2017-08-11, 06:54
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Bra initiativ av Trump. Fler amerikaner dör av överdos än av eldvapen. Dems pratar alltid om guns, men aldrig om droger, som är alltså ännu dödligare. Även när de inte dödar så skapar de ofta ett helvete.
För att inte prata om kartellerna och MS-13 som livnär sig på drogsmuggling. Dems är mycket snack lite verkstad, de skiter i de verkliga problem.

Fake news, demokraterna har alltid drivit en stark drogpolitik likt den i Sverige, förutom legalisering av cannabis, dvs behandling av missbrukare, kliniker, etc. Republikanerna vill sopa problemet under mattan genom att låsa in pundare på livstid.
2017-08-11, 07:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Den sa kallade spionen Christopher Steele vill verkligen inte vittna i USA:

Fran DC:

"“The deposition sought is impermissible and unlawful on multiple grounds, not the least of which is that the self-same Plaintiffs have a direct defamation action pending against Mr. Steele in the United Kingdom in which the requested deposition is strictly prohibited,” wrote Steele’s lawyers at Alston & Bird, a U.S.-based law firm."

Det som Aleksej Gubarev vill ha fram:

"Gubarev’s lawyers provided a list of topics they’d like to explore in a deposition with Steele, who began his investigation after being hired last June by Fusion GPS, an opposition research firm that was working for a political ally of Hillary Clinton’s.

Gubarev’s lawyers want to find out how Steele obtained information for the dossier, who his sources are, and whether he vetted the sources. They also want to know details about how Fusion GPS and Steele distributed the dossier to the media."
2017-08-11, 08:26
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Fake news, demokraterna har alltid drivit en stark drogpolitik likt den i Sverige, förutom legalisering av cannabis, dvs behandling av missbrukare, kliniker, etc. Republikanerna vill sopa problemet under mattan genom att låsa in pundare på livstid.
Var ju faktiskt ganska lyckat att låsa in rekordmånga negrer under crack-epidemin. Våldsbrotten rasade.
Senast redigerad av Roi 2017-08-11 kl. 08:30.
2017-08-11, 08:33
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Kraven känns överdrivna. Det krävs i princip en masters plus att man får ett jobb som ligger 50% över snittinkomsten i USA.
Med det poängsystemet skulle faktiskt de flesta Amerikanare inte anses "bra nog" för att få bo i landet.

Vad är så konstigt med det? Invandringen ska ju ske till folkets fördel och inte nödvändigtvis invandrarnas. Då är det fullt rimligt att man ställer högre krav på de som flyttar in. Du verkar leva i någon form av villfarelse att icke-medborgare har samma rättigheter som medborgare.
2017-08-11, 08:58
Medlem
zergrushs avatar
Verkar som semestern i Martha's Vineyard inte är så harmonisk som man kan önska?
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/895686351529672704
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Mitch, get back to work and put Repeal & Replace, Tax Reform & Cuts and a great Infrastructure Bill on my desk for signing. You can do it!

Lite ironiskt då det här var exakt 6 år sedan. Det här presidentskapet kan bara ses som något sorts bisarrt performance...
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/101337555391365120
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Congress should get back to Washington, but @BarackObama doesn't want to interrupt his vacation in Martha's Vineyard.
2017-08-11, 09:03
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vad är så konstigt med det? Invandringen ska ju ske till folkets fördel och inte nödvändigtvis invandrarnas. Då är det fullt rimligt att man ställer högre krav på de som flyttar in. Du verkar leva i någon form av villfarelse att icke-medborgare har samma rättigheter som medborgare.

Ideologi är definitivt inte den nya högerns styrka, det är tydligt.
2017-08-11, 11:17
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Vad har Dems åstadkommit?
2017-08-11, 11:33
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Ja du..om du är nyfiken att studera detta finns det garanterat resurser att tillgå på internet. Jag tänker inte göra jobbet åt dig. Däremot vet jag att demokraterna har en sundare drogpolitik än republikanerna, det är sedan gammalt, dvs inte kriminalisera användare (vilket belastar fängelsesystemet och skattebetalarna).

