2017-08-11, 16:23
Medlem
Jag betraktar alla de här s k barnen som ankarbarn för sina familjer och för ett kaoz vi inte ska behöva hantera.

Det är viktigt att regeringen inte ger efter utan repatrierar de som ska UT - och det är många.
Citera
2017-08-11, 16:29
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Naivitet har blivit en svensk folksjukdom. Den värsta och mest förödande sedan digerdöden!

När pk-iterna tvingas ändra sina uppfattningar, äta upp sina ord eller ta tillbaka sina handlingar, då har man varit "naiv". Ett fint ord för okunnighet som signalerar att den "naive" är en fin människa vars fina värdegrund kommit på skam.

Det ordet och ordet "utmaning" är ord som numera får mig att må fysiskt illa..
Citera
2017-08-11, 16:35
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Du kan inte jämföra våldtäkt med detta. Däremot kan man jämföra det med att Sverige skulle utvisa judiska flyktingar under andra världskriget eftersom att de uppehöll sig här illegalt.
Okej. Det är alltså på den nivån du vill att vi lägger den här diskussionen. 2017. Jag kan gärna diskutera därnere med dig men då får du vara lite rimligare än så här.

Du har nu likställt de bedragande afghanska pojkarna med judar under andra världskriget. Jag skulle vilja att du utvecklar denna fantastiska analogi. Vad finns det för likheter mellan Afghanistan och Nazi-Tyskland?
Senast redigerad av crillecrille 2017-08-11 kl. 16:38.
Citera
2017-08-11, 16:43
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Medellivslängden i Afghanistan är 60 år och 45% av befolkningen är under 15 år.

Dessa 'ungdomar' som är 20-40 år och som har så lätt att bara hoppa in i svenska gymnasieklasser är ju Afghanistans framtid, om nu alla dessa är här vilka är då kvar i Afghanistan och stökar? Ungar under 15 och gubbar mellan 50 och 60 eller?

Batikkärringarna skryter ju om hur modiga dom är, i mina ögon är det ett gäng fega djävla desertörer som skiter i sina yngre syskon. *Mitt liv ligger i dina händer" står det på den skäggige mannens skylt, i helvete heller. Du har ett eget ansvar för ditt liv, du har ett eget ansvar för dina småsyskon, inte jag!

Åkt tillbaka och ställ era byäldstar mot väggen, utkräv dom på ansvar inte mig, jag blir så djävla arg så jag kokar fanimig över.

/Provokatör

Om afgahnistan befinner sig i krig och är osäkert behöver dessa unga män åka dit och gå med i arme'n för att bekämpa terroristerna.

När England/USA/Polen/etc gick med i 2a världskriget, inte åkte deras unga män till madagaskar för att söka asyl.

Varför ska dessa unga män fly sitt land och åka över hela jorden för att ta sig hit?

Finns bara ett svar: pengar!
Citera
2017-08-11, 16:45
Medlem
Härligt att komma hit illegalt, få avslag upp till tre gånger och börja med utpressning mot Sverige. Och politikerna håller dom i handen, alltså fyfan vad jag spyr på detta landet.
Citera
2017-08-11, 16:51
Medlem
Det är verkligen nu man inser hur jävla sjukt Sverige som land blivit.
Citera
2017-08-11, 16:54
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Det är verkligen nu man inser hur jävla sjukt Sverige som land blivit.

Kan vi ens kalla det Sverige längre är frågan?
Citera
2017-08-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du har nu likställt de bedragande afghanska pojkarna med judar under andra världskriget. Jag skulle vilja att du utvecklar denna fantastiska analogi. Vad finns det för likheter mellan Afghanistan och Nazi-Tyskland?

Sverige skulle erbjuda flyende nazister skydd och asyl efter att krigslyckan vände 1942, och särskilt efter att hela Tyskland drabbats av krig 1944.

Klart att vi skulle ställa upp då som nu, aktiva nazister flydde för sina liv, bomber föll över dom, allas lika värde gäller alla !
Senast redigerad av Afghan-frisyr 2017-08-11 kl. 16:58.
Citera
2017-08-11, 16:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Härligt att komma hit illegalt, få avslag upp till tre gånger och börja med utpressning mot Sverige. Och politikerna håller dom i handen, alltså fyfan vad jag spyr på detta landet.

Haha jo och folk springer dit med gratis kebabpizza, kläder och annat.

Men sådana här saker behövs väl att svensken ska vakna. De ger sig alltså inte. Det normala förfarandet här är att polisen helt sonika lyfter in dom i en polisbuss kollar om de ska utvisas om så har man på ett bräde många som kan köra till Arlanda och skicka ut. Det är ju alla tiders att dessa finns på en och samma plats. Desto längre dom sitter där desto mer krav kommer det komma på att polisen faktiskt gör sitt jobb. Dessa personer har alltså fått TRE chanser och Sverige har inte FRI invandring då måste de ut.
Citera
2017-08-11, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför just Ribbenvik? Varför inte infrastrukturminister Tomas Eneroth? Han kan tala med sin kollega i Afghanistan om hur man förbättrar säkerheten i trafiken, så att fler överlever varje år:

Jag förstår att trafiken är hemsk i Afghanistan. Man ska det räcka som asylskäl?

Annars kan man fråga sig hur folk vågar åka på semester till Brasilien när det är nästan dubbelt så farligt som Afghanistan?

Citat:
A total of 3,498 civilians killed in Afghanistan 2016
http://www.aljazeera.com/news/2017/02/afghan-civilian-casualties-2016-170206062807210.html

Citat:
The killing spree edged down by 1.2% in 2015, but that still led to 58,383 violent crimes, equal to 160 homicides per day in Brazil,
https://www.forbes.com/sites/kenrapoza/2016/10/28/as-crime-wave-hits-brazil-daily-death-toll-tops-syria/#5a813d3b1b7f

Afghanistan population: 34 000 000. ( 3 500 / 34 000 000 = 0.00010294117 )

Brazil population: 207 000 000. ( 58 383 / 207 000 000 = 0.0002821256 )
Citera
2017-08-11, 16:59
Medlem
Hörde av en säker källa att dom här barnen säljer heroin och har inga andra mål än att begå kriminella handlingar. När fan ska den här djävla regeringen vakna? Nu förväntar jag mig att hela Södermalm blir ett enda stort slagfält och att varenda afghangosse tar sig dit och visar upp vilka slags individer dom är. Fula som fan hela bunten inklusive deras älskarinnor/mammor från Fi och den övriga vänstern. Lite intressant att just Södermalm och resten av Stockholm röstat fram dom rödgröna och Fi som styr staden. Jag hoppas det blir riktig djävla kalabalik och att dom står för den själva och att dom äldre horkärringarna avslöjar vad dom håller på med. Ju fler afghanhanar på Södermalm, desto bättre nu.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-08-11 kl. 17:03.
Citera
2017-08-11, 17:01
Medlem
Varför kan inte privatpersoner ta hand om dessa barn och kostnaderna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in