Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det jag och några till här försöker peka på, med vittnens uppgifter om RNs tillstånd, är att även RN sannolikt var så pass berusad att även hans omdöme sviktade. Eftersom han "kunde gå men föll omkull ibland och var jättefull" enligt vittnen, kan det mycket väl vara så att inte heller han, i nyktert tillstånd, skulle låtit sig övertalas till sex av någon som skriker att hon vill knulla med honom och därefter utan byxor ger honom oralsex.

Men BO anses helt befriad från eget ansvar för det som skett samtidigt som RN anses helt ansvarig - bägge var kraftigt berusade och hade hällt i sig spriten själva.

Hur kan någon ha 100% ansvar och någon annan 0 ansvar när bägge har frivilligt fyllesex och åldern enligt HR inte beaktas??
Det hela är mycket enkelt att förstå för de flesta. Tingsrätten och Hovrätten hade ej heller inga som helst problem att förstå situationen. Robin var säkerligen full men kunde ta vara på sig själv. Han var erfaren med alkohol och hela kvällen umgicks han med de andra, skojade och pratade.

BO däremot låg mest ned i sina egna spyor under kvällen. Hon kunde inte gå, prata, stå eller stoppa sina egna fingrar i halsen för att spy. Alla vittnen beskriver henne som helt borta och ofattbart berusad. Man ville ju under en tid ringa efter ambulans för att hon var så dålig. Det om något är en bra indikation på hennes tillstånd. Det är stor skillnad mellan att vara berusad och att vara så berusad att man inte kan ta vara på sig själv.
Citera
2017-08-10, 20:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det hela är mycket enkelt att förstå för de flesta. Tingsrätten och Hovrätten hade ej heller inga som helst problem att förstå situationen. Robin var säkerligen full men kunde ta vara på sig själv. Han var erfaren med alkohol och hela kvällen umgicks han med de andra, skojade och pratade.

BO däremot låg mest ned i sina egna spyor under kvällen. Hon kunde inte gå, prata, stå eller stoppa sina egna fingrar i halsen för att spy. Alla vittnen beskriver henne som helt borta och ofattbart berusad. Man ville ju under en tid ringa efter ambulans för att hon var så dålig. Det om något är en bra indikation på hennes tillstånd. Det är stor skillnad mellan att vara berusad och att vara så berusad att man inte kan ta vara på sig själv.
Min fetning.

Fabulerar du eller kan du hänvisa till något stycke i domen som visar att hon "låg mest i sina spyor under hela kvällen"?
Och vad menar du med "alla vittnen", vilka övriga vittnen hördes vid sidan av E**a? Fabulerar du eller har jag missat något i domen?
Det här med ambulansen har jag totalt missat, ärligt. Var det E**a som vittnade om det i Hovrätten?
Citera
2017-08-10, 20:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Jag hittar inte på något alls. Slöddren började dricka vid 21-tiden på kvällen. Sedan började de ta sig hemåt vid ca 23-tiden. De skulle vara hemma 23 men var sena och tror att de var hemma vid 24-tiden. Det lämnar inte så mycket utrymme för att dricka 0.5 liter sprit. Alltså max ca 2 timmar. Om det tog 30 minuter, 45 minuter eller 75 minuter framgår inte i FUP.

Men från FUP står det klart att 13-årignen drack mycket och i snabb takt. Det framgår också att hon blev full väldigt snabbt. Det utesluter att hon satt och småpratade och smuttade på spriten mellan 21 och 23. Alla vittnar även om att BO var helt borta, spydde och kunde varken gå, prata, stå, sitta eller spy för egen maskin.

Med tanke på att du inte förstår effekten av alkohol drar jag slutsatsen att du har mycket begränsad erfarenhet. Inget fel med det. En del ser det positivt. Bara du inte är nykterist, alla vet att man inte kan lita på nykterister;-)
Ingen fara, jag har varit pruttfull

I tidigare inlägg så hävdade du att flickan drack 0.5L kröken under 30 minuter och sedan var totalt utslagen, etc.
Så du vet att hon drack 0.5L och och nu så kanske det tog längre tid än 30 min.
Oavsett hur mycket hon drack, hon var inte redlös kan vi ju konstatera. En redlös person klarar helt enkelt inte av att ränna runt som hon gjorde.
Du hävdar att "alla vittnen" vittnar om.....vilka "alla vittnen" vittnade i Hovrätten?
Och du hävdar att hon varken kunde gå eller prata samtidigt som Hovrätten konstaterar att hon vid upprepade tillfällen uttryckt att hon ville ha sex med R. Klarade hon av det med "tankevågor" eller är det du som far med osanning?
Det är oerhört svårt att debattera när du regelmässigt överdriver eller far med osanningar.
Citera
2017-08-10, 21:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
BO däremot låg mest ned i sina egna spyor under kvällen. Hon kunde inte gå, prata, stå eller stoppa sina egna fingrar i halsen för att spy. Alla vittnen beskriver henne som helt borta och ofattbart berusad.

