2017-08-11, 04:43
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RhynoX
Fallet kommer läggas ned direkt - fanns förmodligen en anledningen till att åka ut i skogen och bruka deras monopol på våld.
Exakt samma sak som jag tänkte. Det är så det brukar gå till. Jag skulle dessutom inte bli förvånad om någon av dessa poliser har anmält den misshandlade redan, för våld- och hot mot tjänsteman, bara som en extra säkerhetsåtgärd. Den eventuella anmälan kan dock mycket väl gå till domstol.

Jag har själv suttit i en liknande sits för många år sedan, även fast det inte hade någonting med politik att göra. Jag blev misshandlad av en polis "på väg till tjänst" varpå jag anmälde honom. Han gjorde en motanmälan om våld- och hot mot tjänsteman, vilket var 100% rena lögner ifrån hans sida. Min anmälan lades ned tre dagar senare. Hans anmälan gick upp i tingsrätten någon månad senare. Lyckligtvis så hade jag en bra advokat, och han kommenterade efteråt att det var den snabbaste domen som han varit med om i sin 40 år långa yrkeskarriär. Det tog exakt tre minuter för tingsrätten att komma fram till att det var uppenbart att polismannen ljög, och att jag talade sanning. Då är det "konstigt" att åklagaren som lade ner min anmälan såg det på ett precis motsatt sätt.

Det är alltså ingen hemlighet att många poliser och en stor del av hela rättsväsendet är korrupt. Särskilt de åklagare som arbetar med "polismål".

Till sist vill jag tipsa högeraktivisterna om en lite mer trallvänlig sång att sjunga vid nästa, liknande aktion. "Mohammed, Abdulla - go away!" var väl helt okej, men efter ett någon minut så kändes den aningen monoton.
Så nästa gång kan ni sjunga; "Åk hem, ni passar bättre där!" med melodin ifrån Petshop boys "Go west". Man kan garanterat komma på flera varianter med just denna melodi, och eftersom det är en melodi som de flesta svenskar känner till så kanske även de kan tänka; "Ja, det där lät ju ganska fint, på flera sätt och vis."

Avslutningsvis så vill jag säga att de svenskar som attackerade svenskarna under denna aktion borde straffas på något vis. Flickan som hade en blå ryggsäck, som hon dessutom såg ut att ha kastat mot svenskarna vid något tillfälle kan jag ta på mig att ge lite smisk.
Senast redigerad av Doodi 2017-08-11 kl. 04:58.
Citera
2017-08-11, 05:38
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det spelar väl ingen som helst roll huruvida offret begått något brott innan händelsen eller ej?
Liknande saker har man ju hört hända vänsterdemonstranter genom åren så att polisen använder sådan taktik för att "sätta folk på plats" kan säkerligen hända.
Det som verkar lite klantigt är att de hade ett vittne med sig i bilen, antar att det rent teoretiskt kan göra att en åklagare faktiskt läser ärendet istället för att skicka det i papperskorgen direkt.

Ska man tro nationalteatern så sysslade polisen med sådant för att jävlas med knarkare på 70-talet

Baseballigan gjorde det i alla fall på åttiotalet. Så till den milda grad att en och annan knarkare dog
Citera
2017-08-11, 08:12
Medlem
Skrämmande läsning faktiskt... Man kan ju bara hoppas att polisen lärt sig något av dessa fall...
Satsa på någon vars hela familj är kriminell, man häpnar.
Citera
2017-08-11, 08:17
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Problemet är att svennepoliserna kommer vara skadad genom en livstid utan en etnisk identitet men med en stark identitet som polis. Därför kommer de att stå på dom utländska poliserna sida eftersom dom är poliser och tro att dom också tänker likadant och sätter kårandan framför allt, medan dom utländska har en stark etnisk identitet där kårandan kommer i andra hand.

Precis. Poliser som, så att säga, tillvaratar sina etniska intressen, blir det till att vänja sig vid. (Utom de svenska poliserna då).
Citera
2017-08-11, 10:31
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProxyPaige
Helt rätt i det här fallet, det var en person som behövde lära sig veta hut. Känner polisen så pass bra att jag vet att de inte gruppmisshandlar någon oprovocerat. Kan ju också ha varit pga tidigare synder.
Men suck... Jag blir provocerade av vänsterpack och idioter generellt, det ger mig dock inte rätt att misshandla dem.

