2017-08-10, 22:28
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Är inte detta ett hett spår som borde utredas av polisen? Detta att en statlig tjänsteman springer med skvaller till pressen.

Du behagar skämta? Pressen får inte lämna ut vem som läckt.
Citera
2017-08-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag har testat mig själv både en och två gånger och tänkt, om det var någon politiker jag uppskattade (finns inte många såna men ändå). Jag törs faktiskt lova att jag hade tyckt att det var rätt. Och jo, om gästerna varit beredda att prata med polisen så hade han kunnat fällas för sexuellt ofredande och eventuellt hot.
Jag tror att det är sant, både pga hur journalisten på Aftonbladet redogjort för hur det gick till när de publicerade, och för bl.a Kinneviks och AKB:s reaktioner.
Jag har aldrig avskytt Anders Borg, snarare tyckt att det varit lite kul med hästsvansen och ringen i örat. Jag tycker lite synd om honom också, som människa typ… Men inte för att han lider skada ekonomiskt, utan för skammen och för att han verkar ha allvarliga problem med alkohol och/eller droger.

Det här är förmodligen mycket större än AB snedfylla. Mycket pekar på att han är utsatt för en komplott. Syftet är ännu oklart, men personer med försvars uppdrag är inblandade och det har tagit mycket intresse från TS skandalen. Är socialdemokraterna eller försvarsrelaterade intressen inblandade i denna soppan??
Citera
2017-08-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du behagar skämta? Pressen får inte lämna ut vem som läckt.

Om det är en person med hög befattning inom försvarsrelaterade intressen som skvallrat eller gjort något annat får detta nya dimensioner.
Citera
2017-08-10, 22:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Om det är en person med hög befattning inom försvarsrelaterade intressen som skvallrat eller gjort något annat får detta nya dimensioner.

Inte alls. Det skulle få konsekvenser om personen skvallrat om det yrkesmässiga som personen är säkerhetsklassad för men inte för sånt här.

Socialt kan det förstås bli problematiskt oavsett egen säkerhetsklassning.
Citera
2017-08-10, 22:36
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Det här är förmodligen mycket större än AB snedfylla. Mycket pekar på att han är utsatt för en komplott. Syftet är ännu oklart, men personer med försvars uppdrag är inblandade och det har tagit mycket intresse från TS skandalen. Är socialdemokraterna eller försvarsrelaterade intressen inblandade i denna soppan??

Ifall någon har spetsat Anders Borgs drink så kan det vara en komplett bakom det hela. Men jag tror att intrigerna kom efter kukmätartävlingen. Den störde nog Tomas Tjajkovski och Gunnar Wieslander som blev fittiga och ville hämnas på Borg.

Att Tomas Tjajkovski förlorade kukmätartävlingen det fattar alla - men nån skriver att Gunnar Wieslander också brukar dra korta strået i Alliansens kukmätartävlingar på den gamla goda tiden.

Ifall Gunnar Wieslander är mannen bakom läckan så är frågan om han är lämplig att vara högsta chef för Kockum-divisionen. Där krävs det en man som har nerver av stål och det verkar som att Wieslander inte riktigt fixar press...
Citera
2017-08-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Inte alls. Det skulle få konsekvenser om personen skvallrat om det yrkesmässiga som personen är säkerhetsklassad för men inte för sånt här.

Socialt kan det förstås bli problematiskt oavsett egen säkerhetsklassning.

Socialt och eventuellt professionellt lär det få konsekvenser om Wieslander dras med djupare i denna soppan, helt klart.

Men korrekt, media kommer inte lämna ut någon information. Dom kan skriva vilken skit som helst utan att kontrolleras om källan är 100 pct säker. Det har fått och kommer få stora konsekvenser även i framtiden. Det är en stor fara med detta, men jag skiter faktiskt i det då samhället i stort är kört på lång sikt.
Citera
2017-08-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Ifall någon har spetsat Anders Borgs drink så kan det vara en komplett bakom det hela. Men jag tror att intrigerna kom efter kukmätartävlingen. Den störde nog Tomas Tjajkovski och Gunnar Wieslander som blev fittiga och ville hämnas på Borg.

