2017-08-11, 19:19
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det måste vara gotlandsresan som han var på helgen innan .

Han kom hem från Gotland dagen innan han skulle åka till Malmö
Citera
2017-08-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det måste vara gotlandsresan som han var på helgen innan .

Helgen som var 19-20 (fre-lör) var han på gotlandsresan, skulle tro de åkte hem sent 20/5 alt 21/5 på FM? Därefter resa till Falun.. 22/5 satte sig P på tåg mot Malmö..
Med andra ord kan han inte varit i Falun så länge
Senast redigerad av mot-alla-odds 2017-08-11 kl. 19:27.
Citera
2017-08-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Om han är död så blir han snart funnen av någon bonde med skördetröska. Jag vill inte tro det och jag tror inte det ..
jag tror han dragit från sina anhöriga som vill tvångsinta honom på psyk.
Om det var så hur skulle ni själva agera? Hoppa av och dra eller åka hem och bli tvångsintagen på psyk?
Jag hakar mig lite på att föräldrarna har sådan koll på P`s ekonomi, skötte de den? Drog mjölkkossan och de riskerar att tappa kontrollen? Vilket blir en ekonomisk förlust för dem.. bättre då att få honom psykotisk och intagen. "Världen story""

Den storyn är så himla värdelös så ingen skulle köpa den ,inte ens ta emot ett gratisexemplar .
Mycket bättre att få läsa om hur P.lyckades bli självständig och fixade sitt eget liv med hjälp utav sina goda talanger och lite jävlar anamma .
Att få civilkurage nog att välja vilken station man vill gå av på tex.

Menade inte att det du skrev Ohprost ,var något fel på ,inte på något sätt , utan att det är fel om inte P. får utvecklas åt det håll han själv vill ...e du med ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 20:06.
Citera
2017-08-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Helgen som var 19-20 (fre-lör) var han på gotlandsresan, skulle tro de åkte hem sent 20/5 alt 21/5 på FM? Därefter resa till Falun.. 22/5 satte sig P på tåg mot Malmö..
Med andra ord kan han inte varit i Falun så länge

Typ på resande fot hela tiden (kan bli krävande )först från Falun till Gotland ,sen "hem" till Falun från Gotland för att packa, (tror i så fall det var här någonstans när han gick av Gotlandsfärjan som han antagligen tyckte det var rent ut sagt onödigt att åka upp igen till Falun ,eftersom det bara var någon vecka kvar däruppe ,han kanske hade velat åkt raka vägen ifrån Gotlandsfärjan ner till Malmö ) ,och sen vidare hemåt mot Malmö , måste ha blivit några mil ....

och sen promenerat till Köping och till Eskilstuna ,vidare mot Göteborg och ...?

klart han blev både risig och trött..

man kan undra hur de där skolorna tänker ,de som har elever från hela landet ? Inser de inte att om deras skolresa infinner sig nära skolavslutningen så kommer ju många utav skolungdomarna råka ut för just det som P.Råkade ut för , att behöva resa fram och tillbaka över hela Sverige....tokigt...

...och vad hände sen ..jo han lämnade de saker han var tvungen att åka upp och hämta uppe i Falun ,de lämnade han ju i Hallsberg ,synd han inte sket i ryggan och resväskan på en gång när han klev av båten ...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 19:43.
Citera
2017-08-11, 19:48
Medlem
En del benämner Patrik som en "mjölkkossa" och insuinerar att föräldrarnas ekonomi delvis var mer eller mindre beroende av de stipendier Patrik fick. Men hur mycket pengar handlar det egentligen om? Har vi några pålitliga uppgifter?

Ett musikstipendium på 7000(?) kronor, eller hur?

Jag antar att han inte drog in några miljonbelopp på sitt trummande direkt.
Citera
2017-08-11, 19:50
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu måste vi hålla tungan rätt i munnen innan det blir fel

citat 1 Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Kvinnan som ringde polisen efter att tycks sig ha observerat Patrik; Polisen sa att de inte kunde/ville göra något eftersom att Patrik inte vill bli hittad.

