Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Tack, där satt den.
Jag personligen känner ingen som skulle komma på tanken att kalla en kvinna för hora. Ingen kvinna som jag vet om, skulle acceptera att bli kallad för hora. Helvetet skulle braka lös.
Samma här, har aldrig någonsin hör någon i min bekantskapskrets eller släkt kalla någon kvinna för hora.
Asfulla killar på stan som gastat åt någon kanske, och en gång för länge sedan genom väggen av min fulla bedragna granne "din jävla horjävel" till sin gråtande flickvän.
Om någon jobbat med könsförsäljning har vi sagt "Glädjeflicka" även om det har varit långt till känslan av glädje i sammanhanget, uttrycket "hora" är så sunkig-blatte och så förnedrande.
Men nu sa kanske inte Borg hora, utan bara slampa och det är inte riktigt samma sak.
Han var nog bara full, less och har spårat ur totalt vad gäller "vett och etikett".
Att Kinnevik ville bli av med honom, från att han hade varit guldkalven som stod på tur att bli VD, har nog att göra med att han gick till City Group, det sågs på med förvånade ögon, som att bli föreståndare på Coop men handla på Ica, ett lite oövertänkt beslut av Borg, borde han ha förstått tycker man.
Här ett tecknat Anders Borg skämt från Svenska D Bladet " Jag vet hur man håller hårt i kulorna jag har varit finansminister":
https://www.svd.se/metadata/sv/api/metadata/graphic/f4e8fde2473d925aa76eb3cdad1a7304.jpg