Citat:
Dessa poliser är hjältar enligt mig och killen som blev misshandlad kan fundera lite på vad de ville att han ska förstå.
Men suck... Är det inte uppenbart? Han ska förstå att han är ogillad pga sitt engagemang i NU.

Idiot.
Citera
2017-08-11, 10:59
Medlem
ProxyPaiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Men suck... Jag blir provocerade av vänsterpack och idioter generellt, det ger mig dock inte rätt att misshandla dem.

Men suck... Är det inte uppenbart? Han ska förstå att han är ogillad pga sitt engagemang i NU.

Idiot.
Det är inte frågan om politiska åsikter, man kan anta att polisen i det här fallet hade som uppgift att övervaka en större folksamling för att garantera säkerheten,

kommer det då en person som käftar emot och inte gör som polisen säger då riskerar denne person oskyldiga människors säkerhet jag har svårt att förstå varför du och andra sympatiserar med det.

Hade polisen agerat annorlunda så hade kanske nazisten inte förstått budskapet utan fortsatt störa polisen med risk att situationen eskalerar. Idiot.
Citera
2017-08-11, 11:09
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Det är inte frågan om politiska åsikter, man kan anta att polisen i det här fallet hade som uppgift att övervaka en större folksamling för att garantera säkerheten,

kommer det då en person som käftar emot och inte gör som polisen säger då riskerar denne person oskyldiga människors säkerhet jag har svårt att förstå varför du och andra sympatiserar med det.

Hade polisen agerat annorlunda så hade kanske nazisten inte förstått budskapet utan fortsatt störa polisen med risk att situationen eskalerar. Idiot.
Du tycker alltså det är OK för poliser att själva agera åklagare, domare och bödel?

Och nej jag sympatiserar inte med våldsverkare, vare sig det handlar om nationella eller poliser.
Senast redigerad av angstfish 2017-08-11 kl. 11:11.
Citera
2017-08-11, 11:43
Medlem
0.999...s avatar
Citat:

Är du fullständigt efterbliven? Det vi ser är en sakta förvandling till hur det går till i u-länder och aningslösa idioter som du hejar på det. Man häpnar.
Citera
2017-08-11, 11:46
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Motdemonstrationen var inte fredlig. Nordisk Ungdom utövade fysiskt våld både mot Polis och flykting demonstranterna.

Således är de enda misstänkta medlemmar i Nordisk Ungdom (Mordisk Ungdom). Har vi namn på dessa GM?
Vad tjänar du på att blåljuga?
Bevis på att de skulle ha använt våld saknar du naturligtvis.
Citera
2017-08-11, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Dessa exempel låter precis som vanliga aktiviteter från NU:s sida. Vad jag är ute efter är vad dessa aktiviteter åstadkommit? För att en aktivitet ska anses vara lyckad ska den väl ge någon slags åtgärd som innebär en förbättring för det man agerar mot?

Well, vi sitter här och diskuterar deras aktioner. Skapar opinion. NU är en aktivistorganisation som enkom sysslar med att skapa opinion genom sina aktioner.
Citera
2017-08-11, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Löjligt. NU som tror att dom är stora starka vikingar får alltså spö av en arabpolis ute i skogen. Jag tror faktiskt inte ett dugg på det. Man kan inte lita på nazister då de ljuger och överdriver om det mesta. De framstår som rena barnungar när de håller på att gnäller om övervåld hela tiden. Polismannen tog väl bara tag i armen på en av dom och det tålde inte veklingen.

Kanske inte så svårt att få stryk av polis när de är två mot en samtidigt som man är handfängslad? Antar du bara sliter handklovarna i stycken och karatesparkar ner dem båda?
Citera
2017-08-11, 11:56
Medlem
Opportunitiess avatar
Får ungefär samma känsla av detta som när fotbollshuliganer gör upp på avlägsna industriområden etc: "aja där kan idioterna få hålla på".

En nasse som får smaka på sin egen medicin gör liksom inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in