Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Medellivslängden i Afghanistan är 60 år och 45% av befolkningen är under 15 år.
Dessa 'ungdomar' som är 20-40 år och som har så lätt att bara hoppa in i svenska gymnasieklasser är ju Afghanistans framtid, om nu alla dessa är här vilka är då kvar i Afghanistan och stökar? Ungar under 15 och gubbar mellan 50 och 60 eller?
Batikkärringarna skryter ju om hur modiga dom är, i mina ögon är det ett gäng fega djävla desertörer som skiter i sina yngre syskon. *Mitt liv ligger i dina händer" står det på den skäggige mannens skylt, i helvete heller. Du har ett eget ansvar för ditt liv, du har ett eget ansvar för dina småsyskon, inte jag!
Åkt tillbaka och ställ era byäldstar mot väggen, utkräv dom på ansvar inte mig, jag blir så djävla arg så jag kokar fanimig över.
/Provokatör
Om afgahnistan befinner sig i krig och är osäkert behöver dessa unga män åka dit och gå med i arme'n för att bekämpa terroristerna.
När England/USA/Polen/etc gick med i 2a världskriget, inte åkte deras unga män till madagaskar för att söka asyl.
Varför ska dessa unga män fly sitt land och åka över hela jorden för att ta sig hit?
Finns bara ett svar: pengar!