Att Tomas Tjajkovski förlorade kukmätartävlingen det fattar alla - men nån skriver att Gunnar Wieslander också brukar dra korta strået i Alliansens kukmätartävlingar på den gamla goda tiden.

Ifall Gunnar Wieslander är mannen bakom läckan så är frågan om han är lämplig att vara högsta chef för Kockum-divisionen. Där krävs det en man som har nerver av stål och det verkar som att Wieslander inte riktigt fixar press...

Kan ligga något i det. Vem hjälpte han till tjänsten?
Citera
2017-08-10, 23:07
Medlem
dialektikers avatar
Och allt det här som har hänt beror alltså på Anders Borgs 50-årskris?
Citera
2017-08-10, 23:10
Medlem
Sleeptalkers avatar
Både Jesus och Kristus ... och ja, jävlar.

Folk är tydligen duktigt svagbegåvade nowadays vad det verkar.

På allvar; era jävligt långsökta konspirationsteorier är off the wall.

Och totalt fel.

För varken ni eller jag eller den eventuella juden som stod färdig där med den spetsade drinken visste vad Anders Borg ju skulle ta sig till på festen?

Och fråga nu er själv i så fall vad fan syftet var att knäcka Anders Borg efter att han lämnat politiken?

Alltså vem skulle tjäna ett enda ruttet öre på att han gör bort sig big time i offentlig miljö?

Inte ens Socialdemokraterna.
Senast redigerad av Sleeptalker 2017-08-10 kl. 23:13.
Citera
2017-08-10, 23:11
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayofthewest1
Övetvakningssystemet finns i huset i Stocksund. På Husarö finns inget sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wayofthewest1
Skärp er nollor. Att den gamla bilden är från Husarö betyder inte att det det fortfarande finns ett övervakningssystem där. Här kan ni få en bild på några båtar vid en brygga en kväll när mycket spännande hände. https://instagram.com/p/BXGUQtMHYx6/

Och komiskt nog är det svt-meterologens blogg med snygg solnedgång, problemet är att det regnade denna kväll och kobbarna i fotot ligger fel i förhållande till det aktuella huset.
Citera
2017-08-10, 23:21
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Både Jesus och Kristus ... och ja, jävlar.

Folk är tydligen duktigt svagbegåvade nowadays vad det verkar.

På allvar; era jävligt långsökta konspirationsteorier är off the wall.

Och totalt fel.

För varken ni eller jag eller den eventuella juden som stod färdig där med den spetsade drinken visste vad Anders Borg ju skulle ta sig till på festen?

Och fråga nu er själv i så fall vad fan syftet var att knäcka Anders Borg efter att han lämnat politiken?

Alltså vem skulle tjäna ett enda ruttet öre på att han gör bort sig big time i offentlig miljö?

Inte ens Socialdemokraterna.

Varifrån kom black-outen? Att Anders Borg beter sig som ett svin på en privat fest är inte grund för övriga gäster att springa till pressen och skvallra. Det förstår du också. Så troligast är att Tomas Tjajkovski och Gunnar Wieslander intrigerade för att smälla Anders Borg på fingrarna. Men det gick överstyr. Så brukar det gå när kärringar håller på ....
Citera
2017-08-10, 23:27
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du tar fram information om en person du utsett till budbärare och skurk, då det är budbärarens fel att Anders Borg inte kan hantera alkohol ute bland folk och blir aggressiv.

Vi får nu nöja oss med att lita på Aftonbladet att de kollat källorna, och att tidningen inte kommer avslöja hur de arbetat, just för att skydda folk som träder fram och låter media sköta sin primära uppgift som är granskning av makten och dess män.

Det fetade:

Det var inte Aftonbladet utan Dagens Opinion som först publicerade en artikel om vad som hänt.
Aftonbladet hakade på men ingen av tidningarna uppgav Anders Borgs namn.
Senast redigerad av perVers2.1 2017-08-10 kl. 23:28. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in