2017-08-11, 16:42
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capoti
Tveklöst är han inblandad....man läsa i hans minspel att han är fullt medveten om att det är helt jävla kört...hjärnan går på högvarv..
Givetvis sänkte han båten själv....osannolikt att båten skulle sjunka på 30 sekunder så fort helikoptern upptäckt den..
Jag tänker precis likadant. Var ju en himla tur för honom att helikoptern och den civila båten som räddade honom dök upp precis när ubåten höll på att sjunka (vilket enligt hans egen uppgift gick på 30 sekunder).

Från Danmarks Radio.
"- Peter sagde, at han var eneste mand i ubåden, da den sank, siger Christer Haven, der er presserådgiver ved Værnsfælles Forsvarskommando."
"Ubåden har været eftersøgt, siden kæresten til journalisten slog alarm til Forsvaret klokken 02.30 i nat, fordi ubåden ikke var kommet tilbage til kajpladsen. Hverken Peter Madsen eller journalisten havde givet lyd fra sig, og der blev sat en stor eftersøgning i gang."
Citera
2017-08-11, 16:42
Medlem
bringeroflights avatar
Har inte Danmark något fartyg liknande Belos som kan plocka upp ubåten? Annars borde Sverige kunna hjälpa till, inte så långt från Karlskrona och skulle kunna bli en verklighetsbaserad övning.
Citera
2017-08-11, 16:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett vittne har åtminstone sett båten, vid 19.30 i Köpenhamns hamn:

http://ekstrabladet.dk/112/her-ses-ubaaden-i-aftes-er-det-den-forsvundne-kvinde/6775314

Här är en video där jag tycker det ser ut som två personer. denna ska vara frå igår kväll om jag tolkar danskan rätt...
https://twitter.com/jhultquist01/status/895930803045232640
Citera
2017-08-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ett vittne har åtminstone sett båten, vid 19.30 i Köpenhamns hamn:

http://ekstrabladet.dk/112/her-ses-ubaaden-i-aftes-er-det-den-forsvundne-kvinde/6775314

Enligt journalistens partner skulle de bege sig ut 20:30, så det bör vara innan avfärden.
Citera
2017-08-11, 16:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Här är en video där jag tycker det ser ut som två personer. denna ska vara frå igår kväll om jag tolkar danskan rätt...
https://twitter.com/jhultquist01/status/895930803045232640

Jo syns som två personer. Om detta är den lämnar och inte återkommer så lär filmen bli "smoking gun" för att döma uppfinnaren.

Borde finnas fler sådana filmer och vittnen för övrigt. Det är ju rätt uppseendeväckande med en ubåt och något folk då observerar.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-08-11 kl. 16:52.
Citera
2017-08-11, 16:51
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Annars borde Sverige kunna hjälpa till, inte så långt från Karlskrona och skulle kunna bli en verklighetsbaserad övning.
Tror du Svenskarna skulle klara av att finna en ubåt?

Känns lite långsökt ni som hävdar att det kan vara ett planerat mord, bygga en ubåt för x antal miljoner bara för att åka ut och sänka den i öresund med en kropp.
Citera
2017-08-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Jag tänker precis likadant. Var ju en himla tur för honom att helikoptern och den civila båten som räddade honom dök upp precis när ubåten höll på att sjunka (vilket enligt hans egen uppgift gick på 30 sekunder).

Från Danmarks Radio.
"- Peter sagde, at han var eneste mand i ubåden, da den sank, siger Christer Haven, der er presserådgiver ved Værnsfælles Forsvarskommando."
"Ubåden har været eftersøgt, siden kæresten til journalisten slog alarm til Forsvaret klokken 02.30 i nat, fordi ubåden ikke var kommet tilbage til kajpladsen. Hverken Peter Madsen eller journalisten havde givet lyd fra sig, og der blev sat en stor eftersøgning i gang."
exakt. I nuläget talar väl det mesta för hans skuld. Spännande se vad kommande dagar ger.
Citera
2017-08-11, 16:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback

Känns lite långsökt ni som hävdar att det kan vara ett planerat mord, bygga en ubåt för x antal miljoner bara för att åka ut och sänka den i öresund med en kropp.

Ingen hävdar att båten byggdes för att sänka den med en kropp. (Om hon mördades så tror jag överhuvudtaget inte att hon finns på båten.)
Citera
2017-08-11, 16:56
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youarewhoiam
Enligt journalistens partner skulle de bege sig ut 20:30, så det bör vara innan avfärden.

Det framgår inte helt, men väntade maken på land och förväntade att turen skulle ta ca 2 timmar? Han kanske inte väntade vid kajen hela tiden utan besökte nån pub och kom tillbaks vid 22-tiden eller så och hon ännu inte kommit och väntade i flera timmar innan han larmade vid 2-tiden på natten? Han kan väl i teorin ha missat när hon gick i land?
Citera
2017-08-11, 16:57
Medlem
Är väl snabbt gjort att kolla hur hennes mobil och kontokort rört sig senaste dygnet.
Citera
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ingen hävdar att båten byggdes för att sänka den med en kropp. (Om hon mördades så tror jag överhuvudtaget inte att hon finns på båten.)
Meh, tror nog det mest sannolika är att kaptenen släppt av henne och hon råkat illa ut på väg genom Nørrebro.
Citera
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback

Har någon faktiskt spekulerat i planerat mord?

Däremot känns väl upplägget, på ett allmänt plan, "kaxig, excentrisk uppfinnare får i enrum visa upp sin skapelse för teknikintresserad och imponerad journalist" inte som den sämsta grogrund för (ensidiga) förväntningar som eskalerar och går överstyr.

Disclaimer: Detta sagt utan att jag förstås vet nåt om vad som faktiskt hänt här, utan det är ett konstaterande om sannolikheten/osannolikheten för att dylika händelsutvecklingar alls skulle äga rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in