Detta har vi redan rätt ut. Det var en sammanblandning av en ANNAN Patrik som också var försvunnen

citat 2 Ursprungligen postat av Pajosv
[b]Den 21 juli säger Jörgen Linfeldt: "Det kan vara möjligt att han tagit en paus från allting. Han vill hålla sig undan och vara i fred. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.

Pappan sa aldrig så utan enl. nedan

"Däremot kan det vara möjligt att han har tagit en paus ifrån allting. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.

Paus? (fråga från reporten, min anm.)

– Ja, att han vill hålla sig undan och vara i fred. Den bilden har dykt upp mer nu när jag var uppe i Hallsberg, och efteråt har jag funderat lite på när man ser han gå av tåget där. Jag tycker ju att han borde insett att han inte var i Mjölby, för han har ju åkt genom där förut, säger Jörgen till Nyheter24."

Okej!
En mindre gradskillnad på uttalandet. Men "poängen" är i stort sett detsamma.
Citera
2017-08-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Han kom hem från Gotland dagen innan han skulle åka till Malmö

ja du ser ,jobbigt värre ,att på ett dygn packa och ge sig vidare efter en hel vecka ute på e ö ...pust !

Det slog mig nu ,kan det vara allt resande som gjorde att han gick händelserna i förväg och längtan efter att typ RESA FÄRDIGT , gjorde att han ville tro att han redan var framme i Mjölby ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 19:53.
Citera
2017-08-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
En del benämner Patrik som en "mjölkkossa" och insuinerar att föräldrarnas ekonomi delvis var mer eller mindre beroende av de stipendier Patrik fick. Men hur mycket pengar handlar det egentligen om? Har vi några pålitliga uppgifter?

Ett musikstipendium på 7000(?) kronor, eller hur?

Jag antar att han inte drog in några miljonbelopp på sitt trummande direkt.

Hade jag varit P. , så hade jag antingen tagit mig en resa för pengarna ner till Italien ,eller annars köpt mig finaste trummsetet någonsin (om det nu går att göra det för 7000 ?)

inte använt pengarna till att betala matkuponger inne på Psyk. Nope ...inte en chans ...

Tror man som ung blir lite splittrad inombords om man på en utbildning finner goda vänner som är lik en själv i tänket ,då blir det man haft i sitt föregående liv inte lika betydelsefullt ,utan man blir som sagt splittrad i valet och kvalet om vad eller vilka man skall satsa på ,i sitt resterande liv ,inte alls lätt ,särskilt inte om man har en fin relation med sin bror etc.

Separationsångest kan man ju få när man skiljs från sina vänner ....eller hur ..
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 20:04.
Citera
2017-08-11, 20:06
Medlem
När är nästa sök ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 20:08.
Citera
2017-08-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Menade inte att det du skrev Ohprost ,var något fel på ,inte på något sätt , utan att det är fel om inte P. får utvecklas åt det håll han själv vill ...e du med ?

Men vad är det som säger att han inte får göra det?

Känns som många här utgår från att föräldrarna är rena svinen på både det ena o andra sättet.. Varför?
Citera
2017-08-11, 20:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
ja du ser ,jobbigt värre ,att på ett dygn packa och ge sig vidare efter en hel vecka ute på e ö ...pust !

Det slog mig nu ,kan det vara allt resande som gjorde att han gick händelserna i förväg och längtan efter att typ RESA FÄRDIGT , gjorde att han ville tro att han redan var framme i Mjölby ?

Flänga fram och tillbaka kan vara väldigt ansträngande, speciellt om man är överarbetad redan innan, stackars Patrik

Ja, attans onödigt att mitt i all stress åka till Falun för att hämta 2 väskor som sedan dumpas i Hallsberg
Citera
2017-08-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Känns som många här utgår från att föräldrarna är rena svinen på både det ena o andra sättet.. Varför?

Jag tror att det beror både på att föräldrarna mer eller mindre målat ut Patrik som ett mentalt handikappat barn samt deras retorik i HP-gruppen på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in