2017-08-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Herregud! Sen KM blev misstänkt att vara pilot har mängder av inlägg skrivits av karaktären att flytta bort fokus från honom, ser ni inte det?

Det där nicket lobotomerad (eller vad h*n nu hette) kan väl precisera exakt var brunnen finns om han nu ändå sagt vilken korsning det var? Vad är det för hot h*n fått? Lätt att bevisa om man fått hot via Flashbacks pm-låda! Att H'n fått hot tror jag inte en spänn på!

Det där nicket lippson säger initialer... ( Jesus giv mig styrka!!!)

Det fattas bara ett nyregistrerat nick som hävdar bestämt att det är utomjordingar som kommit i ett UFO och tagit H.

Tillbaks till verkligheten: Kände KM BW? Kopplingen dom emellan skulle kunna vart H eftersom de båda kände henne.

Båda verkar vara Brynäs-fans. Kan väl hända att de kan känna varandra i den egenskapen. Vet inte hur stor denna krets var 1992. Eller hur de kände varandra.
Citera
2017-08-11, 17:11
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fast det är ju andra vittnen som också sett en liten vit bil med "avhugget" parti komma körande i hög hastighet. Om det finns flera vittnesuppgifter som styrker varandra så ökar trovärdigheten. Så krasst kan man väl säga att brovittnet är det enda vittnet som sett HA gå med pilot och är således inte styrkt av något annat vittne.
Sant!
Citera
2017-08-11, 17:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Båda verkar vara Brynäs-fans. Kan väl hända att de kan känna varandra i den egenskapen. Vet inte hur stor denna krets var 1992. Eller hur de kände varandra.

Jag är kass på det här med fotboll så jag vet inte alls hur en sån kompislista skulle kunnat sett ut. Men visst finns möjligheten att en koppling skulle kunna finnas om de höll på samma lag!
Citera
2017-08-11, 17:28
Medlem
Citat:
Herregud! Sen KM blev misstänkt att vara pilot har mängder av inlägg skrivits av karaktären att flytta bort fokus från honom, ser ni inte det?

Det där nicket lobotomerad (eller vad h*n nu hette) kan väl precisera exakt var brunnen finns om han nu ändå sagt vilken korsning det var? Vad är det för hot h*n fått? Lätt att bevisa om man fått hot via Flashbacks pm-låda! Att H'n fått hot tror jag inte en spänn på!

Det där nicket lippson säger initialer... ( Jesus giv mig styrka!!!)

Det fattas bara ett nyregistrerat nick som hävdar bestämt att det är utomjordingar som kommit i ett UFO och tagit H.

Tillbaks till verkligheten: Kände KM BW? Kopplingen dom emellan skulle kunna vart H eftersom de båda kände henne.

Citat:
Jag tror att lobotomists syfte är att flytta bort fokus från KM, så därför hittar lobotomist på en "trovärdig" rövarhistoria. Men problem uppstår när folk i tråden ber honom precisera exakt var brunnen finns i korsningen eftersom där inte finns några kvarlevor. Av den anledningen skyndar sig då lobotomist att hoppa av tråden då frågorna blir rejält obekväma och skyller detta på att h*n blivit hotad!

Stort Teaterskådespel!
Det är vad du tror ja, men du vet inte eller hur? Har ni blivit paranoida en del av er här? Visst kan man undra varför det dyker upp än det ena än det andra just nu men allt som skrivs som inte handlar om KM måste inte vara för att avleda. Hur gärna ni än vill så kan ni inte styra andra människors fria rätt att tänka själva och på annat än det ni tycker är relevant. Varför i höge farao kan man inte få ha och uttrycka olika tankar och olika möjliga eller omöjliga scenarier samtidigt? Och vad ska vi säga om KM som leder någon vart? Många av oss har inget att säga om honom för vi vet inte och ni som säger att ni vet kommer inte med något nytt. Bara ihopsnickrade historier med KM som huvudperson är vad som bjuds och alltid lurar det väl någon nytillkommen att tro att det är sanningen.
Citera
2017-08-11, 17:28
Medlem
jotobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det finns många anledningar till att läsa dom 10 första sidorna igen...
"Olssonslada" har rätt!
Det ska ha varit i Såtenäs/Tun-trakten.
Å andra sidan så har väl aldrig något medium haft rätt mer än när dom håvat in gaget.