Hur går dina påståenden om att BO varken kunde gå, prata eller stå - ihop med vittnesmålen om att hon sprang runt och ropade att hon ville ha sex?

Inte alls "alla vittnen" beskriver henne som helt borta.
Följande vittnesmål refereras till i TR domen:

*. "BO sprang runt och ropade efter honom(RN) samtidigt som hon sa att hon var kåt och älskade honom" sid 10
*. "BO skrek att hon ville knulla" sid 12
*. "BO ropade på RN och ville suga av honom" sid 13
*. "BO hade på sig sina trosor men ej byxor som hon hade tagit av sig själv tidigare" sid 10
*. "ATB hjälpte BO att bl a ta på sig sina byxor" sid 10
*. "RN kom till BO. Hon( E*ma) minns att de satt på marken och att de kanske hånglade"
*. "Hon (E*ma) uppfattade att båda var med på det och att BO verkade lite mer närvarande än vad hon var en stund innan. sid 11
*. "Hon (De*ice) försökte få BO med sig hem flera gånger men BO ville inte"sid 12
*. "började gå hemmåt. Hon (De*ice) tror de var hemma vid midnatt" sid 13
*. "BO duschade innan de gick och lade sig" sid 13

Hur går detta ihop med dina uppgifter om att "hon mest låg ner i sina spyor"???

Ser du inte att det helt enkelt inte stämmer?
Citera
2017-08-10, 22:21
Medlem
ponnylover99s avatar
Nån som har bild på Robin? Ser han lika mongolid ut som Antonio?
Citera
2017-08-10, 23:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hur går dina påståenden om att BO varken kunde gå, prata eller stå - ihop med vittnesmålen om att hon sprang runt och ropade att hon ville ha sex?

Inte alls "alla vittnen" beskriver henne som helt borta.
Följande vittnesmål refereras till i TR domen:

*. "BO sprang runt och ropade efter honom(RN) samtidigt som hon sa att hon var kåt och älskade honom" sid 10
*. "BO skrek att hon ville knulla" sid 12
*. "BO ropade på RN och ville suga av honom" sid 13
*. "BO hade på sig sina trosor men ej byxor som hon hade tagit av sig själv tidigare" sid 10
*. "ATB hjälpte BO att bl a ta på sig sina byxor" sid 10
*. "RN kom till BO. Hon( E*ma) minns att de satt på marken och att de kanske hånglade"
*. "Hon (E*ma) uppfattade att båda var med på det och att BO verkade lite mer närvarande än vad hon var en stund innan. sid 11
*. "Hon (De*ice) försökte få BO med sig hem flera gånger men BO ville inte"sid 12
*. "började gå hemmåt. Hon (De*ice) tror de var hemma vid midnatt" sid 13
*. "BO duschade innan de gick och lade sig" sid 13

Hur går detta ihop med dina uppgifter om att "hon mest låg ner i sina spyor"???

Ser du inte att det helt enkelt inte stämmer?

Citat:
Säger den dömde våldtäktsmannen angående springa runt om målsägande. sidan 10.
Den dömde säger att han hjälpte henne med kläder sidan 10. Sidan 10 är alltså den dömdes uttalande så det kan vi bortse ifrån.

sidan 11
Målsäganden hamnade på marken efter ca tio minuter från att hon började dricka. Målsäganden var helt bort och det gick inte att få kontakt med henne. De fick hjälpa henne att spy eftersom hon inte kunde stoppa fingrarna i halsen själv.

Sidan 12
Hon känner målsäganden bra och är säker på målsäganden aldrig hade gjort det om hon varit nykter. Målsäganden var helt borta och när de skulle få hem henne kunde hon inte gå. Målsägandens kläder
var smutsiga som om hon hade ramlat. Med hjälp av kamraten R M. lyckades
hon lyfta ner henne från Klotterväggen och börja gå hemåt.

