2017-08-11, 18:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Precis!
Man skulle göra allt o lite till.

Hade jag misstänkt eller att det fanns en möjlighet att mitt barn försvunnit frivilligt. Hade jag gått ut i media överallt. Sagt att det är okej att vara för sig själv om man vill det men vädjat om att han/hon bara skulle meddela polisen att allt är bra eller om hen nu behöver något. Jag hade respekterat ett vuxet barns beslut hur ont det än gör. Annars är nog risken att man driver barnet ännu längre bort.
Försöka få mitt barn att förstå att jag inte kommer att söka utan vänta på den dagen hen vill ta kontakt.

Alltså exakt vad man säger är ju lite svårt när jag inte är i denna situation.

Om jag misstänkte att något brott begåtts hade jag nog gått ut med hittelön till den/de som kan lämna tips som leder till att finna......

Sedan hade jag nog rannsakat mitt och pappans föräldraskap och ev sökt hjälp
Citera
2017-08-11, 18:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja men jag tänkte om de kollade upp det när de upptäckte att han hade försvunnit. Jag borde inte spekulera men kanske har någon hämtat upp Patrik och de har låtit väskorna vara kvar för att vilseleda alla? Jag läste nämligen idag en nära anhörig fb post några dagar innan Patrik försvann som gör att jag tänkte på detta men det var nog ett dåligt sammanträffande.

Det var det jag svarade på!
Polisen kunde ju inte veta OM något av alla däckavtryck tillhörde ett fordon, som eventuellt fört bort Patrik!
Någon måste ju ha uppmärksammat polisen på, att ett fordon setts där och en yngling med Patriks utseende hade setts plockas upp och åkt med fordonet!
I annat fall funnes det ju ingen anledning, att leta däckspår, som har med Patriks försvinnande, att göra!
Citera
2017-08-11, 18:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Eller så ägnar sig pappan åt önsketänkade, vilket är mycket mänskligt att göra i hans situation eftersom alternativet är betydligt värre.

I en del andra trådar har anhöriga till försvunna personer varit sakliga och rationella i sina uttalanden. Det har inte varit bra, enligt trådarna. Det har tytt på något skumt. Antingen att de vet något om försvinnandet eller att de inte bryr sig om sin anhöriga.

I detta fall har föräldrarna agerat irrationellt och känslosamt. Det är visst inte heller bra.

Är det inte troligt att hur du än agerar, kommer det vara ett gäng i tråden som kommer tycka att det är något skumt eller fel som de anhöriga gör.
De som spekulerar " tar över tråden" mer eller mindre genom att de stödjer varandra och därigenom stärker de tron att de är inne på rätt spår.
Andra i tråden som inte stödjer teorin försvinner eller är mer eller mindre tysta. Några få protesterar.

Om Patriks föräldrar hade hållit låg profil, kanske några i tråden hade börjat tycka att föräldrarna är skumma för att de inte startar en facebookgrupp för att hitta Patrik.
Citera
2017-08-11, 18:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Han kanske inte behövde gömma sig utan bara fråga om han fick åka med. Ingen skulle ha reagerat på honom. Ja givetvis chauffören men han vet säkert inte att denna grabb är saknad och att man letar efter honom. Kanske fick han åka med dit denne åkte. Inte helt otänkbart enligt mig och skulle kunna förklara varför han bara försvann (om han nu gjort det).
Om jag ska spåna vidare så kanske han tog en tradare till ev. Köping = ev obs.. gick runt där = obs gick tillbaka och följde med en ny tradare till Eskilstuna = nya obs etc.. jag vet inte men inte otänkbart då chaufförerna gärna låter folk åka med.

Intill Uffes lada ser det ut som om det är ett industriområde. Vet du vad det heter eller vilka företag som ligger där
Citera
2017-08-11, 18:31
Medlem
Pajosvs avatar
Vad talar emot att Patrik inte är i livet eller att något annat tråkigt har hänt honom? Det som hittills framkommit i tråden är i stort sett bara spekulationer.

Vad talar för att han är vid liv och och god vigör men självmant håller sig undan?

2017-08-01:
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Konstigt att någon annan ändrar profilen ,eller vad det nu heter, på hans Facebook. Om det inte är han själv 🤔 Är väl inte det som jag skulle fundera över om min son eller kompis var försvunnen. Förstår om man vill ta bort möjliga tokprivata saker när alla snokar runt men är ändå konstigt..... ja som mycket i detta tyvärr. 😔
2017-08-01:
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är inte våra spekulationer. Det kommer ifrån sekten, att inställningar ändrats på P:s Facebook!
2017-08-09:
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Flera har sett Patrik, några är SÄKRA att de har sett honom, flera i Eskilstuna
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Kvinnan som ringde polisen efter att tycks sig ha observerat Patrik; Polisen sa att de inte kunde/ville göra något eftersom att Patrik inte vill bli hittad.
2017-08-11:
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
[b]Den 21 juli säger Jörgen Linfeldt: "Det kan vara möjligt att han tagit en paus från allting. Han vill hålla sig undan och vara i fred. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.
Citera
2017-08-11, 18:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det inte troligt att hur du än agerar, kommer det vara ett gäng i tråden som kommer tycka att det är något skumt eller fel som de anhöriga gör.
De som spekulerar " tar över tråden" mer eller mindre genom att de stödjer varandra och därigenom stärker de tron att de är inne på rätt spår.
Andra i tråden som inte stödjer teorin försvinner eller är mer eller mindre tysta. Några få protesterar.