Det konstiga med detta är att KM jobbade i Såtenäs på den tiden enligt info jag har fått.kan ej bekräfta att detta stämmer men källan är trovärdig.
Citera
2017-08-11, 17:32
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Du menar inte PU då? Aka Återvändsgränd4.

Vad tror du om detta?
Pilot och H blir upplockade av två personer i bil (vill ej skriva initialer, ni vet vilka jag menar ändå) direkt efter bron och brovittnet sett dom. Därav de nu är fyra personer totalt, de stannar på ekuddenvägen och ställer bilen där intill kanten sen följer de med H in i skogsdungen allihop (eftersom de är intresserade av henne allihopa) sen ballar det ur på okänt sätt och H mister livet. Så hämtar ngn av dom bilen och kör runt för det är kortaste/snabbaste vägen att hämta kroppen på.
Citera
2017-08-11, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tror att lobotomists syfte är att flytta bort fokus från KM, så därför hittar lobotomist på en "trovärdig" rövarhistoria. Men problem uppstår när folk i tråden ber honom precisera exakt var brunnen finns i korsningen eftersom där inte finns några kvarlevor. Av den anledningen skyndar sig då lobotomist att hoppa av tråden då frågorna blir rejält obekväma och skyller detta på att h*n blivit hotad!

Stort Teaterskådespel!
kan det vara men du kan inte tvärsäkert säga att det är så...
Citera
2017-08-11, 17:36
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
kan det vara men du kan inte tvärsäkert säga att det är så...

I min bok så kan jag säga det.
Citera
2017-08-11, 17:36
Medlem
Citat:

Stort Teaterskådespel!
Jag kan bara hålla med. Jag litar på att freija har fått bekräftat att KM är pilot och att det var han som var inne på förhör nyligen! OM pilot skulle vara oskyldig, varför har då denne inte gett sig till känna under alla år!!?? 1998 hittar utredarna detta tips och förhör pilot.. varför har han inte berättat själv att han i så fall gick med Helena över bron??? Märkligt.. tänker att man kanske har något att dölja om man inte berättar sanningen? KM borde väl vilja att detta klaras upp med tanke på att de kände varandra och att Helena var vän med hans flickvän??! Så länge KM inte kan förklara sig är han för MIG iallafall GM.
Citera
2017-08-11, 17:42
Medlem
Citat:
Vad tror du om detta?
Pilot och H blir upplockade av två personer i bil (vill ej skriva initialer, ni vet vilka jag menar ändå) direkt efter bron och brovittnet sett dom. Därav de nu är fyra personer totalt, de stannar på ekuddenvägen och ställer bilen där intill kanten sen följer de med H in i skogsdungen allihop (eftersom de är intresserade av henne allihopa) sen ballar det ur på okänt sätt och H mister livet. Så hämtar ngn av dom bilen och kör runt för det är kortaste/snabbaste vägen att hämta kroppen på.
Att 3 kan hålla detta tyst i 25 är svårt.2 som har olikartad anledning och känner likvärdig skuld av olika anledningar är mer troligt.En gm och en som egentligen inte ville bli inblandad? Vem av er var det?
Citera
2017-08-11, 17:46
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag kan bara hålla med. Jag litar på att freija har fått bekräftat att KM är pilot och att det var han som var inne på förhör nyligen! OM pilot skulle vara oskyldig, varför har då denne inte gett sig till känna under alla år!!?? 1998 hittar utredarna detta tips och förhör pilot.. varför har han inte berättat själv att han i så fall gick med Helena över bron??? Märkligt.. tänker att man kanske har något att dölja om man inte berättar sanningen? KM borde väl vilja att detta klaras upp med tanke på att de kände varandra och att Helena var vän med hans flickvän??! Så länge KM inte kan förklara sig är han för MIG iallafall GM.

Man får räkna på slumpen och då att pilot så som det beskrivits i tråden med sjukskrivning och sånt skulle ändå vart oskyldig samt att några tonårsgrabbar skulle gömt kroppen (efter buspåkörning) samt att de hållt käft i alla dessa år, nja, den slumpen är nog lika stor som att du vinner tusen miljoner på lotteri imorgon.

Så därför tror jag KM är skyldig! Men kan ju förstås inte bevisa det.l
Citera
2017-08-11, 17:59
Medlem
Det som talar emot lobotomist att det skulle varit en påkörningsolycka är väl att sådana olyckor slutar med smitning inte att man lastar in kroppen och för bort och gömmer den. Har det ens hänt någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in