Citat:
Exakt samma sak som jag tänkte. Det är så det brukar gå till. Jag skulle dessutom inte bli förvånad om någon av dessa poliser har anmält den misshandlade redan, för våld- och hot mot tjänsteman, bara som en extra säkerhetsåtgärd. Den eventuella anmälan kan dock mycket väl gå till domstol. Jag har själv suttit i en liknande sits för många år sedan, även fast det inte hade någonting med politik att göra. Jag blev misshandlad av en polis "på väg till tjänst" varpå jag anmälde honom. Han gjorde en motanmälan om våld- och hot mot tjänsteman, vilket var 100% rena lögner ifrån hans sida. Min anmälan lades ned tre dagar senare. Hans anmälan gick upp i tingsrätten någon månad senare. Lyckligtvis så hade jag en bra advokat, och han kommenterade efteråt att det var den snabbaste domen som han varit med om i sin 40 år långa yrkeskarriär. Det tog exakt tre minuter för tingsrätten att komma fram till att det var uppenbart att polismannen ljög, och att jag talade sanning. Då är det "konstigt" att åklagaren som lade ner min anmälan såg det på ett precis motsatt sätt.
Det är alltså ingen hemlighet att många poliser och en stor del av hela rättsväsendet är korrupt. Särskilt de åklagare som arbetar med "polismål".
Till sist vill jag tipsa högeraktivisterna om en lite mer trallvänlig sång att sjunga vid nästa, liknande aktion. "Mohammed, Abdulla - go away!" var väl helt okej, men efter ett någon minut så kändes den aningen monoton.
Så nästa gång kan ni sjunga; "Åk hem, ni passar bättre där!" med melodin ifrån Petshop boys "Go west". Man kan garanterat komma på flera varianter med just denna melodi, och eftersom det är en melodi som de flesta svenskar känner till så kanske även de kan tänka; "Ja, det där lät ju ganska fint, på flera sätt och vis."
Avslutningsvis så vill jag säga att de svenskar som attackerade svenskarna under denna aktion borde straffas på något vis. Flickan som hade en blå ryggsäck, som hon dessutom såg ut att ha kastat mot svenskarna vid något tillfälle kan jag ta på mig att ge lite smisk.
Senast redigerad av Doodi 2017-08-11 kl. 04:58.
Senast redigerad av Doodi 2017-08-11 kl. 04:58.