2017-08-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Haha vilken konspirationsteori… Nej, jag tror faktiskt inte att det är så mycket mer än det ser ut att vara.
Borg har fått ett alkoholpsykbryt och gjort bort sig långt utöver det vanliga. Han hade kunnat fällas för sexuellt ofredande, men gästerna tycker att han skadat sig själv tillräckligt och vill inte vittna mot honom.
Transportstyrelsen har inget med det här att göra.

Jag har samma uppfattning som dig. Beträffande högt uppsatta personer och bedragare, avslöjas de alltid på eget grepp. Ingen skulle ens komma på tanken att ingå i en konspiration mot Anders Borg. De såg ju fram emot att träffa denna viktiga och lyckade person.

Indignation och skvaller förekommer i alla samhällsklasser. Anders Borg var på fel plats vid fel tillfälle denna gång när han fick en blackout. För på den positionen han befinner sig, är toleransen från omgivningen för kränkande tillmälen mot kvinnor och penisbärsärk noll.

Jag tror att gästerna inte vill bli inblandade. Om de anmäler blir det rättegång där de själva riskerar att bli befläckade. Att ens ha befattning med denna sak kan inte leda till annat än elände.
Citera
2017-08-11, 17:33
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har samma uppfattning som dig. Beträffande högt uppsatta personer och bedragare, avslöjas de alltid på eget grepp. Ingen skulle ens komma på tanken att ingå i en konspiration mot Anders Borg. De såg ju fram emot att träffa denna viktiga och lyckade person.

Indignation och skvaller förekommer i alla samhällsklasser. Anders Borg var på fel plats vid fel tillfälle denna gång när han fick en blackout. För på den positionen han befinner sig, är toleransen från omgivningen för kränkande tillmälen mot kvinnor och penisbärsärk noll.

Jag tror att gästerna inte vill bli inblandade. Om de anmäler blir det rättegång där de själva riskerar att bli befläckade. Att ens ha befattning med denna sak kan inte leda till annat än elände.

Han har ju straffats nog, det kan jag också tycka. Men sen tror jag inte att de övre samhällsklasserna gärna vill dras in i en juridisk härva. Ja, det anses befläckande för allas rykte på något sätt.
Men jag tror att det är sant, att bl.a Kinnevik bedömt det som sant för att man har pratat med personer som var där. Eller för att han gjort tokigheter tidigare, att hans alkoholproblem redan är kända.
Penisbärsärk inte ska viftas undan bara för att det är en "höjdare" som gör sig skyldig till det… Samtidigt kan man väl ha lite förståelse för den mänskliga tragedin, trots att det handlar om en maktmänniska. Det har ju kostat honom en del, även om han undgår att bli dömd.
Citera
2017-08-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Känner du någon som, i mer eller mindre upprört tillstånd, skulle kunna kalla någon annan idiot?

Ja, faktiskt!

Jag tycker att Anders Borg är en idiot, och jag tycker Dominika och alla som har haft med honom att göra, har skäl att kalla honom det. Men det är nu.

Under en fest ute bland folk uppför man sig som folk och är trevlig. Eftersom man tackat ja till en inbjudan. Då blir man inte arg och tar till kraftord.

Visste du inte det?
Senast redigerad av Vresrosen 2017-08-11 kl. 17:41.
Citera
2017-08-11, 17:51
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Tack, där satt den.

Jag personligen känner ingen som skulle komma på tanken att kalla en kvinna för hora. Ingen kvinna som jag vet om, skulle acceptera att bli kallad för hora. Helvetet skulle braka lös.

Samma här, har aldrig någonsin hör någon i min bekantskapskrets eller släkt kalla någon kvinna för hora.
Asfulla killar på stan som gastat åt någon kanske, och en gång för länge sedan genom väggen av min fulla bedragna granne "din jävla horjävel" till sin gråtande flickvän.

Om någon jobbat med könsförsäljning har vi sagt "Glädjeflicka" även om det har varit långt till känslan av glädje i sammanhanget, uttrycket "hora" är så sunkig-blatte och så förnedrande.

