Antar att du menar att vi ska diskutera det påstådda brottet. Det är trots allt inte klarlagt vad som har hänt.
Personligen kan jag tänka mig att det handlar om en lättkränkt "nationalist" som inte behandlats på ett annat sätt än vad som är brukligt när man inte följer polismans order.
Motgift känns inte som den mest pålitliga källan men trovärdigheten sänks i mitt tycke ytterligare när man talar om "arabpolis" och "ursprung från Mellanöstern", vilket man givetvis inte har en aning om.
Det finns "helsvenska" poliser som beter sig illa också. Korruption, nepotism (svågerpolitik), övervåld mm. Allt det här är ju saker som alla samhällen brottas med. Det finns poliser som är nazister och det finns poliser som är goda kristna mm. Bra poliser och dåliga poliser. Good cop/bad cop. Självklart finns det invandrarpoliser som låter sig provoceras och misshandlar. Det finns människor som vill ha poliser som sköter sig ännu värre än såhär även i nazisternas led. Ibland undrar man var alla goda människor är? Svaret är naturligtvis att goda människor finns överallt, annars hade det legat döda människor i stort antal överallt på gatorna.
Jag ser inte varför NU skulle ljuga om detta och har det hänt så hoppas jag det finns någon form av bevis så de skyldiga poliserna får kicken. Sånt här får inte förekomma inom svensk poliskår.
Förekommer varje vecka under den allsvenska säsongen.
Vem har inte varit med om detta? Urlöjligt att göra ett stort nummer av något som i stort sett varenda röding och fotbollsgrabb fått erfara ett flertal gånger.
Vem har inte varit med om detta? Urlöjligt att göra ett stort nummer av något som i stort sett varenda röding och fotbollsgrabb fått erfara ett flertal gånger.
Skillnaden ligger i motivet. Det är stötande och kränkande att det finns främlingar inom polisen som behandlar svenska nationalister lagvidrigt.
Nej, tycker det är kul att de tuffa fascisterna får "stryk" av de människor de ser som så underlägsna.
Har du någon som helst källa på att "de tuffa fascisterna" ser på främlingar som "underlägsna"? Nej det har du inte, du hittade just på det och du har inga belägg för epitetet fascister heller fast det bryr jag mig inte så mycket om. I din värld så är alla som är emot den förda invandringspolitiken barnaätande eldsprutande dödsknarksnazister.
Klart som fan man kan få stryk, alla kan få det. Särskilt av någon som har både kollegor, vapen, statsmakten och media med sig.
Det är känt sedan innan att man inom polisen kör ut personer i piketen och bankar på dom så det inte syns.
Däremot så handlar det vanligtvis om svenska poliser och inte som i startinlägget att det är arabpoliser som står för brutaliteten. Det som talar emot här är skador och sjukhus, så antingen har polisen blivit IQ befriade eller så ljuger man om händelsen. Men polisen vet hur och var dom ska slå, så jag vetefan.
Det spelar väl ingen som helst roll huruvida offret begått något brott innan händelsen eller ej?
Liknande saker har man ju hört hända vänsterdemonstranter genom åren så att polisen använder sådan taktik för att "sätta folk på plats" kan säkerligen hända.
Det som verkar lite klantigt är att de hade ett vittne med sig i bilen, antar att det rent teoretiskt kan göra att en åklagare faktiskt läser ärendet istället för att skicka det i papperskorgen direkt.
Ska man tro nationalteatern så sysslade polisen med sådant för att jävlas med knarkare på 70-talet
Då var det nån som greppa tag i mej
och släpa in mej i en bil
Dom var två som höll mej fast
tills vi äntligen tog rast
efter mer än en halvmil
Dom hade stannat ute i nån skog
dom skulle inte ta nån chans
Den förste teg, den andre teg,
den tredje fråga var mitt brass fanns
Ni får förlåta mej, sa jag och log
det måste va nått fel nånstans
Jag är med i IOGT; Han sa Oj det va väldans
Så drog han till och vräkte mej omkull
jag kunde inte komma loss
Och han röt som en orkan
Du din jävla narkoman
och gick på som en stenkross
BÄNGBÄNG - full rulle
jag blev slagen både gul och blå
BÄNGBÄNG - full rulle
vem kan det vara som beter sej så
Det var polisen
Polisen har befogenhet att avlägsna en person, eller grupper av personer från en plats och då är det väl mer regel än undantag att dessa personerna skeppas ut i skogen eller något industriområde, detta sker och har skett i många olika sammanhang, fotbollsmatcher är ett exempel, att banka på dom samtidigt hör väl dock inte till vanligheterna, om det påståendet nu stämmer.
Detta gjordes som jag förstått det ganska regelbundet ute i ett område som heter Backa i Göteborg när polisen kraftsamlade där för några år sedan, det hade varit stökigt en längre period, och såg dom ungdomar hänga på trottoaren så körde dom iväg dom och dumpade dom i skogen eller som sagt något industriområde och så fick dom ta sig hem bäst dom ville. Detta var i samband med Janne Josefssons UG program om området(som nu lugnat ner sig). Finns nog på Youtube eller SVT.
Berusade människor kan också omhändertas om dom gör sig skyldiga till förargelseväckande beteende(pissar på offentlig plats, är högljudd osv).
Egentligen finns det ingen ende på grejerna, stör dom sig på dig så kan du bli ivägkörd.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-12 kl. 03:49.