Om Patriks föräldrar hade hållit låg profil, kanske några i tråden hade börjat tycka att föräldrarna är skumma för att de inte startar en facebookgrupp för att hitta Patrik.

Inte ett dugg konstigt att anhörig kallar försvinnandet för världens story och det första hen hoppas på är att det kommer många på söket i Hallsberg för att söka efter P som antagligen har fått en psykos. Fullkomligt normalt att åka till Göteborg för att leta men väntar i veckor på att ta sig till Hallsberg för att utgå ifrån där väskorna hittades.

Hoppas att man inte glömde att kolla Ettans spårvagn när man ändå var o krokarna.

Pup!
Citera
2017-08-11, 18:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vad talar emot att Patrik inte är i livet eller att något annat tråkigt har hänt honom? Det som hittills framkommit i tråden är i stort sett bara spekulationer.

Vad talar för att han är vid liv och och god vigör men självmant håller sig undan?

2017-08-01:

2017-08-01:

2017-08-09:

2017-08-11:

Nu kryper det fram, citat;

Citat:
Den 21 juli säger Jörgen Linfeldt: "Det kan vara möjligt att han tagit en paus från allting. Han vill hålla sig undan och vara i fred. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.

Var befann sig P helgen innan, vad hände då som gör att han mår dåligt även nästa helg och måndagen när han reser hem?

Varför väntar han en vecka med att resa hem till Malmö?
Citera
2017-08-11, 19:04
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu kryper det fram, citat;

Var befann sig P helgen innan, vad hände då som gör att han mår dåligt även nästa helg och måndagen när han reser hem?

Varför väntar han en vecka med att resa hem till Malmö?

Det måste vara gotlandsresan som han var på helgen innan .
Citera
2017-08-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förstår dig.
Möjligen kan man gå fram och säga att "nu vet jag inte om jag blandar ihop dig med någon annan, men är du möjligen Patrik?"
Det skulle ju kunna vara vilken Patrik som helst, t ex din sons kompis eller en grannes son.

Men innerst inne kanske du också tänkte att det inte var Patrik?

hmm,om vi säger så här : Om det nu var Patrik ,så såg han väldigt okej ut , och utifrån vad alla har skrivit så ska han se trött ut , och vimsig och förvirrad osv. och denna kille trots likheten såg stabil ut och trygg i sig själv ,lugn och sansad ,så det enda som skulle ha gjort honom nervös skulle ha varit jag med mina mystiska frågor
Citera
2017-08-11, 19:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

2017-08-01:

2017-08-01:

2017-08-09:citat 1 Ursprungligen postat av ReclaimYourMind Kvinnan som ringde polisen efter att tycks sig ha

2017-08-11:

Nu måste vi hålla tungan rätt i munnen innan det blir fel

citat 1 Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Kvinnan som ringde polisen efter att tycks sig ha observerat Patrik; Polisen sa att de inte kunde/ville göra något eftersom att Patrik inte vill bli hittad.

Detta har vi redan rätt ut. Det var en sammanblandning av en ANNAN Patrik som också var försvunnen

citat 2 Ursprungligen postat av Pajosv
[b]Den 21 juli säger Jörgen Linfeldt: "Det kan vara möjligt att han tagit en paus från allting. Han vill hålla sig undan och vara i fred. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.

Pappan sa aldrig så utan enl. nedan

"Däremot kan det vara möjligt att han har tagit en paus ifrån allting. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen.

Paus? (fråga från reporten, min anm.)

– Ja, att han vill hålla sig undan och vara i fred. Den bilden har dykt upp mer nu när jag var uppe i Hallsberg, och efteråt har jag funderat lite på när man ser han gå av tåget där. Jag tycker ju att han borde insett att han inte var i Mjölby, för han har ju åkt genom där förut, säger Jörgen till Nyheter24."
Citera
2017-08-11, 19:17
Medlem
Om han är död så blir han snart funnen av någon bonde med skördetröska. Jag vill inte tro det och jag tror inte det ..
jag tror han dragit från sina anhöriga som vill tvångsinta honom på psyk.
Om det var så hur skulle ni själva agera? Hoppa av och dra eller åka hem och bli tvångsintagen på psyk?
Jag hakar mig lite på att föräldrarna har sådan koll på P`s ekonomi, skötte de den? Drog mjölkkossan och de riskerar att tappa kontrollen? Vilket blir en ekonomisk förlust för dem.. bättre då att få honom psykotisk och intagen. "Världen story""
Citera
2017-08-11, 19:18
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Ja, tyvärr är din teori den mest troliga. Han har bestämt sig på tåget efter samtalet att han inte vill leva längre. Säkert har han haft tankarna om att ta sitt liv länge och till slut har han bestämt sig. Tror att han satte sig på tåget med andra tankar men ändrar sig sedan. Det optimala hade säkert varit att begå självmord i Falun, men då hade han inte bestämt sig än. Att åka hem till föräldrarna och ta livet av sig där är ingen bra idé. Risken att de lyckas hindra honom är stor och kanske vill han skona dem från att hitta hans döda kropp.

Statistiskt sett så är det troligaste att Patrik är vid liv. 7 000 personer anmäls årligen som försvunna i Sverige. Ut av dessa 7 000 personer är det "bara" 300 som aldrig återfinns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in