2017-08-10, 22:22
Medlem
Verkar ju mystiskt att polisen tillät någon stå och filma när de slog på en kille...

Nä, troligen är nog dokumentationen enbart en bild på den aktuella polisen, vilket i sig inte bevisar något alls.

Att det har hänt är däremot inte särskilt otroligt, antagligen efter lite provokation ifrån aktivisten.
Citera
2017-08-10, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Som sagt, händelseförloppet beskrivs inte i detalj så vems inspelningsapparat det handlar om framgår inte helt tydligt. För mig låter det både som att man kan syfta på att något spelat in med mobilen som att man menar att man har bild på den som ska pekas ut från tidigare.

Om det är det sistnämnda blir bevisläget och sambandet oerhört svagt. Jag kan också ta bilder på folk och säga att de gjort si och så sen men utan närmare underlag får man räkna med att det blir avfärdat. Speciellt om det är politiska aktivister som påstår något.

Jag vet att polisen kan få för sig att göra så. Jag är fotograf till yrket och har varit med om precis det. Som tur är finns det en uppsjö av möjligheter att återskapa innehållet. Jag vet även att man får underlag på att polisen omhändertagit saker när så skett. Detta bör man kunna uppvisa.

Förstår att det är enkelt att avfärda andra som idioter när det är en själv som inte begriper bättre. Jag går själv in i den fällan på tok för ofta men samtidigt försöker jag vara den första att erkänna när jag inser vad det handlar om. Prova det, man växer som människa och man.

Vad försöker du egentligen säga? Anledningen till att jag uttalar mig är för att jag vet hur det kan gå till. Har själv blivit utbussad av polisen vid liknande aktiviteter.
Citera
2017-08-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Vad försöker du egentligen säga? Anledningen till att jag uttalar mig är för att jag vet hur det kan gå till. Har själv blivit utbussad av polisen vid liknande aktiviteter.
Du får vara mer specifik än så om du undrar något, det var mer än ett par meningar där du kan syfta på.

Ja, då har vi det gemensamt.
Citera
2017-08-10, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Verkar ju mystiskt att polisen tillät någon stå och filma när de slog på en kille...

Nä, troligen är nog dokumentationen enbart en bild på den aktuella polisen, vilket i sig inte bevisar något alls.

Att det har hänt är däremot inte särskilt otroligt, antagligen efter lite provokation ifrån aktivisten.

Vem har påstått att de har film på när en polis misshandlar en aktivist? Tänk efter lite.
Citera
2017-08-10, 22:58
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Det är ju precis som på den gamla goda tiden. Så tar man hand om buset. Inget dalt. Mer sånt från Polisens sida.
Citera
2017-08-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vilka är dessa lyckade aktiviteter NU nu gjort?

Har glömt bort!

När Afghaner och häxor demonstrerade utanför slottet kommer inte ihåg om det var i april-maj, dom dök upp mycket snabbt och skanderade: "Ut med packet"..."Ut med packet" och en massa Vänsterhäxor käftade emot. NU attackerade inte men dom motdemonstrerade framgångsrikt.

Sedan stoppade man upp Prideparaden och det tog lång tid för Polisen att få undan aktivisterna fast dom var endast 15 st. Lyckad banderoll: "Rädda barnen"

Jag tror dom var framme även förra året på Mynttorget och motdemonstrerade men jag har glömt detaljerna.

Det är för mycket utlänningar och improduktivt folk utanför våra kulturbyggnader. Bort med avskummet. Håll Sverige Svenskt! Turister välkomna liksom arbetskraftsinvandring.
Citera
2017-08-10, 23:06
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det här är enormt allvarligt. Fram med poliserna som gjorde det!
Citera
2017-08-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Vem har påstått att de har film på när en polis misshandlar en aktivist? Tänk efter lite.
Nej som sagt, troligen handlar dokumentationen om att de har foto på några poliser.

Vilket inte säger något...
Citera
2017-08-10, 23:38
Medlem
Noobermans avatar
Baseball-ligan flashback - De vet bättre än att lämna bevis efter sig!

Mycket allvarligt och det gäller varje händelse!
Även om utredningen läggs ned så kommer denne/dessa poliser göra fler tjänstefel och tillslut kommer (kanske) de ställas till svars och då kommer dessa anmälningar vara besvärande...

Man kan undra hur länge det dröjer till det uppstår falanger i poliskåren med invandrare på ena sidan och svenskar på den andra.

Tänk er en gruppvåldtagen tjej som tas om hand av denne polis - katastrof...
Citera
2017-08-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaPtaiN-MiFFo
Det är ju precis som på den gamla goda tiden. Så tar man hand om buset. Inget dalt. Mer sånt från Polisens sida.
På gamla goda tiden fanns inte denna typ av bus, och de bus som borde få denna behandling får inte det av vår PK polis.
Men det är val snart så det kanske rätar till sig,.
Citera
2017-08-10, 23:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
När Afghaner och häxor demonstrerade utanför slottet kommer inte ihåg om det var i april-maj, dom dök upp mycket snabbt och skanderade: "Ut med packet"..."Ut med packet" och en massa Vänsterhäxor käftade emot. NU attackerade inte men dom motdemonstrerade framgångsrikt.

Sedan stoppade man upp Prideparaden och det tog lång tid för Polisen att få undan aktivisterna fast dom var endast 15 st. Lyckad banderoll: "Rädda barnen"

Jag tror dom var framme även förra året på Mynttorget och motdemonstrerade men jag har glömt detaljerna.

Det är för mycket utlänningar och improduktivt folk utanför våra kulturbyggnader. Bort med avskummet. Håll Sverige Svenskt! Turister välkomna liksom arbetskraftsinvandring.

Dessa exempel låter precis som vanliga aktiviteter från NU:s sida. Vad jag är ute efter är vad dessa aktiviteter åstadkommit? För att en aktivitet ska anses vara lyckad ska den väl ge någon slags åtgärd som innebär en förbättring för det man agerar mot?
Citera
2017-08-10, 23:50
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
På gamla goda tiden fanns inte denna typ av bus, och de bus som borde få denna behandling får inte det av vår PK polis.
Men det är val snart så det kanske rätar till sig,.
Åjo. En träskalle är en träskalle oavsett bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in