Legaliseringen av marijuana (och därmed ökade skatteintäkter, resurser hos polisen sätts där de behövs i stället för att låsa in fredliga gräsrökare, utarmar kriminella organisationer, lagligt alternativ till tyngre droger, etc) har vi demokraterna att tacka för.

Dåren Sessions "crack down" mot droger gå sådär:

https://news.vice.com/story/drug-prosecutions-at-historic-lows-under-sessions-crackdown

Han tillhör den gamla skolan som vill ge 40-åriga fängelsestraff till smådealers i avskräckande syfte. Vilket uppenbarligen inte fungerar.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-08-11 kl. 11:35.
2017-08-11, 11:40
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ja du..om du är nyfiken att studera detta finns det garanterat resurser att tillgå på internet. Jag tänker inte göra jobbet åt dig. Däremot vet jag att demokraterna har en sundare drogpolitik än republikanerna, det är sedan gammalt, dvs inte kriminalisera användare (vilket belastar fängelsesystemet och skattebetalarna).

Legaliseringen av marijuana (och därmed ökade skatteintäkter, resurser hos polisen sätts där de behövs i stället för att låsa in fredliga gräsrökare, utarmar kriminella organisationer, lagligt alternativ till tyngre droger, etc) har vi demokraterna att tacka för.

Dåren Sessions "crack down" mot droger gå sådär:

https://news.vice.com/story/drug-prosecutions-at-historic-lows-under-sessions-crackdown

Jaha. Jag trodde att man måste backa upp med källor när man påstår något. Men visst, du VET ju det.

Jag måste memorera taktiken.
'Demokraterna har alltid drivit en stark politik inom området X, Y och Z. Väldigt framgångsrikt! Och den är mycket sundare än GOPs!
Vill du ha en källa? Du får studera själv, din lata jävel, för mrtowlie VET det! !'
2017-08-11, 11:42
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Jaha. Jag trodde att man måste backa upp med källor när man påstår något. Men visst, du VET ju det.

Jag måste memorera taktiken.
'Demokraterna har alltid drivit en stark politik inom området X, Y och Z. Väldigt framgångsrikt!
Vill du ha en källa? Du får studera själv, din lata jävel, för mrtowlie VET det! !'

Fair enough Men jag vidhåller att republikanerna och demokraternas olika syn på hantering av droganvändare är allmänkännedom och inga källor behövs där. Konkreta åtgärder osv vet jag för lite om för att snacka om och jag bryr mig inte tillräckligt mycket för att sätta mig in i det. Det enda jag bryr mig om och gläds av är legaliseringen av ganja då jag är vän av örten.
2017-08-11, 11:47
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Tja, vilka institut eller delar av federal regering är det DNC har majoritet eller beslutanderätt i så vad är det du överhuvudtaget menar ska åstadkommas? Vad är det du är ute efter med inlägget?

Frågan om resultat kan bara ställas till GOP eller Donald, men det blir ju ett väldigt snöpligt svar man får då...
2017-08-11, 11:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Fair enough Men jag vidhåller att republikanerna och demokraternas olika syn på hantering av droganvändare är allmänkännedom och inga källor behövs där. Konkreta åtgärder osv vet jag för lite om för att snacka om och jag bryr mig inte tillräckligt mycket för att sätta mig in i det.
Att deras retorik/politik är olika har jag aldrig tvekat. Du påstod dock att Dems politik var starkt så du borde väl informera oss om de starka resultaten av deras starka politik.
Citat:
Det enda jag bryr mig om och gläds av är legaliseringen av ganja då jag är vän av örten.
Nu kom ditt riktiga argument fram

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Tja, vilka institut eller delar av federal regering är det DNC har majoritet eller beslutanderätt i så vad är det du överhuvudtaget menar ska åstadkommas? Vad är det du är ute efter med inlägget?

Frågan om resultat kan bara ställas till GOP eller Donald, men det blir ju ett väldigt snöpligt svar man får då...

Jag trodde att vi pratade om Obama's&Clinton's år?

Jag har många gånger länkat till resultaten av Trump's&Sessions 'starka' invandringspolitik. Även om det är för tidigt och kan vara brus.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-11 kl. 11:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in