Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Han borde ha förstånd nog att veta att kroppen kommer att hittas om den är i ubåten och då är han i en värld av skit om han har ljugit om att hon sattes iland först.
Ärligt talat framstår ju inte PM som den mest rationella och balanserade personen. Snarare en excentriker, som gör lite vad som faller honom in. Så nog tror jag att han kan ljuga om det, men kanske mer sannolikt är nog då att hon ligger i havet (men inte i båten). Dumpad någonstans. Tror risken är stor att vi aldrig kommer få veta, och försvinnandet kommer då gå till historien.
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Jag behöver inte ha någon teori om var hon är för att avfärda långsökta spekulationer.
Behöver och behöver, om du avfärdar en spekulation som långsökt är det rimligt att du åtminstone lägger fram några möjligheter som är mer sannolika.
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Ja, inte jättekonstigt.
Det är faktiskt inte så jättevanligt att personer försvinner huxflux. Skulle säga att i åtminstone 95 fall av 100 så har man rätt bra koll på vad som hänt.
- Är det en dement som försvinner från ett boende, så är det väldigt sannolikt att personen gått bort sig i skogen, eller i ett vattendrag.
- Är det en kille i 20-årsåldern som försvinner på väg hem från krogen så är det väldigt sannolikt att han fallit i vattnet.
- Är det en grovt kriminell person som försvunnit så är det väldigt sannolikt att försvinnandet har koppling till hans livsstil.
- Är det en deprimerad person så är det väldigt sannolikt att denne tagit livet av sig.
Inget tyder på något av ovan nämnda scenarior. Kan hon råkat ut för brott? I så fall är det rimligt att ta en titt på den som senast såg henne vid livet. Finns det något i personen hos den som senast såg henne vid liv, som är anmärkningsvärt? I det här fallet tycker jag att det gör det - omständigheten att u-båten sjönk ett halvt dygn efter han uppger att han sist såg henne.