2017-08-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Hon är ca 20 år äldre än den försvunna.

Håller med. Kan utesluta henne.
Citera
2017-08-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Kolla hennes profilbild. Tjej i 30-årsåldern..Du tycker att Sabina ser ut att vara i 50-55 årsåldern då.

Men kolla in hennes facebook-historia närmare:
https://www.facebook.com/sabina.ringqvist/about?lst=550378968%3A543028373%3A1502483747&secti on=education&pnref=about

Hon gick alltså på gymnasiet (Malmö latinskola) "Class of 1980", hur rimmar gymnasiestudier för mer än 35 år sedan med att vara i 30-årsåldern nu?
Citera
2017-08-11, 22:39
Medlem
Han trodde nog inte att de skulle börja leta så fort efter henne och fick panik och sänkte ubåten med henne i eller så har han låst in henne levande och sänkt ubåten.

Hans lögn avslöjar ju sanningen, att han tagit livet av henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Tja jag vet ju inte men det är ju inga direkta social skills som behövs för att räkna ut konsekvensen av sina handlingar..

Nja, jag vet inte. Om man själv lever i avsaknad av socialt umgänge kanske man underskattar hur snabbt en "normal" person blir saknad.

Nu vet jag inte hur ubåtens ägare har det på det sociala planet, men ändå.

Hur som helst känns helst känns hela historien som om Anthony Horowitz har haft en riktigt dålig dag på jobbet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Kolla hennes profilbild. Tjej i 30-årsåldern..Du tycker att Sabina ser ut att vara i 50-55 årsåldern då.

Ja, och enligt hennes cv så läste hon gymnasiet sent 70-tal, till förskolelärare tidigt 80-tal och någon webjournalistik-utbildning tidigt 00-tal. Du är fake news.
Citera
Medlem
NiccoJs avatar
Hur sänker man en ubåt lite hastigt egentligen?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Isåfall skulle han ju sänkt båten när ingen såg, simmat i land och gett dåliga förklaringar på var den ligger så att vattnet fick göra jobbet på bevisen. Nu verkar han ju i princip markera för alla var den ligger. Vatten tar inte bort alla bevis SÅ snabbt. Jag vet inte om han kan tända fyr på den, för det hade väl folk sett och han hade väl varit brandsvedd och allt möjligt synligt. Isåfall har han eldat på natten och då han själv hoppat överbord, men även det syns (eldflammorna), och röken känns ju av.

Visst en kropp med ett märke i hjässan hjälper inte, det vet han väl. Men han vet ju också att i den värld vi lever i så behandlas man ju som skyldig om man gör som han gör, och man aldrig hittar nån kropp. Alla med IQ över 20 kan ju sätta ihop 1 och 1..

Behöver inte ta bort alla bevis. Bara så att det inte är stora mängder blod. Om de aldrig hittar kroppen och bara en liten mängd blod så blir det nästan omöjligt döma honom.

Vittnesutsagor pekar ganska tydligt på att han sänkte ubåten själv så fort han såg båtar nära, som han verkade spana efter. Och han kanske är så kåt på sin ubåt att han vill den ska bärgas, verkar ju valt ett grunt ställe.

Om han lägger korten på bordet är han skyldig hos ALLA och får ett något kortare straff. Om han gömmer kroppen och får bort bevisen är han skyldig i MÅNGAS ögon, men inget fängelse.

Han kan ju också säga "ni har ju hittat ubåten, var hon där? Nej, jag hade ju släppt av henne". Något färre tycker han är skyldig då
Citera
2017-08-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekky
Nu har jag ju bara läst de typ 350 senaste inläggen, men har inte sett följande teori nämnas bland dom.

Ung festsugen kvinna hoppar av en ubåt efter ett lyckat reportage, med en 5a tjack på fickan och avstängd telefon för att jobbig pojkvän inte ska hindra hennes planerade 72 timmars fest instängd i nån skum lägenhet med mystiska vänner. I de läget är väl inte nyhetsläsande prio ett heller.

Inte en helt osannolik teori, dock osannolikt att ubåten får för sig att sjunka i samband med en sådant senario.

Ganska osannolikt att det inte verkar finnas några vittnen till att det skett något avsläpp vid 22.30. Rätt mycket folk i rörelse vid 22.30 i Köpenhamn som borde sett ubåten komma farandes.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Jag läste att dykarna som varit ner ansåg att båten måste stabiliseras innan man kan penetrera. Jag har inte sett någon information om luckan är stängd eller öppen, eller om man ens försökt öppna luckan. Det får mig att tro att båten ligger på sidan, och att polisens dykare är oroliga för att bli kvar inne i båten om den rör på sig, så att luckan till exempel hamnar så den täcks av dybotten.

En ubåt är generellt rund, och så har man batterierna längst ner i kölen för att den inte skall bli rank (kantra lätt).

Polisens dykare är utbildade för att söka efter bevis, lik eller överlevande under vatten. Vrakpenetrering är något helt annat. Jag höll på med det ett tag på vrak från andra världskriget i Norge, och det krävs en väldig massa förberedelser och erfarenhet. Antagligen inget för polisens dykare.

Någon som vet vilket djup den ligger på, ungefär?

Att öppna luckan om skrovet är intakt och inte vattenfyllt är inte realistiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ja kanske, men detta lugn gör ju bara Polisen mer misstänksamma. Är han en mycket smart psykopat så spelar han ju en roll. Inte bara stänger av kanske..
Tror snarare Asperger, någon skrev att han hade svårt att läsa av andra, social kompetens och sen specialintressen.
Citera
2017-08-11, 22:41
Medlem
*livia L*ftlund?

O o
Citera
2017-08-11, 22:41
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Utgången rubrik: Den danska ubåten UC3 Nautilus saknas efter färd (2017-08-11).

Olyckor och katastrofer --> Försvunna personer
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in