2017-08-11, 18:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Sånt kan det ju vara.

He he, jag tror fler än journalister skulle anmälas som försvunna i så fall.

Det finns ingen sluss på den ubåten.

HUR vet du det?
Citera
2017-08-11, 18:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schampoflaskan
Hamnen dom sågs lämna, är det samma ställe han säger sig ha droppat av henne två timmar senare?

Jag gissar på att han har tagits in för ingen vittnen såg ubåten komma tillbaka, eller kanske polisen gick igenom kameror från hamnen utan att ha sett ubåten. Fast det sistnämda låter kanske lite väl snabbt mellan tiden han kom i land och gav sin historia tills han blev intagen för dråp?
Det ser ut att vara samma ställe ja. Vet inte om det är exakt hamnplats men bra nära i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns alltid en sluss på en ubåt, så att de ombordvarande ska kunna göra en fri uppstigning i händelse av olycka. Självklart kan man även trycka ut något genom den slussen under vattnet.
Nej, inte på de flesta miniubåtar och inte på den här, glöm sluss.
Citera
2017-08-11, 18:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
HUR vet du det?
Jag har sett filmer och bilder. De flesta miniubåtar har ingen sluss för det tar för mycket plats.

Jag var faktiskt spekulant på en miniubåt för sådär 15 år sedan. Plats för två och kunde dyka 200 m. Ingen sluss på den heller.
Citera
2017-08-11, 18:48
Medlem
Citat:
Fast om de var ute på öppet hav, så är det osannolikt att kroppen hittas ändå. Den äts upp av måsar och fiskar och skelettet sjunker snabbt till botten.

Får sträcka rätt mycket på begreppen om du ska kalla Öresund öppet hav, men visst det är väldigt strömt så kroppen kan färdas långt och försvinna på det sättet
Citera
2017-08-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Ska han dumpa henne effektivt från ubåten måste han också ha saker ombord för att sänka liket/se till att det inte dyker upp plötsligt. Tänker sånt som rep, pressenning, stenblock, osv. Eller vad fan man nu använder för att sänka ett lik i havet.

Känns orimligt att ha mycket sånt ombord på en ubåt om dödandet inte var planerat i förväg (osannolikt att det varit planerat). Så skulle inte förvåna mig om hennes lik faktiskt finns i ubåten.

Det finns rätt mycket folk som bara försvunnit i Öresund genom årens lopp. Hoppat från färjorna mellan Helsingborg/Helsingör och aldrig hittats igen.

Finns en del här som försvunnit i just Öresund
https://www.hd.se/2008-01-07/listan-over-forsvunna-personer
Citera
2017-08-11, 18:51
Medlem
En synpunkt som borde stärka teorin om att han inte släppt av henne på Refshaleøen.
Här finns inga fasta bostäder, ingen bussförbindelse. Om hon velat avsluta det marina äventyret är det väl rimligt att begära landstigning tvärs över hamnen vid Den Lille Havefrue. 200 m till en busshållplats och hyfsat med folk i rörelse.[/u][/u]
Citera
2017-08-11, 18:53
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Men kan Maja sluta säga "det var låg havsnivå just där", havsnivån är lika överallt i Öresund(nåja), djupet däremot. Och det sitter sällan exploderande batterier I motorn, batterierna driver motorn.
Citera
2017-08-11, 18:54
Avslutad
Att spåra mobilen är väl inte så svårt, borde visa var kvinnan befann sig sist.
Citera
2017-08-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg

och vad får dig att tro att Köpenhamnspolisen inte redan har gjort det?
Citera
2017-08-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg

Kanske inte är så bra teckning mitt ute i havet ,/under vatten ,men vad vet jag.
Citera
2017-08-11, 18:56
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpit
En synpunkt som borde stärka teorin om att han inte släppt av henne på Refshaleøen.
Här finns inga fasta bostäder, ingen bussförbindelse. Om hon velat avsluta det marina äventyret är det väl rimligt att begära landstigning tvärs över hamnen vid Den Lille Havefrue. 200 m till en busshållplats och hyfsat med folk i rörelse.[/u][/u]
Det får mig just att tänka på om hon tog sig till hamnen med egen bil. Det är ju då naturligt att släppa av henna där man startade men står bilen kvar så är det ju extra skumt, då skulle hon blivit attackerad väldigt snabbt i hamnen, gått från sin bil eller så blev hon inte avsläppt där.
Citera
2017-08-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Nu ska vi bara få in Saga Norén, länskrim Malmö också, så är saken klar.
Helt klart filmmaterial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in