Tillägg han bar henne ner från platsen enligt FU. Hon kunde inte gå själv med andra ord.

.
Lägg av att förvrida det till något det inte är. Dom flesta är läskunniga här och kan också läsa ett domslut-. Jag citerar från sidorna du hänvisar till och poff så kommer verklighetens bild fram. Att den dömde våldtäktsmannens ord skiljer sig från övriga vittnen är kanske mer vanligt eftersom han var anklagad för brott och numera dömd. Och har således ingen större trovärdighet.
Citera
2017-08-10, 23:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lägg av att förvrida det till något det inte är. Dom flesta är läskunniga här och kan också läsa ett domslut-. Jag citerar från sidorna du hänvisar till och poff så kommer verklighetens bild fram. Att den dömde våldtäktsmannens ord skiljer sig från övriga vittnen är kanske mer vanligt eftersom han var anklagad för brott och numera dömd. Och har således ingen större trovärdighet.

Hon sprang runt och ropade efter sex.
Hon gick hem med D*nice.
Hon duschade.

BO fick hjälp att lyftas ner från en hög mur som kallas Klotterväggen. Därefter gick hon hem.
Hon var jättefull ja, men inte så full att hon varken kunde gå, stå eller tala. Detta är istället symptom på en mycket allvarlig förgiftning som inte går ihop med att man "springer runt" eller för egen maskin promenerar hem.

Det är väl bara att acceptera att det handlar om frivilligt fyllesex mellan två fulla tonåringar som gillar varandra och där ålderskillnaden bara är två år.
Men att rättsväsendet efteråt anser att den ene är helt ansvarig för vad som hände medan den andre är helt utan ansvar. Allt med hänvisning till att bägge visserligen var frivilligt berusade, dock inte så berusade att någon var medvetslös, men med olika berusningsgrad - vid inget annat läggs det vikt.

Det är obehagligt att inse att vår nya lagstiftning för våldtäkt ser ut så här. Skulle gissa att när problemen vid framtida absurda domar hopar sig så kommer pendeln åter svänga, varvid lagstiftningen behöver skrivas om och bli mer verklighetsorienterad - men det tar några mörka år....
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-11 kl. 00:15.
Citera
2017-08-10, 23:45
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Snacka om att kasta sten i glashus, menar du att jag har hävdat att R's berusning är en förmildrande omständighet?
Vem är det som kommer med halmgubbar?
Jag vet ärligt talat inte varför du käbblar om hans berusning överhuvudtaget, det enda rimliga skälet jag kunde hitta av dina tidigare inlägg, var att du var ute efter någon form av "men han var ju också full"-bortförklaring till hans brottsliga beteende.

Citat:
OT: Utgjorde en fara för annan genom att våldta, vilket nys. Vårdlagen är inte avsedd till att förhindra brott. Det finns det annan lagstiftning för, med början av gamla LTO3 (numera polislagen 13 p.). Skulle du däremot omhänderta någon enligt PL13. som även är "LOB-bar" så skall personen "LOBas".
LOB kan inte brukas för att förhindra brott.
LTO3, det var tider det.
Må så vara att LOB inte skall användas för att förhindra brott, men i verkligheten så blir någon som är stökig och kan tänkas vara berusad omhändertagen enligt LOB, eftersom det är enklare än att göra det med stöd av PL §13 (där du först skall avvisa/avlägsna). Så ser det ut där ute, och om det kan man tycka vad man vill.

Citat:
OnT: Genom sin berusning så hade även R utgjort en fara för sig själv eller andra, utan att blanda in något brott. Det räcker med att han är så full att han drattar omkull, vilket han gjorde enligt vittnen. Men, om han var LOB-bar är inte vad jag vill debattera. Och jag har aldrig menat att berusning fråntar någon från ansvar, vilket ju även gäller 13-åringar som inte är mer berusade än att de kan vara utåtagerande och jaga runt efter sex, själv ta av sig kläderna och aktivt ligga över en man och ge denne en avsugning.

Så jag menar inte att R's berusning ursäktar hans agerande. Och jag menar att 13-åringens berusning inte ursäktar hennes agerande. Två skitfulla skitungar där hon var den mest berusade. Men, hon var inte "redlös" eftersom hon klarade av att vara så aktiv och utåtagerande.
Den som dricker sig "redlös" är alkoholförgiftad och behöver vård.

