2017-08-11, 18:40
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Om han slagit ihjäl henne ombord borde han ju rimligen dumpat liket i havet och sänkt ubåten för att sabba brottsplatsen.

Däremot finns det kanske en chans att han gömt undan liket i något hålrum i ubåten, och tänker dra en "herregud, var hon ombord på båten? Hon måste smygt ombord och gömt sig och sedan dött när den sjönk!"

Hoppas han är korkad nog för det senare alternativet.

I min stillhet funderade också jag på ett sådant scenario, OM det skulle visa sig att kroppen finns ombord.

"Hon måste ha smugit sig ombord igen i hamnen, då jag med ryggen mot tornet var fullt fokuserad på att inspektera problemet med ballasttanken. Sedan måste hon ha gått in i kojen utan att jag såg henne", skulle väl vara ett troligt försvar då.

Allt spekulationer förstås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon

Vem vet, PM kanske är en seriedräpare, han kanske har tagit ut massor med kvinnor som försvunnit men den här gången var det en journalist.

Det där var nästan lite skrämmande tanke :O
Citera
Medlem
Signalement på kvinnan:

Citat:
Hon ska vara 160 centimeter lång, i 30-årsåldern, omkring 55-60 kilo med rödblont hår, orange blus med långa ärmar och en vit blomstrig nederdel.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ändå lite osmidigt dumpa en kropp i vattnet från en ubåt?
Det är ju inte så att du kan öppna den under vattnet precis, utan du måste ju upp till ytan,åsså upp med kroppen åsså dumpa,ändå lite osmidigt och tidskrävande,risk någon kan se osv,nu är det väl inte så mycket mitt i natten men det lär väl ändå va en del fiskebåtar och så?
För att få upp en kropp genom den lilla luckan kan man inte knuffa nerifrån utan man måste upp själv först och sedan lyfta upp kroppen med rep. Skulle ju synas rätt bra om någon var i närheten i dagsljus men på natten går det väl.

Men men, det är fortfarande inte uteslutet att hon råkat ut för något i hamnen efter att ha klivit av och sjunkningen är en händelse för sig. Otroligt kanske men inte omöjligt.

Bäst vore förstås om hon bara lallade runt och inte visste att folk söker henne men hoppet för det är väl tyvärr minimalt.
Citera
2017-08-11, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Eller ramlat i i han seglade vidare, läs dök ned igen. Alltså, vilken härva, ubåt i nöd, saknad kvinna o en konstig typ proffesor som slagit slint på..ja jävlar..

Jag kommer av någon anledning att tänka på något Tintin-äventyr...
Citera
2017-08-11, 18:41
Medlem
Schampoflaskans avatar
Hamnen dom sågs lämna, är det samma ställe han säger sig ha droppat av henne två timmar senare?

Jag gissar på att han har tagits in för ingen vittnen såg ubåten komma tillbaka, eller kanske polisen gick igenom kameror från hamnen utan att ha sett ubåten. Fast det sistnämda låter kanske lite väl snabbt mellan tiden han kom i land och gav sin historia tills han blev intagen för dråp?
Citera
2017-08-11, 18:42
Medlem
verklighetens bron!
Citera
2017-08-11, 18:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
För att få upp en kropp genom den lilla luckan kan man inte knuffa nerifrån utan man måste upp själv först och sedan lyfta upp kroppen med rep. Skulle ju synas rätt bra om någon var i närheten i dagsljus men på natten går det väl.

Men men, det är fortfarande inte uteslutet att hon råkat ut för något i hamnen efter att ha klivit av och sjunkningen är en händelse för sig. Otroligt kanske men inte omöjligt.

Bäst vore förstås om hon bara lallade runt och inte visste att folk söker henne men hoppet för det är väl tyvärr minimalt.

Det finns alltid en sluss på en ubåt, så att de ombordvarande ska kunna göra en fri uppstigning i händelse av olycka. Självklart kan man även trycka ut något genom den slussen under vattnet.
Citera
2017-08-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ändå lite osmidigt dumpa en kropp i vattnet från en ubåt?
Det är ju inte så att du kan öppna den under vattnet precis, utan du måste ju upp till ytan,åsså upp med kroppen åsså dumpa,ändå lite osmidigt och tidskrävande,risk någon kan se osv,nu är det väl inte så mycket mitt i natten men det lär väl ändå va en del fiskebåtar och så?
Ska han dumpa henne effektivt från ubåten måste han också ha saker ombord för att sänka liket/se till att det inte dyker upp plötsligt. Tänker sånt som rep, pressenning, stenblock, osv. Eller vad fan man nu använder för att sänka ett lik i havet.

Känns orimligt att ha mycket sånt ombord på en ubåt om dödandet inte var planerat i förväg (osannolikt att det varit planerat). Så skulle inte förvåna mig om hennes lik faktiskt finns i ubåten.
Citera
2017-08-11, 18:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Blod på kläderna? Klösmärken?

Jag tycker också det låter underligt att han är dråpmisstänkt om dom inte har något specifikt att gå på.
Sånt kan det ju vara.

Citat:
Lägga henne i tornet och dyka, det vore det enklaste. Men han har nog kunskap att dumpa en kropp bättre än så.

Vem vet, PM kanske är en seriedräpare, han kanske har tagit ut massor med kvinnor som försvunnit men den här gången var det en journalist.
He he, jag tror fler än journalister skulle anmälas som försvunna i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det måste ju vara så att han dödade henne och slängde ut henne genom slussen, för att syret med större sannolikhet skulle räcka tills han blev räddad. Rimligaste förklaringen. Eller?
Det finns ingen sluss på den ubåten.
Citera
2017-08-11, 18:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Ska han dumpa henne effektivt från ubåten måste han också ha saker ombord för att sänka liket/se till att det inte dyker upp plötsligt. Tänker sånt som rep, pressenning, stenblock, osv. Eller vad fan man nu använder för att sänka ett lik i havet.

Känns orimligt att ha mycket sånt ombord på en ubåt om dödandet inte var planerat i förväg (osannolikt att det varit planerat). Så skulle inte förvåna mig om hennes lik faktiskt finns i ubåten.

Fast om de var ute på öppet hav, så är det osannolikt att kroppen hittas ändå. Den äts upp av måsar och fiskar och skelettet sjunker snabbt till botten.
Citera
2017-08-11, 18:45
Medlem
(FB) Den danska ubåten UC3 Nautilus saknas efter färd (2017-08-11j
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här