent ytligt osv..
Citera
2017-08-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Nej, någon har fotograferat när de två åker med ubåten efter att han angivit att hon klivit av, så hon var kvar efter att han sagt att hon gick av.
Exakt, två gånger har han ljugit. Detta och sen det där om att inget vatten kommit in när de kom för att rädda honom. Klart polisen har saker på honom som de inte går ut med (vad jag tror).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in