Flickan tog själv av sig sina brallor och var aktiv i det sexuella umgänget med R. Flickan tog även ett initiativ till sexakten. R fick sig en avsugning och han "pullade" även flickan samtidigt som han masturberade. Båda gjorde detta framför alla sina vänner.
Det finns inget som får mig att tro att 13-åringen och R hade gjort detta inför öppen ridå om de båda inte hade varit.....skitfulla!
Enligt vittnen:
Hon gick runt och skrek, upprepade tillfällen, att hon ville "knulla" med R. Han gick runt och frågade tjejerna om han kunde få en avsugning.

Båda är två skitfulla WT-nollor, men hon blev ett offer och han en gärningsman.

Det var tjejens fel, för hon ville?
Citera
2017-08-10, 23:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Citat:
Efter att xxxxxx de sugit av A så spydde hon och lade sig på marken. P såg då hur
RN lade sig bredvid båda hade byxorna nere och RN började
pulla-samtidigt som dom hånglade efter ett tag så ställde sig RN upp och
tryckte in sin kuk i munnen på xxxx som då var då helt borta, skitfull och kunde inte stå eller
göra någonting.

Citat:
Fhl: Och hur, hur verkade om du ska beskriva hur xxxxx verkade må?

Hon var ju helt borta, men hon alltså hon kunde inte, hon kunde ju knappt eller hon kunde
typ inte stå, så jag var ju tvungen när vi skulle gå därifrån var jag tvungen att lyfta upp henne
och så. Hon kunde inte gå eller någonting

Citat:
F: Nej okej, du sa att_ när jag frågade hur hon verkade må, du sa att hon var borta?
: Mm.
F: Hur var hon till sättet om man ...
: Alltså hon kunde ju inte alltså hon sa inget annat och hon kunde ju liksom knappt sitta upp tror jag. Så att hon var ju, hon var ju alltså när jag pratade med henne så kollade hon ju inte på mig eller
någonting. Hon ba kolla bort och så här ja.

Citat:
XXXX var helt död, hon visste inte vad hon höll på med.
Hur kommer det sig att du eller ni inte ringde till någon förälder om hon nu var så full?
De ville inte bli påkomna med att de var berusade.

Lite axplock ur FU från olika vittnesuppgifter om målsägande. Vad ATB säger är ingenting i närheten av trovärdighet. Han fixade spriten höll sig nykter så han kunde begå våldtäkt på ett barn. Även RN begick våldtäkt på det utslagna 13 åriga offret.
Citera
2017-08-10, 23:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren

Det var tjejens fel, för hon ville?

Nej tydligen var det killens fel , fast hon ville!
Citera
2017-08-10, 23:59
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Nej tydligen var det killens fel , fast hon ville!
Så kan det gå, när man stoppar fingrar och kuk i tokfulla barn.
Citera
2017-08-11, 00:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lite axplock ur FU från olika vittnesuppgifter om målsägande. Vad ATB säger är ingenting i närheten av trovärdighet. Han fixade spriten höll sig nykter så han kunde begå våldtäkt på ett barn. Även RN begick våldtäkt på det utslagna 13 åriga offret.

1. Sluta tjata om BOs ålder - åldern har ingen relevans i våldtäktsdomen.
2. Det finns säkert vittnesmål om att BO visat upp ett mer eller mindre berusat beteende under kvällen beroende på vem man frågar och när vittnet sett BO.

Faktum kvarstår dock att hon kunde springa omkring innan de hade sex och enligt vittnet "E*ma" var både BO och RN med på att ha sex med varandra och vid detta tillfälle uppfattar "E*ma" att BO var mer närvarande.

BO kunde således springa omkring före och promenera hem efter sex med RN samt anses varit mer närvarande under den frivilliga sexakten.
Under denna tid vittnar ingen om att hon skulle druckit mer sprit, den dracks före. Så när är hon "okontaktbar, kan inte stå, gå eller tala"? Uppenbarligen inte runt eller efter tidpunkten för sex med RN.

Hur full man varit tidigare torde inte kunna ligga till grund för bedömningen av hur berusad man är vid en viss tidpunkt, om man dessförinnan visar upp ett mindre berusat beteende. Det borde trots allt vara hennes berusningsgrad stracks före och under sexakten som räknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in