Men nu sa kanske inte Borg hora, utan bara slampa och det är inte riktigt samma sak.

Han var nog bara full, less och har spårat ur totalt vad gäller "vett och etikett".

Att Kinnevik ville bli av med honom, från att han hade varit guldkalven som stod på tur att bli VD, har nog att göra med att han gick till City Group, det sågs på med förvånade ögon, som att bli föreståndare på Coop men handla på Ica, ett lite oövertänkt beslut av Borg, borde han ha förstått tycker man.

Här ett tecknat Anders Borg skämt från Svenska D Bladet " Jag vet hur man håller hårt i kulorna jag har varit finansminister":
https://www.svd.se/metadata/sv/api/metadata/graphic/f4e8fde2473d925aa76eb3cdad1a7304.jpg
Citera
2017-08-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Han har ju straffats nog, det kan jag också tycka. Men sen tror jag inte att de övre samhällsklasserna gärna vill dras in i en juridisk härva. Ja, det anses befläckande för allas rykte på något sätt.
Men jag tror att det är sant, att bl.a Kinnevik bedömt det som sant för att man har pratat med personer som var där. Eller för att han gjort tokigheter tidigare, att hans alkoholproblem redan är kända.
Penisbärsärk inte ska viftas undan bara för att det är en "höjdare" som gör sig skyldig till det… Samtidigt kan man väl ha lite förståelse för den mänskliga tragedin, trots att det handlar om en maktmänniska. Det har ju kostat honom en del, även om han undgår att bli dömd.

Det finns olika uppfattningar, om hur detta ska sluta om man noterat att det framförts olika åsikter i kvällstidningarna.

1. Anne Ramberg, efterfrågar "bevis" innan man ger sig på en maktmänniska och en höjdare som Anders Borg.

2. Elisabeth Massi-Fritz vill se åtal då hon ser allvarligt på saken. Hon menar väl att värdparet och de personer som var på festen är trovärdiga vittnen

3. Polisen lägger ner utredningen. Med resultat av att allmänheten får nöja sig med att Anders Borg löper gatlopp.

Jag undrar verkligen vad som är det juridiska läget enligt den rättsordning vi alla skall förhålla oss till, då det verkar råda kaos i konungariket Sverige om vad som utreds och vad som går till åtal.
Citera
2017-08-11, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Det här är förmodligen mycket större än AB snedfylla. Mycket pekar på att han är utsatt för en komplott. Syftet är ännu oklart, men personer med försvars uppdrag är inblandade och det har tagit mycket intresse från TS skandalen. Är socialdemokraterna eller försvarsrelaterade intressen inblandade i denna soppan??
Utsatt för en komplott????

För att det skulle vara frågan om någon komplott där han lurats i alkohol eller substanser som gett snedfyllan så måste han ju ha en historia av just sånt här beteende -- hur skulle annars intrigmakarna kunna räkna med att Borg skulle vifta med snoppen, tafsa män i skrevet och kränka kvinnor med ord som hora och slampa????

Berätta gärna hur du tänker...
Citera
2017-08-11, 19:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det finns olika uppfattningar, om hur detta ska sluta om man noterat att det framförts olika åsikter i kvällstidningarna.

1. Anne Ramberg, efterfrågar "bevis" innan man ger sig på en maktmänniska och en höjdare som Anders Borg.

2. Elisabeth Massi-Fritz vill se åtal då hon ser allvarligt på saken. Hon menar väl att värdparet och de personer som var på festen är trovärdiga vittnen

3. Polisen lägger ner utredningen. Med resultat av att allmänheten får nöja sig med att Anders Borg löper gatlopp.

Jag undrar verkligen vad som är det juridiska läget enligt den rättsordning vi alla skall förhålla oss till, då det verkar råda kaos i konungariket Sverige om vad som utreds och vad som går till åtal.
Nej, det råder ingen som helst kaos i det fallet. Finns inga vittnen och inga målsägande så kan man inte driva sexuellt ofredande/förolämpning och olaga hot vidare till åtal.

DET är så svensk lagstiftning fungerar.
Citera
2017-08-11, 19:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Knappast. Den här typen av operationer där målpersonen får en spetsad drink eller något annat otrevligt eller giftigt i glaset eller tekoppen är inte alls ovanliga och utförs som regel av krafter/specialavdelningar i det egna landet.

Borg behövde dock inte avlägsnas från jordelivet, utan endast för gott avföras från den politiska scenen.

Ytterligare frågor dyker upp som följd av det inträffade:
Vem/vilka tjänar/förlorar på Borgs fall?
Vilken önskad/oönskad händelseutveckling följer av detta?
Vilka blir de långsiktiga konsekvenserna av detta?
Hur kunde den som "spetsade drinken" förutse att Borg skulle bete sig som ett svin och vifta med snoppen, tafsa män i skrevet och verbalt kränka kvinnor med ord som hora och slampa, OM INTE Borg har en tidigare historia av sådant beteende?

Ditt försök att försvara honom framställer honom inte i bättre dager direkt.
Citera
2017-08-11, 19:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur kunde den som "spetsade drinken" förutse att Borg skulle bete sig som ett svin och vifta med snoppen, tafsa män i skrevet och verbalt kränka kvinnor med ord som hora och slampa, OM INTE Borg har en tidigare historia av sådant beteende?

En spetsad drink med tokpulver har naturligtvis inget bestämt manus. Det kan hända precis vilka galenskaper som helst.
Citera
2017-08-11, 19:49
Medlem
Citat:
Utsatt för en komplott????

För att det skulle vara frågan om någon komplott där han lurats i alkohol eller substanser som gett snedfyllan så måste han ju ha en historia av just sånt här beteende -- hur skulle annars intrigmakarna kunna räkna med att Borg skulle vifta med snoppen, tafsa män i skrevet och kränka kvinnor med ord som hora och slampa????

Berätta gärna hur du tänker...

Det är inte bevisat vad du påstår. Vi vet dock att den lilla koleriska juden och ubåts Wieslander hatar AB och båda har bevisligen dåligt omdöme, det vet vi...
Citera
2017-08-11, 19:49
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

Det behövs ju inte. Allt som behövs är att få Borg så packad att han inte kommer ihåg vad han har gjort. Sedan kan man starta alla möjliga typer av rykten i och med att han inte vet vad han har gjort och kan försvara sig fullt ut.

Nu tror jag dock inte det var så det gick till. Jag tror att Borg som många kommer förr drack för mycket och spårade ur på festen. Han var dock inte beredd på att någon skulle skvallra. Han var van med det gentlemens agreement som brukar gälla på de urflippade jaktfesterna med inhyrda horor som han brukade vara på varje höst. "What happens at the party stays at the party".
Citera
2017-08-11, 20:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det behövs ju inte. Allt som behövs är att få Borg så packad att han inte kommer ihåg vad han har gjort. Sedan kan man starta alla möjliga typer av rykten i och med att han inte vet vad han har gjort och kan försvara sig fullt ut.
Nej, det är en horribel story att 58 personer skulle ingå en sådan pakt och ingen läcka ....

Citat:
Nu tror jag dock inte det var så det gick till. Jag tror att Borg som många kommer förr drack för mycket och spårade ur på festen. Han var dock inte beredd på att någon skulle skvallra. Han var van med det gentlemens agreement som brukar gälla på de urflippade jaktfesterna med inhyrda horor som han brukade vara på varje höst. "What happens at the party stays at the party".
Det tror jag också -- och jag tror därför inte heller att detta var första gången han spårade ur. Däremot att denna gång gav han sig på fel personer och blir därför "persona non grata", alternativt att några helt enkelt tröttnat på hans beteende och därför valde att läcka.
Senast redigerad av micro113 2017-08-11 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in